• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Page

Har du förresten köpt något med kattmynta till Lipton? Såg på teve att lejon reagerar tydligen likadant på det som katter. Måste nog inhandla lite knark till min katt, lejonen såg ut att ha roligt.

• sweetstreet

Nej vi har inte köpt ngt med kattmynta till katten. Men här finns det hur mycket som helst av den varan. Jättemånga leksaker innehåller kattmynta, och jag vet att många katter blir helt galna av det! Konstigt tycker jag själv...

Och det där med Parfymen, ja det tänkte jag med när jag läste boken. Och då kände jag mig jättehemsk. Som ett monster!!!!!!! Och ville genast börja lukta svett!!!
    Tycker som sagt att det är väldigt praktiskt att slippa, men samtidigt känner man sig inte riktigt mäns´klig faktiskt... En männsiska SKA ju lukta svett. Det känns som att det är en del av att vara människa på något vis?!

• sweetstreet

Och jag vet inte kifall sängarna sa till om barnet gjort i blöjan. Men det fanns värsta knappsatsen på sidan av dem som vi funderade över vad det var för något?? Vad kan man vilja styra med displayer och knappar i en barnsäng?? Automatisk vaggning eller???

• Mrs  B

Godmorgon alla i tråden!!!!!

Har haft en usel natt med Malte så den där turen vi haft med hans sömn kanske börjar försvinna nu????????

Förra natten fick vi sova 4 timma på raken, nu inatt var jag uppe 5 timmar med Malte, (mat, tillägg, ont i magen, bajs osv). Är rätt så slut nu måste jag säga efter endast 4 timmars sömn allt som allt. Är uppe med Max och Malte nu så maken får sova lite. De ska iväg och bada senare och då tänkte jag sova med Malte.

Page
    Ja, det är helt fantastiskt att man kan få så här bra efter bara en vecka efter förlossningen. Men Max var jag "död" i nästan 3 månader och kunde inte sitta på 1 månad och knappt vara ute och gå. Nu är det helt annorlunda. Så skönt att man kan få uppleva det på det här viset också. Och dessutom får jag tid för Max och det känns också bra så det inte bara är Malte som får all uppmärksamhet.
    Hur går det med ditt jobbsökande förresten?
    Hur länge har ni varit gifta förresten?

• Oms

Sweet - vad gullig du är! *kramar tillbaka* jo det e väl som du säger att man få göra det man kan och sen hoppas att det följer med barnet in i såväl puberteten som in i vuxenvärlden. och självklart ska man inte forma barnen efter sitt eget tycke MEN man ska fostra dem -lära dem rätt o fel och att sätta gränser. vidare ska man lära de att de bestämmer över sin egen kropp, att oavsett vad andra säger så har du alltid en egen vilja osv osv - och det e inte lätt att få fram det utan att förmedla vad man själv tycker om olika situationer.

Jag har varit mkt barnvakt åt mina brorsöner genom åren (de 2 äldsta är 19år idag) och jag har som utomstående men ändå nära familjemedlem, sett o hört vad föräldrarna sagt o inte sagt, vad de har lärt sina barn o vad de har glömt och jag har tänkt att herregud, hur svårt kan det vara, det e väl bara o förmedla vad man står för och vad som är värt ngt såsom kärlek o trygghet tex så kommer barnet på rätt köl... men så lätt är det inte tyvärr, nu när jag e i samma situation ser jag ju att herregud de gjorde nog allt, likaså som jag försöker göra det, men det är inte alltid det faller ut rätt, det är inte alltid barnet börjar ta sitt egna ansvar, ser sin delaktighet i saker o ting och ser skillnad på vad som är rätt o fel - trots att föräldrarna har världens mest sunda värderingar...

jag tror att det är därför jag (och mina väninnor m barn i samma åldrar) oroar oss, jag menar man vet ju inte resultatet av allt jobb förrän det i värsta fall är för sent...

• Oms

Sweet o Page - det enda jag vill ang min dotter är att hon klarar sig helskinnad genom livet och att hon är stark nog attt hantera de motgångar som kommer o däremellan har kul! då är jag nöjd. sen är det bonus om hon läser vidare direkt efter skolan och träffar en trevlig kille, får ett bra jobb, egna barn osv men blir det inte så ja,vad kan man göra åt det? det ju hennes liv när allt kommer omkring

• Oms

Sweet - grattis till bra KUB resultat! vad skönt! sena tt du redan har varit gravid så länge är ju nästan ofattbart, går tiden verklgien så fort? kul att Lilla Lipton håller er sysselsatta, e bra avis på er med er fina kisse *vill oxå!* glöm dock inte bort att alla vanor ni skaffar er nu m lilla kissen kommer ha att förvänta sig finnas kvar där även när ni har en bebis, så brukar du gå o bära på honom så vill han det sen med, gör du inte det kan han bli mkt avundsjuk och sådana katter är farliga för spädbarn, vet väldigt många fall band släkt vänner där katten satt sig på bebisen ansikt, eller hoppat upp o rivit den i ansiktet , kissat på den etc etc (säkert varannan kattägare som fått bebis har gått igenom det om de har varit särskilt nära katten)

skrattade sååå gott åt Dildo-Ernst som programledare - vilken syn ser alla dessa bittra tante som tittar och som tror att de har blivit knäppa " var det? inte var det väl en..? såg du? " osv

Page - låter skönt att ni har en plan för maken unde våren, det är alltid lite lättare då, hoppas att ni inte behöver vänta för länge bara, det är ju oxå jobbigt! hru går det m jobbsökeriet - ngn som har upptäckt din otroliga förmåga att uttryca dig i skrift än?

Mrs B - vet precis hur det är... härom natten sov Mathilda kl 00-02 och sen 04.30- 09.30 helt otroligt mkt! rekord faktiskt och jag sov jag med så igår så tvättad eja i tvättsugan, lagade mat, dammade, damsög, sorterade käder, diskade, gick på promenad gjorde läxor m dottern mm mm - jag hade sååå mkt energi vilket var underbart! sen inatt var vi tillbaka i det här äta-byta-trösta-vyssja-rapa-torka spya- ära igen- byta blöja och sen slutligen söva... kom i säng runt 5 imorse och sov till 9.30 vilket iofs är bra, bruakr bara ha 3 timmar/dygn.

hade tänkt att gå ut o gå men har precis lagt ifrån mig dottern för första gången idag och sitter nu o äter frukost... *längtar efter nattsömn så att man orkar var sig själv!*

• sweetstreet

Mrs B,
    hoppas att det bara var tillfälligt detta med natten. Jag gissar att även bebisar som nirmalt sover "bra" kan ha nätter när de inte sover så mycket. Så ge inte upp hoppet än!

Oms,
    jag förstår verklgien att man kan oroa sig, så det är inte det. Men jag tycker verkligen att du verkar vara en jättefin mamma med din äldsta dotter så det känns inte som om du behöver oroa dig. Men visst, sådant styr man inte över. Och jag håller med att i och med att man sätter gränser och talar om vad man tycker och tänker så färgas det självklart av ens egna åsikter. Så är det ju bara.

Ang katten så har vi redan diskuterat detta jag och maken. Vi inser att han kan komma att bli svartsjuk den dag det kommer en bebis. Men vi ska verkligen försöka att ge honom tid också. Lite som med ett "storasyskon". Han är en otroligt snäll katt så jag hoppas att han efter första omställningstiden (när den kommer) kommer att lära sig och förstå att vi inte satt honom på undantag. Men allt beror väl på hur krävande ens barn komme bli också gissar jag. Och sådant är svårt att spekulera om nu. Så vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig.
    Om det blir oohållbart får vi fundera då hur vi ska göra för att lösa det. Men ingen av oss är personer som oroar sig så långt i förväg utan vi resonerar nog mer som så att det är bra att ha det i bakhuvudet och vara medveten om att det kan uppstå problem. Och om det gör det så får vi ta itu med det då.

• Telemarkgrrl

Page, du ger så fina komplimanger att man blir tårögd och glad och generad och lycklig på samma gång!

• Telemarkgrrl

Omsan, vilka otroligt insiktsfulla och fina inlägg du har gjort i helgen!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag