• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Liten, jag har svårt att använda nässpray för att precis som du säger näsan blir torrare och jag har lätt för att blöda näsblod då.

Men jag använder något som heter Heat lotion, är nog som tigerbalsam ungefär och smörjer precis mellan ögonen och lite under näsan. Det löser upp lite! Kanske kan vara värt att testa? Men om du har sår under näsan eller små sprickor så kan det svida som fasiken bara att du tänker på det.

• Liten med Mindre

Åhå, tack för att jag fick gnälla lite. Näsan blir säkert bättre när jag får röra på mig. Men idag skolkar jag från yogan - har en snäll lärare som låter mig komma på torsdag istället.

Ska åka hem och bada (enda avslappningen som funkar för ryggen), äta glass OCH PILLA PÅ VÅR VAGN!

Maken fick med sig vagnen hem idag. Det blir spännande att se. Allt annat i bebisväg står ihoppackat i ett hörn och syns inte så mycket, eller står hos föräldrarna. Så detta blir verkligen på riktigt!

Pirr - jag smög runt i vagnaffärer några gånger innan jag/vi vågade fråga frågor. Tyvärr fick vi väl inte så mycket hjälp av den säljare vi haffade heller. Hade surfat till mig den bästa informationen på nätet redan (här, familjeliv, konsumentverket etc). Men vi köper en begagnad vagn, Brio Nova. Tror den kan passa oss som inte rör oss så mycket inne i stan, men däremot promenadvägar i terrängen. Och så blev det otroligt mycket billigare. (fyra fasta hjul, kombivagn med mjuklift, fällbart handtag, och vi har stor bil, hiss och barnvagnsrum i huset, samt har normalt inga problem att lyfta, så vikten och storleken brydde vi oss inte fantastiskt mycket om.)

• Piggelin1

Pirr, känner igen känslan av att kolla på vagnar första gången Jag var väl i vecka 22-23 ngnting & vi ville kolla lite innan vi drog till USA, för att ha lite att jämföra med. Både sortiment- & prismässigt.

Vi har ju inte börjat använda vagnen ännu, men brorsan har en likadan & den har jag kört en del med brorsdottern i & det var det som gjorde att vi fastnade för Bugaboon. Vansinnigt smidig & lätt(-körd)!
    Nu blev ju vår vagn drygt tvåtusen billigare iom att vi köpte den i NYC & det känns ju lite extra OK Om man ska vara mkt ute i naturen med vagnen, då kanske man ska satsa på ngn mer "terrängvänlig" vagn eller för den delen om man bor i en del av Sverige med mkt snö, men här i Götet brukar det ju inte vara tok-mkt av den varan, plus att det numera finns vinterhjul till just Bugaboon, om det kniper. Så jag hoppas & tror att vi gjort ett bra köp!

• FruCicci

Hej!

Tack för alla fina ord och kramar!
    Allt känns mycket bättre nu.
    Måste bara säga att han var inte direkt plakat när jag skulle föda Junior och sen får vi ju inte glömma att Junior kom i vecka 36+1, så alltså nästan 4 veckor för tidigt.... så jag förstår att han inte tog det så lugnt just den kvällen.
    Problemet är snarare med honom att han kan bli elak och spydig när han druckit för mycket, medan jag blir glad och rolig.

Hur som, nu ska jag ta nya tag.

I dag har junior druckit morotsjuice, 1 dl!!! Så glad!
    Han har sovit i 3 h nu på eftermiddagen, det gör han alltid när vi är ute i kylan.

Jag har börjat fundera på ifall han börjar få tänder? kan det vara därför han har blivit lite stökig med?

Ja ja

LAPPIS, stort lycka till i morgon.

Liten, vad härligt att få hem vagnen, jag kommer ihåg känslan!

I dag ska jag trägga en av mina vänner från Dubai, han har kommit hit för att jobba ett par dagar, så det ska bli skoj att sladdra lite över en kopp kaffe till...

På återhörande senare

Mugglan! Tack för mail!
    Extra stor kram till dig!

• Piggelin1

Satt precis & plöjde dagens tidning lite försenat & halkade i vanlig ordning förbi familjesidan, då blicken fastnade på inte mindre än tre såna där "Till minne av-annonser" för en & samma person, som dog för ett år sen. I det här fallet råkade det vara en kille jag dejtade i närmare ett halvår för runt sju-åtta år sen. Blev sådär alldeles kall, man hajar verkligen till & konstaterar att jag har det så otroligt BRA i mitt liv. Drog mig till minnes när jag såg själva dödsannonsen för ett år sen, bara några veckor tidigare hade jag sett ett bröllopskort i samma tidning, dvs killen hade gift sig några månader tidigare. Blev verkligen superchockad. Inte för att vi hade haft ngn kontakt på massor av år, men just det där att det var ngn man känt & träffat mkt under en period. Otäckt - man inser att livet kan förändras väldigt, väldigt snabbt.

Lång utläggning här, men kände att jag behövde skriva av mig lite...

• Piggelin1

Jaaaa, Lappis - jättestort lycka till imorgon!!!

• fru AM

Lapinette: Lycka till imorgon - tummarna är i håll-position

Page: Tänker på dig och din man. Hoppas att prognosen inte ser allför illa ut!

Cicci: Jobbigt! JAg förstår att du blev helt vansinnnig på honom. Men hoppas förstås att det kan ordna sig. De behöver ofta en tankeställare av något slag för att halka in på "rätt bana"

KRAM till er och till alla er andra!

Idag har vi varit på sjukhuset på hjärtkontroll för Livias takykardi. Nu är det dags att sluta med medicinen efter ett år ... skönt men lite läskigt. Men det går nog bra.

• Lapinette

Usch, läser inte dödsannonserna. Överlämnar den biten till mamma. Men däremot bröllopsannonserna och ibland kollar jag in alla namnen på de små krypen som kommit till världen.

Känns skitskumt att dra från jobbet idag och inte komma åter förrän på tisdag. Killen jag delar rum med måste nog förstå för alla tjejer har gått förbi och önskat lycka till idag.

• fru AM

Lappis - visst är det äggplock imorgon och ägginplantering eller vad det heter på fredag?

STORT LYCKA TILL!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag