• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Tinga,

vad spännande med ditt NUPP/KUB nu i veckan!!!!!
    Jag gissar att det är ditt första UL så det kommer kännas jättecoolt att få se barnet!!!!
    Det är liksom en annan grej när man sett att det faktiskt är ett barn, och att detrör sig.
    Men jag ska erkänna att jag fortfarande knappt fattar att jag verkligen har ett barn inne i magen. Den tanken känns helt galen eftersom det bara inte går att tänka så. även fast jag vet, och har sett. Men det ändras väl så småningom när man kommer börja växa mer och även känna av livet där inne?

På tal om växa så har jag knappt blivit större alls. Men däremot sväller min mage (tarm-magen) upp vissa dagar så jag ser ut som en spärrballong. Fast jag ser med fet ut än gravid...
    Igårkväll var det helt otroligt vad min mage var knäpp!!!
    När jag skulle lägga mig och höll på att klä av mig utbrast min man att "men herregud nu seeer du verkligen gravid ut. i profil!" Haha! Fast tyvärr är det bara en synvilla eftersom min "gasbmbsmage" sitter högre så själv tycker jag som sagt att jag mer ser ut som om jag ätit för mycket choklad i julas...

• sweetstreet

Pirr,

vad skoj att du tittar förbi i tråden! Det var länge sedan.
    Oj, tänk att du redan är i vecka 30! Tycker tiden går så snabbt att man inte hinner med riktigt!

Vad blev det för vagn sedan??

• sweetstreet

Pirr,

vad skoj att du tittar förbi i tråden! Det var länge sedan.
    Oj, tänk att du redan är i vecka 30! Tycker tiden går så snabbt att man inte hinner med riktigt!

Vad blev det för vagn sedan??

• sweetstreet

Vänner,

skickar här en Krya-på-dig-Kram till dig!!!!
    Låter inget vidare att du fått överta förkylningen. men hoppas du kan hitta någon stund idag när du kan sova och vila också! kanske sover Prinsen efter babysimmet??

• Lapinette

Sweet - min make söker alltid jobb . Han har sagt till företaget att han vill arbeta från Stockholm men de verkar ändå intresserade av honom. Nåja, har hänt flera gånger att han är en av två kvar eller t o m blivit erbjuden jobb men tackat nej pga lön eller att de just legat i Paris eller någon annanstans dit vi inte vill flytta.

• pirr!

Sweet-
    känner igen dendär overklighetskänslan och jag måste medge att den fortfarande dyker upp titt som tätt. Det är ju bara så märkligt att nåt så litet kan bli en människa. Lutar fortfarande mer åt ailien-tanken
    Vilken vecka är du i nu?
    Själv tyckte jag inte att det blev en gravidmage förrns nångång v 16-18 .. Nu känner jag mig däremot stor som en flodhäst, men omgivningen kommenterar varje gång jag berättar när BF är, att jag måste vara väldigt liten! Jaja, det är ju detdär med kroppsuppfattning

Det blev tillslut en Bugaboo Cameleon och jag tror det kommer att bli bra.. Hade aldrig kunnat tro att ett så "världsligt" beslut skulle ta så mycket tankekraft. Helt plötsligt kommer man in i tankar som att barnet hela välbefinnande handlar om vagnens olika beskaffenheter och att vi skulle vara dåliga föräldrar pga ett felaktigt vagnval. Sjukt, jag vet!

• pirr!

Lappis- vilken driven make du har! Önskar jag hade mer av det i mig.. Fröken Nöjd- det är jag! (läs även feg och aningens lat)

• Lapinette

pirr - din beskrivning låter ungefär som jag. Var dock väldigt driven att söka nytt, gå framåt, göra karriär förut men har tappat driven efter ett år på ett företag där jag vantrivdes.

• Tinga

Mrs B - vilken tur att BVC-sköterskan gillade städningen! Verkar skönt att de kommer hem till en första gången man träffas, tycker jag. Malte verkar ju också sköta sig bra, tycker jag det låter som; någon natt med lite sämre sömn innebär ju inte automatiskt att det blir krångel för lång tid framöver.

Pirr - tråkigt att du inte kan vara med på fredag, men jag förstår att det inte är så lätt att komma ifrån på dagtid när man jobbar. Det kommer en ny chans i mitten av maj, för då ska jag till Göteborg igen, när det är dags för Göteborgsvarvet. Inget deltagande för mig denna gång, men jag ska ha Varvet 2009 som morot till att komma i form igen efter graviditeten. Jag hörde förresten någon som sade att man inte fick springa förrän tidigast ett halvår efter förlossningen, men det kan väl inte stämma? Så länge vill inte jag vänta! Och japp, det är KUB/NUPP som är anledningen till Göteborgsbesöket den här gången, så tack för lyckönskningen.

Sweet - japp, det blir första ULet för min del, så det känns jättespännande! Lite läskigt också faktiskt, för allting kanske inte ser bra ut. Hoppas i alla fall att det ska kännas lite mer verkligt sen, när man faktiskt sett bebisen (förutsatt att allt ser bra ut - annars kanske det hade varit bättre att inte se den). Fast nä - jag är positiv; jag tror på en frisk och kry bebis. Försöker leva efter mottot att inte ta ut bekymmer i förväg.

Kan också tillägga att inte heller jag ser ett dugg gravid ut, bortsett från den lilla mage jag alltid har, oavsett gravid eller ej. Jag har gått upp två kg ungefär, men de är definitivt inte graviditetsrelaterade, utan snarare matrelaterade.

• Lapinette

Tinga - tränar du som vanligt nu eller har du trappat ned något?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag