• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oms

Sweet - bra att ni har pratat om kissen o ev kommande svartsjuka för även om man lever efter devisen "tar dagen som den kommer" så är det alltid bra att förebygga. varför jag skrev det är att jag vet många många som tänkte att det får gå helt enkelt o så körde de på som vanligt o sen när bebis kom så gick det inte - och det vill man inte som kattägare gå igenom (2 a mina svägerskor tex fick ge upp sina katter, inte alla utan bara de som var mest vana m uppmärksamhet, min granne var kattuppfödare (siameser - de e iofs extrema) men fick sluta av samma anledning)

jag tror säkert att man gör allt vad man kan för att få det att fungera, men då jag fungerar efter "prevention is the best care" så skulle jag om jag hade en kattunge som nu präglas på mig - helt klart visa den från början att det inte bara är den som ska kela o gosa utan att andra gör det med. Nu har jag ingen aning hur ni gör m kissen, men min ena bror och fru hade alltid katten i knät när de satt tillsammans i soffan och hon sov i deras säng etc - precis som en bebis! och då fungerar det inte sen när bebisen kommer.

självständiga katter, utekatter, omplaceringskatter, eller om det är flera katter i familjen etc brukar fungera bra samt äldre katter - det är just kattungar och unga ensamma katter som är jobigast, för de kan det bli ett hot, en inkräktare helt enkelt.

men vi får hålla tummarna för att Lipton är en lite självständig rackare som inte bryr sig om vad Matte gör m den nya familjemedlemmen - och det är nog lika vanligt att det går bra som att det går dåligt så du behöver nog inte oroa dig *det verkar inte ligga för dig iaf - det är nog mer min grej *

• Oms

Tubbisen - tycker du? då får man tacka! :-P :-P

Telemarkgrrl skrev 2008-01-13 16:15:07 följande:
    Omsan, vilka otroligt insiktsfulla och fina inlägg du har gjort i helgen!
  • Mrs  B

Maken åkte iväg med Max och badade idag så jag och Malte gick och la oss och sov i 2 timmar och det var såååå skönt!
    Känner sig nästan ok nu. Dessutom hann jag dammsuga och torka golven också och det behövdes verkligen. Imorgon kommer BVC på hembesök så jag var tvungen att städa av. Vill ju inte skämmas för att det är så stökigt här.

Oms
    Känner så väl igen det du skriver. Ena natten får man sova och har såååå mycket egergi och nästa natt är helt åt skogen fel och då blir det inte mycket gjort här hemma. Tur att maken är hemma nu i 10 dagar och kan ta hand om Max och aktivera honom för har jag inte fått sova är jag inte så rolig. Blir nog bra när han ska till dagis igen, hoppas jag i alla fall.

Sweet
    Hoppas också att detta inte händer varje natt!!!!
    Då blir jag nog knäpp igen..........

• Tinga

Page ? vad skönt att höra att det trots allt verkar finnas ett ljus i slutet av tunneln för din mans del! Tänker på er!

Oms ? med tanke på vilka kloka och eftertänksamma inlägg du skrivit tror jag inte att du behöver oroa dig alltför mycket för dottern.

Apropå det här med mörker och brist på sol ? häromdagen stod det i tidningen att solen visat sig totalt under 8 h i Lund under hela december! Normalt var tydligen 32 h, så det var ju en markant skillnad. Allra värst i hela Sverige var det tydligen i Växjö, där solen bara visat sig i totalt 20 minuter under hela december månad! Stackars smålänningar!

• Tinga

Göteborgstjejer - det börjar väl bli dags att planera lite mer för vår träff på fredag nu? Om jag inte missminner mig ville Muggles att vi skulle träffas vid 13-tiden, eller? Det passar iallafall mig och maken alldeles utmärkt. Tala bara om var vi ska befinna oss vid den tidpunkten, så fixar vi det! Jag har noll koll på trevliga lunch/fikaställen i stan, men där räknar jag med att någon av er har något bra tips.

Sen tar jag gärna emot tips på någon affär med roliga mammakläder. Inte för att jag är i behov av några än, men den dagen närmar sig och det finns inga affärer alls här i Lund, s jag tänkte att det är lika bra att kolla när man är i "storstan". Har ni tips på några andra roliga affärer får ni gärna klämma ur er dem; jag gillar att strosa runt och kolla på lite av varje.

• Lapinette

Ingen böj på stickan i morse heller . Det ser verkligen dyster ut för min FET denna månad. Får jag inget utslag imorgon så blir det inget. Dessutom får jag i sådana fall åka själv till Uppsala då maken troligen måste ned till Paris på en anställningsintervju på fredag. Som sagt...dyster här på kaninfronten hade ju ändå hoppats på att få ett litet embryo (trots att förväntningar på att behålla det inte är så höga).

• Tinga

Lappis - åh, vad tråkigt att din kropp inte ens vill samarbeta såpass så att du kan få ÄL vid beräknad tidpunkt. Förstår att du blir besviken! Den här ivf:en verkar ha rört till det ordentligt med hormonerna. Kram!

• Telemarkgrrl

Men så irriterande då, Lappis!!

Men ge inte upp, du har ju två chanser kvar, dels så kan böjen komma imorgon och dels så kan ju era små egna kaninförsök ha lyckats! Jag fortsätter att hålla tummarna!

• Izzie

Hej på er!

Första dagen själv hemma med Matilda idag. Känns jättekonstigt, jag har verkligen vant mig vid att ha maken hemma nu, men idag var det dags för honom att återvända till jobbet. Matilda har åtminstone sovit ok inatt. Ingen lång sammanhängande sömn, men hon har åtminstone inte haft några långa skrikperioder utan mest lite smågnäll.

Har inte haft möjlighet att läsa ikapp på ett par dagar så jag ska försöka hinna med det under dagen om Matilda sover lite längre. Hoppas allt är bra med er andra iallafall!

Muggles - Du verkar ha sån koll på bebisarnas utvecklingsperioder och vad man kan förvänta sig allteftersom bebisen växer. Är det någon speciell bok som du hämtat infon ifrån eller hur kan jag skaffa lite Muggles-kunskap??? Vore jättetacksam för tips ifall du har några.

kram kram till er alla

• Lapinette

*Vinkar till Izzie*

Telis - har det liksom inte funkat de tidigare 19 gångerna har jag väldigt svårt att tro att det ska funka nu. Jag som alltid har haft regelbundna besök av tanten är jäkligt irriterad på att inte ha det längre . Som ni märker är kaninen superförbannad idag.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag