• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Liten - lägger till dig till dagens lista över folk att hålla tummarna för! Lycka till med samtalet med chefen!

• Nattson

Stort lycka till Lappis och September!!!!

Sweet, vad spännande att tanten inte har dykt upp än, hoppas att hon håller sig undan länge!

Jag måste säga att armbanden funkar fantastiskt bra, jag mår fortfarande illa men jag känner inte att jag vill spy!

• Vännerfan

Ha, hade just sotaren på besök! Inte varje dag! Svartklädd med en liten svart mössa på huvudet och en sån där spret-moj som han har på alla bilder!

Ihhhh, vad spännande idag!
    Undrar hur det gått för Lappis!! Jag har tänkt på det hela morgonen. Hoppas det går bra för September också.

Kommer inte hänga här så mycket idag, har en lång Att-göra lista och ska iväg och luncha och på stan etc.

Mugglan, du ska få alla tips jag har gällande nattsömn när vi ses imorgon! Det gick bra i natt också och nu har jag fattat att han gärna vill ha lite vatten när han vaknar till. Försökte buffa 2 ggr, men han vred på sig igen efter 5 min. Däremot efter ett antal klunkar vatten var det liksom "Ok, tack morsan, men nu vill jag sova vidare". Han vaknar dock för dagen lite väl tidigt (5.30). Men vi tar inte upp honom ändå förrän vi tycker att det är dags. Jag är dock rätt trött totalt sett, för jag ligger på helspänn och vaknar till så fort han så mycket som lyfter på en fot. Allt för att han inte ska hinna bli för vaken när han vaknar till. Ja ja, nu har jag ju nästan berättat allt om detta ändå nu fast jag inte tänkte det.

Apropå dödsannonser läser jag också, men jag borde inte för jag kan verkligen må jättedåligt av det. Som idag, när samma unga kille har 8 annonser. Eller som för en vecka sen när det var en kille som dött i olyckshändelse på Koh Phangan. Då surfade jag runt för att se om det stått nåt om det på nyheterna. Blir så illa berörd. "Kom ledigt klädd så som Marcus hade önskat". Då får man ju en bild av personen också, usch så hemskt!

Nattis,
    Bra att banden funkar!

Sweet,
    Håller tummarna för dig så fort jag är klar med Lappis!

• Mrs  B

Hej i tråden!
    Har sonen i badet efter att blöjan läckt, så jag passar på att sitta här en stund.

Har äntligen fått sova en HEL natt utan krämpor. Får verkligen hoppas att det håller i sig med den här nya medicinen. Man mår så MYCKET bättre utan krämpor!

Tack Tinga!!!!

Lycka till idag Lappis och September!!!!

• FruCicci

ååååå vad spännande Sweet, jag smäller av!!!!!!!!! Gör som Vänner, håller färdigt tummarna för Lappis sen finns de där för dig. Underbart om tantfan inte dyker upp.

Det är så mycket spännande i tråden nu, så jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag bara sitter och ler!

Känns som jag vill vara med när Muggles och Vänner ses i morgon, jag tänkte snabbt att jag tar tåget till Götet Behöver också prata sömn. Jag vet inte vad jag ska göra!!!!!
    Satt och läste barnböcker här på morgonen om hur de små funkar... men blir inte klokare.
    La honom 22 tiden i går, sen vaknade han 23.30, 01.15, 02.30, 03.30, 05.30, 07.15, och ammade alla gångerna, men jag vet ju inte om han är hungrig, drömmer, har ont i magen eller vad det är som gör att han vaknar så mycket, man är ju helt groggy själv, så man uppfattar knappt vad som händer....

Storasyrran, det känns som det var igår du plussade Kan knappt förstå att du ska föda snart, inte att Liten/Mindre och Koko närmar sig heller.
    Kommer ihåg när jag var i Dubai i maj och fick sms, med plussitiva vibrationer! Tiden går fort.....
    Tänk Ni som har plussat nu, och tänk om Sweet är gravid... DÅ är det BF när jag hade BF för er. Jag blev ju gravid i slutet på oktober förra året och plussade på Fars Dag 12 nov 06, så sjukt

Nähä, nu ska jag nog surfa lite på sömn...

kram

• Liten med Mindre

Cicci - hoppas att du hittar några knep som kan hjälpa. Kanske känner lillkillen av att ni inte är på topp hemma, och blir orolig?

MrsB, härligt att du fick en natts god sömn i alla fall. Jag hade en sån lördag till söndag - vaknade bara en gång på 9 timmar. Tror Mindre var helt torrlagd efter det. Fast natten efter var i gengäld gräslig med täta toaletturer, svettningar, obekvämt bland alla kuddar i sängen...

Och vad gäller dödsannonser så är det svårt att läsa - har inte ens någon tidning. Det blir en sväng med dn.se när jag kommer till jobbet. Hinner inte så mycket annat.

Fast nu har jag fått ändan ur och väckt liv i en gammalprenumeration lagom till jag tar ledigt. Dumt om pengarna jag redan betalt skulle frysa inne. Men attans vad svårt det var att komma på adresserna till olika ställen där jag bott (hade ingen kundnummer, och leta på namn funkar visst inte). Minnet är inge vidare just nu.

• Liten med Mindre

Äsch - glömde ju att firren haft sömnproblem någon månad. Måste vara annat än oro dårå...

• nennesjuttioåtta

hej alla!
    Oj, vilken berg-och dalbana det är här inne!
    Hopp och förtvivlan om vart annat. Styrkekramar till Page och Cicci!!

Ojojoj, Page vad ska jag säga som inte redan sagts... Masor av kramar till dig!!
    Jag vill komma på fest!

Strongt av dig Cicci att ta tag i det och nu kommer det bara att bli bättre, annars vet han ju vad som väntar.

Småstudsar i stolen för Sweetan (skönt att se dig!!) och kramar tummarna ur led för Lappi idag! Och september! Och även till oss övriga i väntan på det ena eller andra.

Den 24e ska jag till Stockholm över dagen, åker hem på kvällen. Är det någon som vill träffas på eftermiddagen så är jag tillgänglig!

• nennesjuttioåtta

Sen tycker jag faktiskt att det är dags för lite förlossningsunderhållning. Kom igen, tjejer: Kläm iiiiiii!!!! nu har vi väntat länge nog, länge nog, länge nog.... Vilka står först på tur? Det kommer att smattra till med bebisar från nu och någon månad framåt, eller hur?

• viktualia

Men Nenneskrutt!!!!! Det är ju tråddejt den 25/11 jöööööö brunch och allt! Du kommer en dag för tidigt! *surar*

Förresten blev det inte nån tur till dina trakter nästa vecka, jag ska på anställningsintervju och ställde in tjänsteresan....

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag