Sweet - bra att ni har pratat om kissen o ev kommande svartsjuka för även om man lever efter devisen "tar dagen som den kommer" så är det alltid bra att förebygga. varför jag skrev det är att jag vet många många som tänkte att det får gå helt enkelt o så körde de på som vanligt o sen när bebis kom så gick det inte - och det vill man inte som kattägare gå igenom (2 a mina svägerskor tex fick ge upp sina katter, inte alla utan bara de som var mest vana m uppmärksamhet, min granne var kattuppfödare (siameser - de e iofs extrema) men fick sluta av samma anledning)
jag tror säkert att man gör allt vad man kan för att få det att fungera, men då jag fungerar efter "prevention is the best care" så skulle jag om jag hade en kattunge som nu präglas på mig - helt klart visa den från början att det inte bara är den som ska kela o gosa utan att andra gör det med. Nu har jag ingen aning hur ni gör m kissen, men min ena bror och fru hade alltid katten i knät när de satt tillsammans i soffan och hon sov i deras säng etc - precis som en bebis! och då fungerar det inte sen när bebisen kommer.
självständiga katter, utekatter, omplaceringskatter, eller om det är flera katter i familjen etc brukar fungera bra samt äldre katter - det är just kattungar och unga ensamma katter som är jobigast, för de kan det bli ett hot, en inkräktare helt enkelt.
men vi får hålla tummarna för att Lipton är en lite självständig rackare som inte bryr sig om vad Matte gör m den nya familjemedlemmen - och det är nog lika vanligt att det går bra som att det går dåligt så du behöver nog inte oroa dig
*det verkar inte ligga för dig iaf - det är nog mer min grej
*