• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Lappis,
    Aha! Då förstår jag. det är alltså ingen flytt till Paris på gång.

Pirr,
    ja vi har så smått börjat fundera lite på vagn också. men eftersom allt känns så avlägset än så är det endast lite små funderingar och inget jätteseriöst funderande än.
    Jag tror jag är i vecka 13 eller 14 nu. har inte räknat efter på ett tag...

Tinga,
    jag jag kände likadant innan NUPP/KUBen. Tänk om man får se bebisen och den visar sig vara skadad!!!! Eller att där kanske inte är någon bebis! Men så tänkte jag att, ja då är det väl bättre att få se det nu såhär "tidigt" istället för när det "normala UL:et brukar vara i vecka 18-20.
    Men jag tror säkert att din lilla bebbe är lika "beautiful" som vår var (detta enligt hon som gjorde ULet alltså...!)

Nu ska jag dra till jobbet. Första dagen på länge känns det som.

• Nattson

Lappis, jag håller tummarna för att böjen kommer imorgon så att ni kan göra FET!! Kram!

Tinga - som sweet säger så blir det en helt annan grej när man har gjort ett ul och verkligen får se det lilla livet. Så jäkla coolt! Lycka till på Nupp/KUB testet!

Pirr, häftigt att du redan är i v30. Så vagnen är köpt... jag tror att vi väntar minst en månad till med att köpa något. Jag vill passera andra ul också och se att allt ser bra ut! Men det blir nog att vi väntar längre än så. Ska till Canada en sväng i mars Men efter det får vi väl sätta igång och köpa lite saker då och då.

Finns det någon som har några bra resetips till just Vancuver?

• Tinga

Lappis - jag har trappat ner på sträckorna, men inte antalet gånger i veckan. Tidigare brukade jag springa ett långpass på 15-20 km varje vecka, men nu håller jag mig enbart till 6-8 km-rundor. 3-4 pass per vecka brukar det bli. Fast jag räknar med att det är slut med löpningen i samband med att vi åker på semester, för när vi kommer hem är jag i v. 17, och jag misstänker att det börjar bli lite väl tungt för livmodern då, med det "skumpande" som löpningen innebär. Planen är att gå över till simning och promenader istället då, för jag vill definitivt fortsätta träna så länge det går. Det är ju en stor fysisk ansträngning som väntar i samband med förlossningen, så jag vill vara i så bra form som möjligt då.

• Tinga

Nattson - jag har rest ganska mycket, men Canada är tyvärr ett svart hål; har aldrig varit där eller ens funderat på att åka dit. Är det någon särskild anledning till att ni åker just dit?

• Tinga

Sweet - håller helt med dig; är det dålig information man ska få, så är det lika bra att få den så fort som möjligt. Men jag hoppas också på en "beautiful" bebis!

• Nattson

Tinga, kände som du ang om det inte skulle vara bra med fostret. Bättre tidigt än vid nästa UL i v20.

Anledningen till att vi åker till Vancuver är för att en kompis har flyttat dit och för att man inte behöver ta några vacciner för att åka dit. Vi skulle till Borneo från början... Men det får vänta lite.

• Piggelin1

hej tjejer,
    det har blivit nästan en veckas paus härifrån - tog månne skrivandet av min förlossningsberättesle musten ur mig?!
    Men nu passar jag iaf på att skriva lite innan Amanda ska bli ammad.

Sweet, grattis till det finfina KUB-resultatet! Vad skööönt!!
    Läste att ni varit på Babies'R'Us - vi var ju på en sån utanför Providence - helt otroligt! Sen var vi på en konkurrent i NYC, där vi köpte Bugaboon. Minns inte vad den hette, men inte så jättemånga kvarter från B&H-affären (visst hette den så, den med skruvjudarna?!).

Så det blev en Bugaboo, Pirr! Kul! Vilka färger?! Tycker man ser dem mer & mer på stan nu, fast UJ verkar vara den absolut vanligaste ännu så länge. Snacka om att man är miljöskadad när man går på stan om dagarna!

MrsB/Sweet - här i Gbg (iaf Kungshöjd som är "vår" BVC), så har de precis återinfört hembesök, from i höstas tror jag. Kändes verkligen skönt att de kom hem första gången! Fast vi var inte så duktiga som du, MrsB, som städade innan

Vänner - trist med förkylning - krya på dig!

Vickan - tack för gratulationen via FB på min födelsedag idag! Är det ngn inställning du har, som gör att födelsedagar poppar upp?!
    Mannen uppvaktade mig i morse - fick presentkort för en helkroppsbehandling - ska bli sååååå skönt!!!

Sist men definitivt inte minst: Tinga! Jag inboxar dig min mailadress, så kan vi plus Muggles & Vänner bestämma detaljerna närmare för fredagen! Ska bli superkul att ses!!
    Angående första UL, håller med, det är verkligen då det blir verkligt! Framför allt för mannen tror jag - han var

• Lapinette

Min make vill flytta till Canada fast han inte ens varit där. Han tycker "alla" canadensare är så trevliga samt att han då skulle vilja bo på den fransktalande delen.

• Piggelin1

Tinga,
    lite shoppingtips var det ju också!

Tror att Muggles nämnt det innan, men Vallgatan & Östra Larmgatan (de går parallellt) har en hel del roliga affärer. Mellan gatorna går dessutom Victoriapassagen där man bland annat kan köpa kanongott kaffe (fast lite svårt för vår fika pga våra tre barnvagnar...). Sen finns Magasinsgatan ett stenkast därifrån, flera roliga små affärer, bla en som heter Springbok! Lämplig som inspiration inför er SA-resa?! Har varit där flera ggr & iaf en av dem som jobbar där är från SA, närmare bestämt från Port Elizabeth.
    Arkaden (nära Brunnsparken) har en del bra affärer & sen kan man ju alltid slinka in i Saluhallen & inspireras lite där!
    Ska fundera om jag kommer på ngt mera!
    Vänner skulle ju ge dig tips om butiker med mammakläder, så dem hoppar jag nu!

• Telemarkgrrl

Åh, jag har bara varit i en liten, liten, liten del av Kanada men det var fantastiskt! Skulle gärna åka tillbaka.

Nattsson, åker man till Vancouver så bara måste man åka till Whistler. Om man nu åker skidor förstås.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag