• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Vännerfan

Oj nu glömde jag svara TInga i hasten. Pratade med Mugglan i fredags och hon hade ett förslag, men kommer inte ihåg namnet nu. Kl 13 passar bra för mig. Appropå mammakläder har jag full koll på bra butiker Vill du ha de innan vi ses?

Nu måste jag äta, duscha och förbereda inför babysim. Prinsen är bättre, dock är jag själv sämre. Förkyld eller nåt. Men ger jag inte honom denna stimulansen på simmet kommer det nog bli ännu jobbigare idag än om vi ger oss iväg på det.

• Vännerfan

Alltså vill du ha namnen på butikerna innan? Blir så fel när man har bråttom...

• Izzie

Tusen tack, Vännerfan! Nu har jag beställt!

Skickar en uppmuntrande kram till dig Lappis!

• Tinga

Lappis - skitstörigt att kroppen krånglar när man som bäst behöver dess samarbete!

Vänner - jag tar gärna emot tips på butiker i förväg! Jag räknar med att vara klar hos BMG vid 10-tiden, så vi tänkte gå lite i affärer på förmiddagen, innan vi ses. Det räcker med att jag får namnen (och eventuellt adress), så kan jag själv leta upp dem i Gula Sidorna, så slipper du göra beskrivningar på hur jag ska hitta dit.

• Mrs  B

Skickar en kram till Lappis!!!!

Här är det lugna gatan just nu.

Bvc har precis varit här på hembesök och det gick bra. Har samma sköterska som med Max och hon är kanon. Vet ju om allt som vi har gått igenom med Max och det är så lätt att prata med henne. Att ha en bra sköterska är verkligen A och O. Det finns två stycken i vårt område och de är bra båda två och är inte den ena anträffbar kan man prata med den andra och hon vet också allt som man har gått igenom.
    Vår sköterska var extra stolt idag eftersom vi var det första paret ut i år i vårt område med att föda och det var "hennes" bebis.

Malte hade gått upp fint i vikt så nu kan man sluta oroa sig för det för tillfället. Skönt!
    Kissade ner hela vågen och golvet så efter maten (bröstmjölk) blev det ett bad för honom och det tog nog på hans krafter för nu sover han i babysittern. Var faktiskt vaken en stund innan han somnade och det tillhör ju inte vanligheten på dagen just nu. Han gillar mer att vara vaken på natten.

Maken är i stan med Max och klipper sig. Undrar hur det går?????
    Brukar vara besvärligt. Imorgon ska vi ta kort för tidningen så därför ville jag att Max skulle klippa sig idag. Vi får väl se hur det blev.......

• pirr!

Hej på er! Oj oj vad här har skrivits!

Har inte hunnit mer än ströläsa senaste veckan, men vet att mindre tittat ut i samma veva som Malte!
    GRATTIS (bättre sent än aldrig!)Liten och Mrs B!

Någon som vet om liten varit inne och skrivit något? Sida i så fall?

Lappis- böjen kommer i morgon! Jag håller tummar och tår för att det blir en FET denna månad.

Tinga- Hade gärna varit med på Gbg-träffen, men jobbar ju en vecka till och kan inte komma ifrån! Ha det så mysigt i alla fall och lycka till med KUB/NUPP (visst var det det ni skulle göra?)

Här är allt bra. ÄR i v 30 och lilla Ailien i magen sparkar och har sig vilket kan göra nattsömnen svår, men annars är det mest mysigt. Har också beställt den allra första barngrejen nu- vagnen! Känns lite läskigt, som att man ger efter för att allt kommer att gå bra fast det inte finns några garantier. Får se när vi vågar köpa nästa grej..

• sweetstreet

Lappis!!!

Skickar superkramar till dig!! Och håller tummarna för attt böjen ska böja till sig senaste imorgon! Det är ju galet att kroppen plötsligt ska trilskas!!

Så din man ska byta jobb?? Men det jobbet han ska på intervju på är det något han ändå kan göra från Sverige? Trots att intervjun är i Paris menar jag.

• sweetstreet

Izzie,
    skoj att se dig i tråden! Verkar som om ni har det bra.
    Jag tror säkert det kommer gå bra för dig att vara ensam med Mathilda, men visst är det en omställning.

• sweetstreet

Mrs B,

skönt att du verkar ha sådan bra sköterskor! Själv hade jag ingen aning om att de kan komma på hembesök!! men det låter ju himla suveränt. Är detta enbart vanligt i mindre orter eller gör man även det i t ex Stockholm och Göteborg??

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag