MrsB, vad kul att Malte sover gott! Det är ganska fantastiskt att du är med i vardagslivet så snabbt efter förlossningen!
Vickan, jag antar att ni har haft en trevlig dag trots pissväder. God mat och dryck? Het och ångande regnkappesex?!
Sweet, det är konstigt det där med reaktioner. Nu när jag är så pass gammal trodde jag att jag kände mig själv och att jag skulle reagera likadant som vid förra beskedet. Men icke! Måste säga att jag saknar den förra reaktionen, som gjorde mig extremt städtokig. Nu kan jag se flera kathårstussar och det stör mig inte nämnvärt!
Jag vet inte heller varför benmärgstransplantationen är inplanerad. Jag vet att det var tal om det sist, men då var inte stamcellsforskningen lika utvecklad som i dag, så kanske är det säkrare nu? Eller så tar de i med hårdhandskarna? Eller så är det hans sista hopp att bli frisk på riktigt? Ingen aning...Jag fattar egentligen inte heller skillnaden mellan leukemi och lymfom (som han har). I hans fall är det lymfsystemet, blodet och ryggmärgen som är angripen.
Förresten Sweet, av någon anledning vill inte mina kommentarer fastna på din blogg...Hade jättekul när jag läste det senaste!
Telis, HAHAHA, ja, urrk till slappiskramar, men en tanke och lyckoönskningar räcker långt. Jag skulle också uppskatta ett leende från dig. Det är det jag minns bäst av dig sedan vi sågs sist. Ditt leende, som verkligen lyste upp hela ditt ansikte.Ett sådant leende mår jag bra av.
I dag har jag haft nöjet att få vara hemma ensam. Så ljuvligt! Patetiskt nog har jag tillbringat hela min dag med att klia mig på ställen där man inte vill klia sig när man har sällskap, och med att fisa ohejdat. Riktigt trivsamt, om jag får säga det själv, och skönt för magen!
Annars så har jag provat mina viglelringar några gånger i dag. De har varit för små för mig de senaste månaderna. Fattar ni? Jag har varit gift så länge att jag har växt ur mina ringar! Jag måste dessutom ha haft extremt små händer när vi gifte oss eftersom ringarna var en aning för stora för mig en gång. I dag passar de skapligt bra på höger lillfinger.
Det ser dessutom ut som om min cykel har äntligen blivit normal. Kanske är det för tidigt än att uttala sig om regelbundenheten och orsakerna, men den är nu mellan 28-30 dagar. Skönt om det håller i sig, för en Grill-Johan är inplanerad när det här eländet är över.