hej tjejer,
oj, vad mkt det skrivits under morronen & fm idag!
Själv har jag varit iväg på ännu en kontroll hos BM på fm, gick snabbt idag - koll av blodtryck, mäta magen (samma som förra veckan), koll så att bebisen fortfarande är fixerad (japp, lite längre ner nu) & så lyssna på hjärtljuden. Allt OK & BM menade att nu ville hon inte träffa oss ngt mer
Vi får se hur det blir, hoppas precis som Moppy att jag inte ska behöva vänta i alltför länge till (i Gbg kan man ju i värsta fall få gå 42+6 dgr). Efter BM-besöket blev det en repris på förra veckans kaffe med kompisen som jobbar i närheten. Kul!
Moppy, jag har också en del "mensont", senast igår några vändor, mestadels i ryggslutet. Undras vem som får bebis först av dig & mig, det är ju bara några få dgr emellan våra BF
Cissi, tack för att du är modig & delar med dig & precis som alla andra skrivit, vad BRA att du vågat/orkat/har kraften ta tag i detta & att maken verkar förstå att det är allvar nu. Det är ju verkligen TUNGA saker detta. Skickar en varm kram till dig, jag med
Kan också tänka mig den där hemska känslan av att åka in till förlossningen med en berusad make. Mannen min drack i mitt tycke lite väl mkt två lördagar på rad för några veckor sen. Jag nämnde det för honom efter första gången (då var det tre veckor kvar) & han höll med om att det kanske blev några öl & whisky för mkt & han skulle sluta dricka då inför förlossningen. Jag menade att om han vill ta ett glas vin eller två till maten, så är det helt fine med mig, men jag ville inte att han skulle bli påverkad, OM ngt skulle hända. För 1½ vecka sen (två veckor kvar till BF) hade vi en urmysig lördagskväll hemma med god mat & brasa, mannen drack vin & innan vi kom i säng var flaskan slut, vilket gjorde mig fruktansvärt upprörd & ledsen - IGEN! Pratade om det på nytt dagen efter & sen har han inte druckit ngt alls, och han körde faktist till & från festen vi var på i lördags. Så nu tror jag att han fattat läget...
Usch, nu blev det värsta ego-inlägget här, sorry Cissi. Ville bara dra en parallell - att jag förstår att du både var rädd & ledsen ism förlossningen. Jag fick ju själv värsta skälvan av ovanstående, a´ la "Tänk om...". Men som sagt, BRA att du tagit tag i detta nu - skickar en kram till!