• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Pirr, *skrattar* det är lugnt jag är van vid Nattis också så jag reagerade inte ens...

• Vännerfan

När folk frågade mig sa jag att jag testade om armbanden hjälpte mot migrän. Eller så sa jag att jag hade de på mig på bussen på morgonen (sant) och bara glömt ta av de. Fast när jag sen inte tog av de fast jag sagt det blev det lite lustigt. Men då frågade inte folk mer iaf.

• Liten med Mindre

Suck - du har däsad börjad däppa dill iged.

Blir så trött av det (på alla sätt). Trodde jag skulle klara mig idag. vill gå hem, ta ett bad, äta glass och sova.

ynk ynk gnäll gnäll...

Ska se om nåt varmt att dricka hjälper.

(pirr - du ska pröva att bli förkyld också - jag flåsar och får hjärtklappning av att gå i nedförsbacke. Tur att inte jag har ditt jobb och behöver peppa folk att komma igång med kroppsarbete)

• Liten med Mindre

Nattson - mina band var svarta. Lite rockiga sådär...

• start september

Nattson,

jag har tillsammans rätt ut med en apoteksdam varför de är så fula. Tydligen ska åksjuka barn bli glada av färgerna. Jag hittade senare svarta - tydligen levereras de till apoteken i 6-pack där två par är svarta/marinblå och resten gräsligt färgglada!

• start september

På mitt jobb hade en tjej som var gravid strax före mig visat banden för alla som ville se, så jag blev tydligen avslöjad direkt av några. De var dock så finkänsliga att de höll tyst till jag själv berättade i förra veckan.

• Piggelin1

Tillbaka efter lite lunch

Oms, TACK för det raska svaret om astman! Jag har klarat mig bra genom hela graviditeten, bara några enstaka ggr som jag behövt använda Bricanyl. Visserligen lite mer nu den senaste veckan, typ två eller tre kvällar innan jag somnar så jag har tagit mig en "shot", men annars har det gått bra. Min rädsla är däremot att jag ska dra på mig en förkylning nu, då piper det alltid i bröstet som tusan & jag är beroende av medicinen för att hålla flåsigheten/andnöden någorlunda i schack. Men men, jag hoppas att jag slipper, & i så fall får jag greja det på ngt vis ändå, om oturen är framme.

Rent allmänt känner jag mig faktist ganska lugn inför förlossningen nu, känns som om jag förberett mig så mkt jag kan & det där att försöka ha i åtanke att saker & ting KAN bli annorlunda än man tänkt sig, men då får det väl bli så då. Typ, ta en sak i taget & på ngt vis ska man ju ändå komma ut i andra änden med en bebis

Pirr, kul att se dig härinne! Vi har Mölndal som förstaalternativ & hoppas på att det inte är fullt när tiden är inne. Har funderat en hel del på Vbg, men Mölndal är ju så nära & jag har hört mkt gott om det.

Sept, jag hoppade in på hemsidan du skrev om & såg banden där! Så nu har jag koll!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag