• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Frejis

September - tack, får se vad det ger. Kram

• BrudSommar2006

Oj, nu dök ett gäng allvarliga ämnen upp här i tråden på en gång! Det är bra att jag blir påmind om att mina futtiga problem med vikt och för få sovtimmar inte är allt hela världen kretsar runt.

Cicci, så tråkigt att det här skulle ställas på sin spets just när du har det så jobbigt själv och är så trött. Kanske kan du få barnvakt ett par timmar någon eftermiddag för att sova ikapp lite? Jag är inte ute och springer på dagarna lika mycket som du, jag är ofta hemma tills efter Iris morgonsömn och kommer oftast hem vid fyra så jag sitter här och läser ikapp när jag ammar. Just potatis, palsternacka och avokado är de tre saker som Iris tycker allra sämst om men det finns ju så många andra saker att prova att jag inte tycker att jag måste fortsätta tvinga i henne just de sakerna.

Page, så ni fick en tid till sist, så skönt, helt otroligt att det ska vara så svårt. Hur är det, vet ni inte alls hur läget är eller är ni rätt säkra på att det ändå i slutändan kommer att gå bra? Eller skulle det kunna vara mer som för Clownis om det är illa? Jag vet ju att ni lade barnplanerna på is av andra anledningar just nu men hur var det, hade ni nedfryst vara i fall att?

September, lycka till på KUB:en, kommer att sitta här och vänta på besked så snart ni är klara!

Mrs B, vilken otrolig otur du har haft, jag minns att när jag var i slutet av graviditeten så hade jag så himla ont i nedre delen av magen, tror det var fogarna där, så att jag inte kunde vända mig i sängen och det krånglade också under förlossningen så att jag inte kunde byta ställning som jag skulle. I vilket fall så var alla andra som var gravida samtidigt då så himla pigga kändes det som! Hoppas att du slipper gå över tiden så att du blir av med eländet så snart som möjligt.

Jag sitter nog här ett tag till men jag måste ta Iris nu eftersom maken har tvättstugan så jag kan nog inte skriva mer nu. Hej så länge.

• Tinga

Page - skickar en tanke och en kram, jag också. Jag kan tänka mig att det känns alldeles otroligt tungt och orättvist att ni (för det gäller ju i någon mening er båda) ännu en gång ska drabbas av cancer. Jag lider verkligen med dig! Hoppas att ni blir väl bemötta inom sjukvården, och att allting löser sig på bästa sätt.

• Tinga

Cicci - och så skickar jag en kram till dig också, som verkar ha det jobbigt på flera sätt just nu. Sömnbrist tenderar ju att göra problem ännu värre, så jag förstår att du blev riktigt ledsen, arg och besviken på din man. Hoppas att ni kan reda ut det! Alkohol i "rätt mängd" kan ha en väldigt positiv inverkan i olika sammanhang, men blir det för mycket kan det verkligen sluta med katastrof. Kruxet är väl ibland att hålla sig till det gamla trygga, hederliga lagom.

• sweetstreet

Hej Gullisar i tråden!

Har just haft lite tid över att försöka skumma igenom tråden. Men eftersom jag jobbar som en tok så hinner jag knappt det, och än mindre att skriva. Men nu såg jag just Page inlägg och belv helt chockad, arg och ledsen!!!!!!!

Så Page! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag har skickat dig ett mail. Hoppas du har kvar din gamla e-mailadress.

• muggles

Oj nu var det mkt som hänt och mkt att kommentera!

Cicci: vet inte om du hinner läsa detta men stor kram till dig! Vilken tråkig sits men du är bra på att säga ifrån så jag hoppas att han lyssnar och ändrar sitt beteende. När det gäller din mjölk så kan det vara så att din mjölk även har blivit tunnare (mjölken ändrar ju karaktär efterhand och vid 6 mån ålder ska man ju stöta till med annan mat). Men Firren borde väl ta flaska så kanske lite mer ersättning kan få honom att sova fler timmar i sträck? El så är det bara en utvecklingsperiod han går igenom nu och då känner sig otryggare och behöver snutta mer. Jag vet inte, men jag plockar ihop lite olika saker jag läst och försöker komma på ngt bra...

Vänner: det jag läst om sova-hela-natten-metoder så går alla ut på att visa tydligt att "nu är det natt, nu ska vi sova". Dvs inga leksaker, inget prat, inget mys mm. Att pappan tar striden (han luktar inte bröstmjölk). Mörkt är säkert jättebra (funkar på Moa). I övrigt har jag tyvärr inga bra råd då jag inte kommit dit själv än... Enl det jag läst ska det ta ca 4 dygn men efter det ska det tydligen funka. Jag får väl se fram emot jul...

Page: du får en bamsekram av mig när jag kommer på bt-festen! När är den? Jag dricker gärna alkohol (sista amningen inför natten är ändå vid 17-tiden för min del) men det måste vara DYRT. Du vet mina principer Champagne funkar bra. El dyrt rödvin.

Nä men allvarligt talat, skriv av dig hur mkt som helst här. Jag läste i en artikel (gud vad jag tjatar om att jag läst grejer! sorry) att det händer ngt med oss när vi uttrycker vår sorg i tal el skrift, bearbetningen påbörjad typ.

• sweetstreet

Oj Nu lsäte jag Cicci-gummans inlägg också!!!!

Cicci!!!!
    Jag skickar värsta bamsekramarna tili dig också gumman!!!
    Jag tycker du var SKITBRA som ringde upp och sa ifrån!!!!!! Ibland kan mödrar ha en viss tendens att "inte se" sådant som är så himla uppenbart med deras barn! (Hm, kanske något att själv komma ihåg till framtiden... )
    Men som sagt, jag tycker det var superstrongt gjort!!!!!!!

DU är superskön och ska verkligen itne behöva ta en massa skit! Särskilt inte från personer i din närmaste omkrets!
    You go girl!!!!!!!

*hoppar upp och ner och hejar vilt*

Sedan hopas jag att ni kan få bukt med sovandet också. Alltså Viktors. För det hjälper ju inte precis till att lida av sömnbrist också.

Så stor kram igen gumman!!!!!!!!!
    Ta hand om dig!

• sweetstreet

Fasiken! Jag skriver ju ungefär lika bra som en full guldfisk....!

Hoppas ni fattar ändå.

Nu måste jag rusa vidare!

Kram till er alla!!!!!!

• Nattson

Page, en stor kram skickas genom cyber rymden! Kram till dig också Cicci!

Vi kom hem från Finland för ca 2timmar sedan och det är så skönt att vara hemma och att få sova i sin egna säng

Skickar lite styrka till er som är uppe varannan timme och matar osv! Jag skulle vara ett totalt vrak och säkert ganska otrevlig också om jag inte fick sova. Det är det som kanske kommer at bli den största utmaningen för mig!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag