• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Page

Hallå mina kamrater!

Jag har verkligen blivit en vän att räkna med att leverera deprimerande saker. Och jag är alldeles för dramatisk och glappkäftig för att låta bli nu också. Jodå, det äckliga är tillbaka, hur illa vet vi inte föränn på onsdag. Vi har ett år av behandlingar, sjukhusbesök och allmän fattigdom att se fram emot. Ungefär som i barnverkstaden med andra ord!

Som ni säkert förstår så överdriver jag just nu, det känns alltid illa så här i början...Om någon har en tumme över håll den gärna för oss, det behövs nu.

Jag försvinner inte ur tråden för att börja hänga i cancertrådar, detta är bara ett upplysningsinlägg!

Cicci, kul att du har tid att titta in här trots Firrens sömnproblem!

Lappis, sparar min ena tumme till dig!

• Page

Och om det är någon som undrar vad ni ska göra med informationen som jag har levererat...ni ska nu tycka obeskrivligt mycket synd om mig. Iiiiingen har haft det så illa som jaaag har det just nu! Maken är fantastiskt god på att hålla masken, det är jag som är kvar med all "sorg". Skänk mig en hälsning!

• Piggelin1

Page - skickar en superdupersympatijättekram (även fast jag precis läste om din inställnbing till kramar på din blogg ).

Jag minns inte riktigt bakgrunden dock (jag var nog fortfarande smygläsare & läste bara då & då när du skrivit om det förut) - om du vill & känner för att berätta mer om det, så lyssnar jag väldigt gärna.

Kan iaf säga på det lilla jag läser mellan raderna - livet är fruktansvärt orättvist.

• Page

Tack Piggelin! Så länge din kram är a la Vickan så kramas jag gärna tillbaka! Lite generat, men trots allt en kram!

• junilejon

Nenne...illamåndet kommer mer och mer för varje dag! Hoppas bara att det är övergående fas och att jag slipper det snart!!

Page,jag lovar´att hålla tummarna för dig,skickar med en tröstande kram! Vet inte vad jag ska säga för att trösta...det finns liksom inget som skulle trösta dig! Men du finns i mina tankar...kramen

• Mrs  B

Page
    Skänker definitivt en hälsning och en stor kram till dig!!!!!

Sitter också här och tycker livet är pest just nu, men inte alls så som ni har det förstås. Har bara haft en rutten dag på jobbet och sen mår jag dåligt pga graviditeten.
    Ska till BM imorgon och hoppas VERKLIGEN att hon har något botemedel till mig annars får jag begära mig sjukskriven eller nåt för annars lutar det åt en depprision (?).......

Liten
    Sonen är född i december med vi använde aldrig mössa inomhus, men en rejäl utomhus eftersom det var en rejäl vinter det året.
    Har haft både fötter och inte fötter på sonens pyamas. Fötter är bra på vintern men förstås inget måste.

Vänner
    Angående sömn så har vi nog provat det mesta med sonen. Däremot var han inte beroende av amning eftersom jag inte hade mat till honom. Han fick tillägg var tredje var fjärde timme och sen när vi började med välling blev det fler timmar emellan maten.
    Men han vaknade flera gånger om natten och liksom din son var han inte trött eller gnällig bara vaken.
    Vi gav honom napp, buffade honom, la honom i vagnen, gav han leksaker, la han i vår säng osv. Vad som fungerade var olika för varje natt.
    Snart fyller han 3 år, men sover fortfarande inte hela nätter tyvärr. Kommer in till oss på natten och sover vidare hos oss.
    För att orka jobba båda två har vi tillåtit att han sover i vår säng annars fungerar det inte.

Nyår
    Har vi sagt att vi ska vara hemma i hemmets lugna vrå eftersom vi har BF till 6/1 2008. Får se om vi lagar mat eller om vi beställer ifrån någon resturang. Som det är nu kan jag ju inte äta så mycket.......

• FruCicci

Hej!
    Tusen tack Vänner-Fan för tips, och även BS. Jag har idag varit på BVC och antaligen sinar mjölken nu när jag varit stressad och ledsen! Sen känner sonen av att jag inte har mått så bra, så det blir en ond cirkel. Han väger snart 5 månader gammal, iaf 7,3, så det är ingen fara. Eftersom han inte har kissat så mycket, har jag köpt päron och morots dricka (från 4 månader) det var mums , så nu tror jag att han får i sig tillräckligt med vätska iaf.
    Banangröt har jag provat, han gillar det så där, det smakar iaf banan. Sen älskar han Katrinplommonpuré, det brukar jag ge honom på gröten och ibland bara som den är. Potatis och vita rotfraukter får jag inte i honom, idag har jag köpt majspuré, det gick när jag gav honom ett par skedar, och sen katrinplommonpuré mellan tuggorna.... ja ja.... ska göra som VännerFan sa, ska lägga banan på allt jag ger honom, det ser så läbbigt ut bara... majs pure med banan, urrrrk....

Kanon BS ag vaccinationerna, jag ska ta upp detta med mamma.... hon är ju sjuksköterska i botten (utbildar nu) så ska vi se vad hon säger... Trodde det var gratis i sthlm, men alltså inte för barn födda innan 1 juli, attans, Firren kom ju 21 juni och skulle ju kommit i 17 juli, det var ju typiskt

Page, hej du. Jo jag försöker titta in så ofta jag kan, tycker det är kul fortfarande, men det blir ju lite annorlunda när man inte sitter på kontoret längre. Nu är jag oftast ut och går och hittar på saker med Victor mellan 10-18. Sen på morgonen innan man är klar med sig själv och honom, har man max 5 minuter på sig, då hinner jag inte vara här inne

Nu ska jag laga middag till min lilla familj...

OCH min fyllegubbe till make sårade mig mer än ni tror (inte första gången heller) så idag ringde jag upp hans kärring till mamma och sa som det var att jag inte orkar med honom längre. Jag bara grät i telefonen och sa att han gjort mig illa när det gäller alkolhol i 7 år!!!!!!!!!!!!! Och att jag inte velat ringa henne för hon tar alltid sin lilla son i försvar, men nu jä-lar var det nog! Så hon ringde faktiskt upp sin son och la 2 timmar på att reda ut ett och annat med honom. OCH han är skyldig mig mer än en fylla! Men nu har jag ju en liten underbar son, så den varan är man ju ändå inte så nära så han får kompensera med något annat.

Ja ja, nu har jag pladdrat om mitt.....

KRAMAR till er alla!

Spännande med 1 vecka till BF Piggelin! Jag blir så avis, för jag vill så gärna föda igen, det är så häftigt!

• Page

Tack Junilejon! Suger åt mig all energi som den enegrigtjuv jag är just nu! Postafen är faktiskt asbra! Både jag och katten äter det!

Lustigt....ni får stå ut med mina attacker som vid den förra jobbnojan också. har tackat nej till alla terapisamtal från mina irl-vänner. Lovar att jag inte är så trist som jag verkar just nu, bara tillfälligt!

• Page

Mrs B, det intressanta är att man alltid har själv monopol på att "må dåligt". Så är det bara! Det finns alltid någon som har det sämre än man själv..men vad tusan, man orkar inte ständigt bry sig om alla andra! Urrk, hoppas att du får hjälp hos BM! Och tack för kramen.

Cicci, på riktigt, jag kan bjuda dig på en "fylla" hemma hos mig! Om du pumpar så kan jag hålla ett öga få Firren och så ordnar jag med kalas. Vi kan spela musik efter ditt tycke. Det finns Maiden och Metalica hos oss efter önskemål...och jag är helt ok på att laga mat!

• FruCicci

page, du är för underbar, attans att jag inte hann träffa dig över lunch, men som sagt, vi köööööööööööör så det ryyyyyyyyyyyyker hemma hos dig. Jag är inte så kräsen när det gäller varekn mat, dryck el musik, bara jag får lite röööööj

ha ha ha

tjing

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag