• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Moppy förresten,
    jag försöker också hålla mig från diverse baciller nu... En kompis med en sexmånaders bebis som är på Sverigebesök, skulle kommit hit igår, men båda var rejält förkylda, så vi ställde faktist in det. När jag väl blir förkyld så sätter det sig alltid på mina luftrör & jag får svårt att andas (astma-känningar) & det känns inte sådär superlyckat om man ska dra in lustgas etc...

Page, såg din roliga kommentar till Sweet på hennes blogg om detta att säga nej. Jag fnissade & tänkte just på att du säkert testade henne, & samtidigt kände jag igen mig själv så väl i hennes reaktion tillbaka. Allt kul vill man ju alltid säga JA till

• start september

Piggelin igen,

häftigt att BM sade att ni nog skulle ses nästa vecka men inte sen! Då är det ju inte alls långt kvar!!

• muggles

Jag håller verkligen med om att de första 12v gick långsamt, mitten av graviditeten gick jättefort och de sista 10v gick också långsamt. Och efter att de har tittat ut så går tiden super-ultra-megablast-fort!!!

Sept: redan KUB?! När jag läser om er som plussar och sedan plötsligt ska på KUB (el stora UL, el föda) så inser jag hur fort tiden går...

Nattson: grattis till plusset!

Lappis: vad härligt att det ser bra ut med dina äggisar! Nu ska jag hålla tummarna för er på onsdag och fredag mao! Så nästa fre är du bevisligen gravid då? Hoppas att det lilla embryot vill boa in sig i 9 månader sedan.

• Piggelin1

Mmm, håller med dig, Sept! Min BM är runt 60 & rysligt rutinerad, så onekligen lyssnar jag mkt på henne & vad hon tror
    Tror förresten att h*n fick en liten sockerchock innan ism sconesen & tillhörande marmelad, började böka runt som bara den! Kan inte sluta att bli att fascinerad över magen som rör sig - mannen sa precis ngt i stil med att jag förmodligen kommer att sakna magen sen
    Fast då har jag ju ngt annat att titta på/fascineras av/gosa med istället
    Känns himla skönt att jag känner mig såpass lugn nu inför det som komma skall!

• Lapinette

Först måste makens simmare gilla mina ägg! Där är jag lite ängslig. Tänk om de inte tycker om varandra och så har man genomgått hela det här i onödan.

Piggelin - nästa vecka för dig! Shit, vad tiden har gått fort. Lycka till säger jag på en gång utifall att.

• Piggelin1

Lappis,
    klart att mannens simmare kommer att älska dina ägg, "rakt nedstigande led" liksom - precis som maken din älskar dig Det var ju ditt mördarsekret som inte kom överens med hans simmare De har bara inte fått chansen att träffa dina ägg hittills!

• Lapinette

Du är snäll Piggis, det är bara det att det där med sekretet vet vi ju inte och vi har ju gjort 4 inseminationer som inte hjälpte. Är orolig att de inte tycker om varandra men som sagt det får vi se om en vecka.

• Piggelin1

Mitt BF är om ca 1½ vecka, så vi får se om h*n tycker det är dags att komma ut innan dess. Hoppas på att hinna med Magplasket, sista gången är två dgr EFTER BF, sen får vederbörande jättegärna titta ut!!
    Min syster berättade häromdagen att när hon gick Magplasket ism tredje barnet, så gick slempropppen i duschen efter sista gången & tolv timmar senare tittade pojken ut! Snacka om tajming

• Lapinette

Piggelin - ska du försöka köra en repris?

• Moppy1

Nu är jag tillbaka efter att ha ätit lite bra gravidmat - lax! Mmm.... fast scones låter smarrigare. Ska kanske baka ngt till helgen? Kan ju lika gärna leka desperate housewife fullt ut, man känner sig onekligen lite som det där man går här hemma och vaggar.

Appropå slemproppen som gick efter magplasket - det hände ju Cicci också om ni kommer ihåg? Så det kanske funkar det där...

Jag har också fått bråkande fogar (igen! jag hade ju det på ena sida för ett par veckor sedan). Trist att man får ont i ryggen så här i slutet. hoppas bara att det hinner gå över till förlossningen, vill inte ligga orörlig i sängen när det blir dags....

TENS låter som en bra grej. Känns dock som man drunknar i alla tips man får från alla inför förlossningen, så jag tror jag får hoppa det. Har en vetesäck som man kan värma, det ska tydligen lindra i början också. Annars hoppas jag på átt få epidural ganska fort, tror det blir bra för mig, om det nu hinns med etc...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag