• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • muggles

BS: har tänkt att fråga - hur går det med er hund? Mår han bra igen?

Jag stötte förresten på min granne igår. Det är så kul för jag och min man spanade på henne i somras för vi tyckte att hon hade ung lika stor mage som jag. Och några veckor efter Moa så hade hon inte det längre... Sedan stötte jag på henne på Bvc och vi pratade för första ggn - innan har vi bara nickat till varandra (vi har lägenheterna mittemot och balkonger som vetter mittemot varandra). Igår när jag stötte på henne så sa hon att jag kunde komma in till henne på kaffe ngn dag och hon ville gärna gå till öppna förskolan tillsammans. Skoj! Det känns lite osvenskt men kul att bli inbjuden på kaffe. Annars är det rätt sällan som svenskar vill ha spontanbesök, vilket är lite synd. Så nu har jag en till att "umgås" med!

• junilejon

Muggels...din man verkar vara helt underbar! Han kommer att bli en underbar pappa...

• Tinga

Åh, Junilejon - jag blir ju alldeles tårögd och rörd när jag läser hur du berättade för din man! Så gulligt! Och så skönt med ett riktigt positivt inslag i ert liv nu! Kram!

• snofsan

junilejon : åhhhhh jag blir som alla andra här GRÅTFÄRDIG!.
    så himla mysigt

Som du sa innan så funderar man juh på om man skulle bli med barn hur man skulle säga det till sin kille..

• Tinga

Ha - jag har hittat mitt ägg! Testade med mina gamla ÄL-stickor idag och det blev ett tydligt utslag! Tjoho! Och bara två dagar kvar av tandborstsex...

• nennesjuttioåtta

Tinga!
    Du och jag äggar samtidigt!

• Tinga

Sweet - jag tycker att det var superbra gjort av dig att säga nej till uppdraget som editor! Jag menar, det var ju inte den typen av arbetsinsats du tänkt dig från början, och då var det ju jättebra att du markerade det och sade nej. Ibland tror jag faktiskt att man nästan kan få mer respekt för att man faktiskt säger nej till vissa saker. Starkt jobbat!

Koko - besvärligt när man inte kan få ett ordentligt besked från läkaren, men det verkar ju inte vara alltför allvarligt om hon inte gick i taket för det. Dock är det verkligen skräp när det kliar i underlivet; jag har haft mängder med svampinfektioner i mitt liv, och det är _inte_ kul.

Nenne - jag hejar på dig i simmarjakten! Själv fick jag ju också utslag på ÄL-test idag, så nu är det hårdkörning som gäller! Håller förresten helt med i ditt roliga inlägg om "tänkande" ägg och spermier - det kan ju bara inte vara så!

• Tinga

Nenne - vi får väl ägga varandra under dagen, inför kvällens stordåd!

• junilejon

Tinga...se nu till att det blir ett Plus nästa BIM! Kom och gör mig sällskap...på honom bara...på honom..

Snofsan...ja man har ju funderat en del på hur man ska berätta det! Har du tänkt ut något??

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag