• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Nymåne - snittet ligger på 7 månader för att få hjälp säger läkarna 1 år. Vi har tjejer här på tråden som blivit gravida från typ tredje upp till elfte försöket. Om du vet att ni har träffat rätt varje månad vid ÄL etc så skulle jag söka hjälp efter typ 9-10:e gången.

• Lapinette

Men om ni inte är stressade över att ha barn BUMS så skulle jag vänta. Sen beror det hela på hur gammal du är. Ju äldre desto större anledning att söka hjälp (säger tant kanin som är 37 år och ofrivilligt barnlös efter 1,5 år).

• Nymåne

Stressad är jag, men inte för det... Men jag är inte så glad för det heller =( Antar att jag kan vänta lite till. Är 26, så jag borde va fertil=)

• _koko_

NEEEEEJJJJ... Jag kan inte ta så sen lunch. :( Har en läkartid i sollentuna 20 i 2, vilket betyder att jag absolut senast måste ta pendeln som går 20 över 1... blir lite stressigt att äta lunch på 10 minuter.
    Nån som vill ta en kaffe med mig innan i stället?

• Lapinette

Jag tror inte heller jag kan komma ifrån så sent...kanske inte överhuvudtaget då jag har så mycket jobb just nu.

• Mrs  B

Äntligen fredag!!!!!!

Maken slipar inne i vardagsrummet/tv rummet och imorgon blir det tapsering, men då kommer min pappa och hjälper till. Tyvärr är sonen väldigt gnällig just nu så vi får se hur han och jag gör. Kan kanske inte vara hemma....

Ringde Vårdcentralen idag och fick en tid till sonen. Maken fick åka dit med honom efter jobbet eftersom jag inte kom ifrån. De gjorde en koll av sonen men fann inget konstigt, men vi fick recept på hostmedicin i alla fall som vi ska börja med ikväll. Får hoppas att det hjälper.

Piggelin
    Japp, här kan man verkligen kalla OTUR när det gäller sjukdomar för tillfället. Är så ruskigt trött på det. Inatt har jag sovit 4 timmar och sen jobbat nästan 9 timmar. Är helt slut nu!!!!!

BrudSommar
    Faktiskt så har sonen inte varit så jättesjuk sen han började på dagis, snart 2 år sedan. Han har nästan enbart haft hosta, en dagars feber och snuva sen han började på dagis. Däremot har JAG varit mycket sjuk sen han började där.

Muggles
    Som AM skrev så började vi också med långfrukostar tidigt när sonen var född. De funkade faktiskt bra. Så håll ut, er tid kommer också snart!

Lappis
    Ja, jag är verkligen redo för ide när som helst. Säg bara till när det är dags.

Sweet
    Tack!!!! Mår mycket bättre nu, men däremot är sonen dålig.
    När blir det en träff i Skåne då??????
    Kul att du är tillbaka i tråden.

Angående sent MF, så födde jag ju i v 18 och fick föda på bb bland de andra lyckliga föräldrarna med levande barn och det ska jag säga inte var en trevlig upplevelse.
    Det var faktiskt väldigt hemskt!
    Vi har ett kompispar som födde ett dödfött barn i v 39, inget roligt det heller.......

Frejis
    Japp, funderar strakt på att gå i ide kanske tillsammans med Lappis.....
    Ingen rolig tid just nu.
    Hur mår du annars då?
    Vad är det du pluggar till föresten????

• Lapinette

Mrs B - jag är redo!!! Novembermånad blir min idemånad. Ska bara ta det lugnt, mysa omkring hemma, dricka gott te, äta mörk choklad och förhoppningsvis "ruva".

• fru AM

LAppis, koko, Oms och Page! Jag bara plockade en lunchtid ur fantasin ...! Funkar den inte för 40% av oss redan från start måste vi byta. Vad sägs om 12? JAg inboxar ....

• BrudSommar2006

Jag kan inte heller ta mig in till stan på måndag, ska förhoppningsvis köpa/beställa billig soffa som vi ska ha på övervåningen så att Iris kan sitta och titta på tv utanför vårt sovrum när hon vaknar så där hiskeligt tidigt som jag har förstått att de gör och vi inte vill gå upp riktigt än! Alternativt när vi har gäster så behöver vi inte ha tvn på i vardagsrummet då.

Page, vilken fantastiskt rolig katt-snutt!! Så kul, har redan sett den flera gånger!

Mrs B, jag kommer ihåg att det inte alls var roligt för dig men starkt att komma igen så fort! Och nu har du varit sjuk hela tiden i stället.

Nymåne, man vet ju tyvärr aldrig om man är fertil eller inte, det är sant att fertiliteten minskar ju äldre man blir men huruvida det är något som är fel från början vet man ju aldrig dessvärre. Fast om man inte är äldre än du och vill ha hjälp att påbörja fertilitetsutredning så vill de nog att man ska ha försökt ett år och ha koll på att man prickar ÄL varje månad. Har du kört med ÄL-tester?

Clownis, det känns bra inför flytten än så länge, vi ska få barnvakt nu i helgen för att kunna börja packa så får vi se hur det går, hon är ju så bunden vid amningen just nu även fast hon är van att få tillägg på flaska från början.

• Page

BS, jag har själv sett katt-snutten minst tio gånger! Jag skrattar varje gång jag ser den. Så känns det precis!

Klockan tolv på måndag, innanför dörrarna, låter perfekt. Oms, Koko? Lappis, en snabbis kaffe bara då?

Vickan, har du vägarna förbi kulturhuset på måndag och poppar upp där? Eller läser jag in för mycket nu...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag