• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • MSW

LAPPIS!! Grattis Grattis till fina prov svar!!

Och Nattsson! Plus!! Grattis till er också!!

• Lapinette

September - vad skönt att du mår bra och spännande med KUB i nästa vecka.

• Nattson

Frejis, glömde fråga vad det blev för kanin?

• Piggelin1

Moppy,
    jag har inte heller lyckats komma igenom Att Föda - börjar bli lite tjatigt att läsa om latensfaser, kryst-dito, olika varianter av smärtlindring etc.. Gjorde ett försök att bläddra lite i den häromdagen, typ kanske är det ngt kapitel som kan vara intressant, men den åkte ner på golvet bredvid sängen ganska snabbt

Idag var jag däremot & provade ut en TENS-apparat, som jag ska hyra. Kan nog ha en hel del nytta av den tror jag, speciellt när man går hemma/innan man åker in.

Annars så fortsätter jag att njuta av att vara ledig! Inatt sov jag bra, så jag har varit pigg idag & strax innan mannen kom hem idag fick jag ett ryck & testade att baka äpplescones (värsta hemmafruaktiviterna!). Blev riktigt gott faktist! En variant som blev riktigt god var att bre på lite chevre som smälte lite lagom & så svartvinbärsmarmelad (hemmagjord den med - i somras när jag hade mitt förra huslighetsryck...) på det, yummie

• Piggelin1

Jädrans Moppy, nu missade jag ju dig! Din gröna plupp var inte längre grön, när jag svamlat klart

• start september

Scones!

Åh vad sugen jag blev! Jag är just nu sugen på allt som har med bröd, smör och ost att göra. Jag har inte ätit smör på mackor på typ fem år - nu är det otroligt gott.

Det känns som det är där min stora viktfara ligger. Jag är varken sugenb på godis eller nyttigheter - undrar vad det blir för sort av det här

• start september

Moppy och Lapinette,

det känns jätteskönt att det nu har kommit så här långt utan några större disasters. Jag känner lite värk ibland, troligen är det väl cystan eller vanligt växtverk men lite obehagligt är det så klart.

• Piggelin1

Nattson - STORT grattis till plusset! Verkligen goda nyheter & jag håller verkligen tummarna nu att det är en ny plussvåg som startat!

Lappis, vad GLAD jag blev över att det ser så bra ut inför nästa vecka!! Sååååå välförtjänt & jag kommer verkligen att hålla tummarna så att de blir blå nästa vecka! OK, om Piggelin Junior skulle få för sig att titta ut i nästa vecka, då kanske jag glömmer bort tumhållandet för en stund, men sen håller jag dem hååååårt igen!!

Oliva, kul att du ger dig till känna, hoppas verkligen att det ska gå vägen för er snart.

Sept - vad tiden går fort! Tolv fulla veckor - nu är ni verkligen en bra bit på väg! Var det nästa vecka ni ska göra KUB? Håller i så fall tummarna även för er att det går bra!

Pirr, vad kul att se dig en sväng härinne! ...och vad skööönt att illamåendet äntligen gett med sig Kan tänka mig att lite bråkande fogar är bättre än illamåendet. Mina fogar bråkar ju en del med mig, men på ngt vis känns det ändå OK eftersom jag vet att detta är för en begränsad tid & ingen åkomma som jag kommer att dras med resten av livet. Hade varit betydligt värre om man åkte på ngt som man inte visste vad det var & som höll på i flera år eller så. Just oron kirng det - det slipper man ju ism graviditeten. Man vet vad allting beror på.

Muggles, vad härligt att du fått sova två nätter på raken - läge för krulltrumpeter

• start september

Moppy,

det låter bra att tiden fram till vecka 20 går snabbt! För min del är det samma sak som tiden fram till jul/nyår och det brukar ju gå tokfort i vanliga fall. Men sen låter det lite segt att det går långsamt i slutet...

Det låter ändå som att du mår hyfsat bra och jag tycker du med gott samvete ska titta på såpor! Tänk vad spännande att det nsart är dags

• start september

Piggelin,

japp, KUB nästa vecka. Jag blev idag uppringd av stället jag ska till som undrade om det gick för sig att läkare som skulle examineras var med. Helt ok för mig men det lär bli mycket folk i rummet...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag