• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

Äh Vickan, det var dåligt av svärmor! Synd att du inte kunde poppa upp hos oss - hade varit såå kul att träffa dig också!

Tinga: Piggelin hann före men jag tänkte tanken direkt när du skrev om Gbg-varvet - klart vi måste ses!

Telis: jättekul att träffa dig såklart! Men det visste jag att det skulle vara...

Jag överdrev nog lite ang långfrukostar. Faktum är att trots att Moa bara är 2,5 mån så åt vi ung lika lång frukost som vanligt imorse. Hon satt snällt i sin babysitter och kollade på sina händer (nytt fascinationsobjekt ). Vi läste tidning och pratade med varandra (och Moa ibland så hon inte skulle känna sig bortglömd), åt rostat bröd i godan ro, etc. Förutom det har vi hunnit med en promenad i det underbara höstsolskenet och en tur till Ikea för att handla nya leksaker åt Moa (de har bla ett babygym för endast 289 kr som blev en succe! ).

Helgen har varit grymt skön, har ätit massor av makens underbara mat! Idag avslutade vi helgen med att äta hans suveränt goda kantarelltoast med varsitt miniglas Chanet Sauvignon-Syrah - MMMMMMMMMMMMMMMMM! Kantarelltoasten var hans bästa hittills (och han är GRYM på detta) med bla chalottenlök, konjak och aningen grönsaksfond i.

• viktualia

Piggelin - näpp.... sväronen bor på vischan och vi var på Nääs wärdshus och åt. Noll charmfaktor.... men tanken (bjuda oss på god restaurangmat) var ju god.

• Tinga

Piggelin & Muggles - träff med er är "preliminärt spikat" i min kalender! Shit, jag vill ju åka till Göteborg meddetsamma, bara för att få träffa er, men jag får väl försöka bärga mig ett tag till! Men om jag av någon anledning dyker upp tidigare lovar jag att höra av mig.

• Telemarkgrrl

Mugglan förresten, det var totalt omöjligt att se om du hade några extrakilon kvar efter förlossningen. Jag vet ju inte hur du såg ut före Moa men du måste ha varit värsta SPETAN i så fall.

• Tinga

Muggles - åh, kantarelltoast låter mums! Själva gjorde vi en pastarätt ikväll, med kantareller i såsen, och den slank också ned utan någon större anstränging!

• Piggelin1

Ja just det, Telis berättade att dina svärisar bor "öster om stan". Har fikat en gång på Nääs & jag var inte heller speciellt impad, minns jag...

För att retas lite, så åt jag detta till huvudrätt i fredags:
    "Hjortfilé från svenska hägn, med karljohansvamp och brysselkål i apelsingrädde, ättikssyltad pumpa, viltsky samt friterad Bjärepotatis och rotfrukter
    Ryggbit från färsk svensk hjort, försiktigt stekt till 56 grader. Köttet får sedan vila medan karljohansvampen och brysselkålen sakta sjuder i färsk grädde, smaksatt med apelsinolja. Till detta varm Butternut-pumpa inkokt med ättika och kryddor, friterade små potatisar och rotfrukter från Bjäre. En härligt smakrik rätt med höstkaraktär." Yummie

• Telemarkgrrl

Åh men sluuuuuuuuta, Piggelin! Jag tror jag dör vad gott det låter.

• Tinga

Sorry, Muggles, men det låter som att Piggelins hjort slår din kantarelltoast!

• viktualia

Piggelin - det är en HIMLA tur att jag var på gourmetweekend förra helgen.... annars hade jag kvaddat av avundsjuka.....

...den grillade biff med potatispaté som jag satte i mig i lördags var "inte värd alla kalorier".. dvs: ska jag "synda" mot min kalorikalkyl så ska det vara GOTT, annars är det inte värt det..

men men... min svärmor är verkligen snäll och go och jag ska inte klaga... mer än på andelen vispgrädde i matlagningen (och några andra "småsaker" hihi)

• Piggelin1

No worries Vickan, man FÅR gnälla på svärmor ibland fastän hon är bra för det mesta

Muggles & Tinga - tyckte att båda era "kantarellanrättningar" lät kanon - blir ju hungrig på nytt ju!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag