• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Tinga - då är vi två
    Jag har också putmage, är extremt närsynt (tror knappt jag träffat ngn som ser sämre än undertecknad...) & dessutom allergisk (eksem & lite astma).

Telis - jag har heller inte riktigt fattat vitsen med FB Var inne en del i början & har iofs fått kontakt med lite gamla bekanta från skol- resp- universitetstiden, men i övrigt - njaaaa...

• Telemarkgrrl

Jag har faktiskt varit tveksam hela mitt liv till att skaffa barn just för att jag inte vill föra mina dåliga gener vidare. Känner mig fortfarande lite tveksam just pga det men hoppas ändå att makens alla goda gener ska slå igen.

Fast att vi skulle kunna få ett barn med perfekt syn är bara att glömma, vi är blinda som mullvadar bägge två.

• Piggelin1

Tack för grattisen!! Nu ska jag fixa lite, mina föräldrar & mannens mamma kommer hit en sväng ikväll.

• Tinga

Lappis - nu när vi delat med oss av våra dåliga gener väntar vi spänt på att för höra om dina! Eller, du kanske bara har bra?

Vi är visst flera mullvadar här! Maken ser alldeles utmärkt, medan jag ser klart på max 1 dm avstånd. Det mesta går att lösa, men just när vi ligger och småpratar bredvid varandra i sängen får vi problem. Jag måste nämligen vara jättenära hans ansikte om jag ska kunna se honom i ögonen, och då kommer jag så nära att han ser suddigt pga det korta avståndet! Att ha glasögon funkar inte när man ligger på sidan i sängen, så det är inget alternativ. I-landsproblem!

• Piggelin1

Hahaha, Tinga Känner igen den där problematiken med att behöva vara en dm från mannens ansikte för att kunna se honom i ögonen

• Piggelin1

...och läsa bok utan glasögon funkar inte, då måste jag flytta ögonen fram & tillbaka hela tiden... Plus att jag måste veta var jag lagt glasögonen senast, annars hittar jag dem inte...

• Lapinette

Tinga - självfallet har jag inga brister! Det där med sängdiskussionerna har vi inga problem med då vi båda har samma synfel...så det blir att ligga nära så vi ser varandra.

Gällande FB så har jag inte lagt ut mig där än. Maken är jättekritisk till deras offentlighetsprinciper så han är emot...fast han finns där?! Rimmar liksom inte. Nåja, han har varnat mig så jag har inte gått in och samtidigt så har jag inte haft tid heller för jag hänger ju här.

• Tinga

Piggelin - nä, bokläsning utan glasögon blir som att se en tennismatch; man får vrida på huvudet för att kunna följa texten längs med sidan!

• Tinga

Lappis - tänkte väl att det var så; någon måste ju vara perfekt!

• Lapinette

Oj, ser ni ingenting tjejer! Läsa klarar jag fortfarande av att göra utan min glasögon men i övrigt är jag blind. På mornarna brukar jag ibland strosa runt utan glasögon. Jätteskönt tills man upptäcker att man tappat och slabbat lite varstans (när man får på sig ögonen). Dessutom så tror jag att ingen ser mig, eftersom jag inte ser någon...enklare att trava omkring halvnaken med gott samvete.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag