• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Moppy1

Nenne - tack för tipset Har bestämt mig att jag ska börja med färdknäppar till helgen, då får han gärna komma... Då bli det curry, champagne, SEX (hur det nu ska gå till..), trappor (aj aj min rygg), ananas etc etc. Har flera kompisar som "lyckats" med just trappor, så får väl foka på det. Min man tycker jag ska köra lite hula hula dans titt som tätt här hemma för mig själv, han tror det hjälper bebben att sjunka längre ner i bäckenet...

• Moppy1

Förresten - Piggan har väl inte varit inne idag?? Kanske.....

• nennesjuttioåtta

min syrra klättrade upp på en stol för att byta glödlampa (tror jag) men trillade ner. Se satte det igång! Kanske dumt att ramla och slå sig före...

• nennesjuttioåtta

Ooooh Piggelin! come out, come out whereever you are...?

• nennesjuttioåtta

ja, förresten! hur går det med sexet när man känner sig så svullen och osmidig? Jag tycker att det är jättesexigt med gravida kvinnor men man kanske inte känner sig så pigg på att ligga och dravla med låren så där jätteofta...? Tips mottages tacksamt till min lilla noteringsbok

• start september

Jag är ju inte så jättegravid än, men det har varit lite mer sparsamt än vanligt på den fronten. Jag fick ju så tokont i brösten så att släppa någon på dem kändes omöjligt. Nu funkar det dock bättre, men det bli inte jätteofta. Jag fasar lite för att bli större på det viset, redan nu känns det jobbigt när magen kläms.

• start september

Jag försöker fördriva tiden på jobbet framt ill KUB:et senare idag - är inte jätteeffektiv ska jag säga. Nerverna är än så länge i schack.

Tittade mest in för att se hur det gått för Lappis, men vi har inte hört något än?

• Oms

Nenne - Ang sexet som höggravid kan jag meddela att för min del är det likabra men mindre ofta, man prioriterar inte att ha sex hela natten o man vet att man ändå kommer att vakna varje timma för att vända sig, gå på toaletten, räta ut en krampande muskel eller ta lite gaviscon

men man får ta sig tid (om man u vill ha sex alltså - många vill inte det) och när man gör det så tänker man att det här måste man göra oftare och så vips har det gått flera dagar igen... sen är ju vissa ställnignar mindre bra, men de felsta gå ju att genomför man får bara lägga in lite mer tid för "vändningarna" haha

• Liten med Mindre

Tja - för mig stupar det på den fysiska orken. Och de varianter som funkar för oss just nu är de som beror av min ork...

Och som Oms säger - när vi väl tar oss tid så funderar vi varför det inte blir oftare. Och sen går flera dagar i ett nafs.

I och för sig skulle väl leksaken kunna göra jobbet - men det blir ju inte lika roligt för båda då.

Undrar hur det blir sen, när vi blir ännu tröttare...

Nåja, piggade upp mig med en promenad. Visserligen fullständigt livsfarligt pga ishalkan, men väldigt vackert och skönt väder. Första njutbara turen på en vecka.

• Oms

idag har jag varit på tillväxt UL - det var roligt!

kul att se en stor bebis där inne. H*n väger nu 2956gr dvs nästan 3 kg och jag är i v.36. bebis är 12% större än beräknat. oandra sidan tror man ju att jag kan ha gått en vecka längre ( som man sa vid första Ul:et) och då stämmer det bättre.

jag har mkt fostervatten så att bebis kommer inte att fixera sig utan kommer att snurra runt och kicka hela tiden ut. just nu hade den ena foten vid panna och en arm bakom ryggen, haha värsta gymnasten!

Det man ville se var om det var ngt problem m att svälja o så (mkt fostervatten kan tyda på bråck o annat fel i matstrupen)men alla organ är välutvecklade och man såg dem supertydligt vilket kändes tryggt.

sen kollade man efter hur navelsträngen låg, den är lång och då finns det en stor risk för att bebis trasslar in sig i den vilekn kan vara farligt för barnet, så om jag hade tänkt att föda vaginalt skulle man behövt göra ytterliggare UL för att se att så inte var fallet (dottern var ju intrasslad)

då det är mkt fostervatten så har min livmoder aldrig fått vila ngt. det innebär en liten risk för att man föder förtidigt då livmodern inte orkar längre samt att om man föder vid utsatt tid får man ofta en lååång förlossning eftersom värkarna inte hjälper - livmodern orkar inte och man öppnar sig inte (som m dottern) detta är tydligen genetiskt betingat och hon trodde att det var nog det som var felet m min förra förlossning bara det att man inte såg sånt då på samma sätt som idag! hon sa att mitt beslut om snitt lät bra!

skönt - nu har man ytterliggare anledningar till snitt!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag