• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Ja Page,
    jag förstår att det måste varit och fortfarande är, en otroligt jobbig period. För er båda. Och för relationen.

Som jag skrev till dig har jag varit i en liknande situation, om än inte als lika allvarlig, som du och vet att det är hellt omöjligt att veta hur man ska reagera i en sådan situation förrän man är där.

Man vill ju gärna tro att man ska vara ädel och heroisk och stark. Men så sitter man där och känner sig bara liten, eländigoch har skuldkänslor för att man tycker synd om sig själv och känner sig ego.

Men det är ändå sant även om det är en klyscha, att om ma klarar sig igenom kriser så gör det en starkare.

• sweetstreet

Låter ändå jättebra att han verkar svara bra på cytostatikan även om han inte fått högdos än.

Får man fråga varför det är en benmärgstransplantation planerad??
    Är detta någon form av leukemi eller liknande???

Stor KRAAAM till dig nu Page!
    Jag säger det igen, det är jättehärligt att du är tillbaks i tråden igen!

• viktualia

Ocn nu har ni dragit härifrån.... trist....

tapasarna (fint ord!!) var goda och underhållningen (skvallrande lokalbefolkning och sladdande bilar utanför fönstret) var skoj....

undrar just VAD vi ska hitta på imorgon.... lägenheten är städad och utflykt vore skoj... *grubblar ihärdigt*

• Telemarkgrrl

Page skrev 2008-01-11 19:19:10 följande:

Det var någon som undrade hur det är med maken, och saken är den att vi inte vet ännu. Han var riktigt dålig när han väl kom till sjukhuset så han har inte fått börjat med högdoscytostatika än, men jag tycker att många av symptomen han hade, har blivit bättre. Med andra ord, så verkar behandlingen hämma sjukdomen. Senare i vår, om han är tillräckligt stark, väntar benmärgstransplantation, som förhoppninsvis tar bort eländet helt och hållet. Han är i alla fall på gott humör.Det var dels den här sjukdomen som räddade vår relation efter hans "joy ride" i somras, men samtidigt så har jag haft svårare att vara stöttande.
    Page, jag törs fortfarande inte ge dig några slappa internetkramar , men jag vill ändå skicka några varma tankar till dig och din make. Jag hoppas innerligt att det från och med nu bara blir bättre och bättre för er bägge två!
  • Lapinette

Ser att jag missat en massa härligt tjatter här igår kväll men jag bara orkade inte koppla upp datorn när jag kom hem. Det blev istället middag, först pasta och sen ost, framför Let's dance.

Kokisen, du testar plus när jag är på semester och så lär ju Conny komma när jag är på semester (igen). Vi åker till alperna på lördag, Canazei som ligger i Dolmiterna. Det är Telis som har tipsat oss om stället.

Frejis - så ni är telefonlösa just nu?! Kan ju vara rätt skönt, tycker det är mest telefonförsäljare som ringer.

Vickan - vad härligt med en semestervecka. Ska du hitta på något särskilt?

Page - kul att se dig här igen. Förstår till fullo att du har haft mycket annat omkring dig. Skönt att behandligen verkar hjälpa.

Gällande Shortbus så såg vi den i förra veckan och är evigt tacksamma att vi inte har vår tv ut mot gatan, så som våra grannar mittt över har. Dessutom har två av dem riktigt stora skärmar så vi ser precis vad dem tittar på. Shortbus hade vi nog inte velat visa för hela gatan.

• viktualia

Lapinette - jag ska inte göra något så skojigt som ni som drar iväg och åker skidor... Maken är ju inte ledig (och inte många andra heller) så jag grubblade ett tag över vilka föräldrarlediga polare jag skulle kunna våldgästa, kom på en och hon blev jätteglad bl.a. för att hennes karl är på tjänsteresa i Asien. Så på måndag drar jag till de småländska skogarna och kommer hem på onsdag. Torsdag går åt till skönhetsbehandlingar (ansikte och hår) och på fredag drar jag till hufvudstaden för lite föreningsengagemang över helgen.

• Lapinette

Vickan - det låter supertrevligt! Nu ska vi dra oss ut i det gråa höstvädret. Mest för att komma ut och göra något överhuvudtaget annars är risken stor för en mysdag hemma. Ikväll party, party på stan för den lilla kaninen !

• viktualia

Lapinette - maken och jag firar 7 år ihop idag och det hade ju varit skoj om man hade varit inspirerad till nån skojig utflykt... men gråvädret råder här också... så det blir bara en bilfärd för att shoppa vin till maten och för att snoka lite på några hus som är till salu...

ha det så skoj!!!!!!!!!!!

• sweetstreet

Tjingeling i tråden!

Lappis hoppas du får en riktigt härlig rolig kväll ikväll!
    Är avis på er skidsemester....

Och Vickan du med ihop med maken och er års-dag!
    Lät förresten som en skön och rolig semestervecka du ska ha.

Själv var jag såpass bra att vi gick på en fest igårkväll till en av min mans jobbarkompisar. Hon bor bara tvärs över gatan vilket gjorde det mycket enkelt. Annars hade jag nog inte riktigt orkat gått.

Det var en riktigt trevlig kväll om än med rätt udda personer där. Hon är själv rätt "egen" och har en väldigt speciell vänkrets.

*viskar*
    Jag "fuskade" också lite!!!!! Och drack lite vin!!!!!!!
    Mmmmmm! Det var himla gott!!!! Haha! Jag tog min gynekolog på orden och smuttade lite. Det blev nog inte ens ett halvt glas under hela kvällen, så jag känner inte ens dåligt samvete. Men det var gott!

Idag mår jag nästan bra igen så jag hoppas vi ska komma ut på stan en sväng. Här ska det bli fint väder idag med ca 11 grader och lite sol så det vore skönt att komma ut.

• viktualia

Sweetan... aaaaa 11 grader och sol... SÅÅÅÅ avis!!!! Tur att buketten jag fick av jobbet när jag slutade igår var vårig! Vill mest bli av med skitvintervädret NU alternativt hit med snö och riktig vinter... det grådassiga väder som är gör verkligen ingen glad!

Och festen igår lät mysig! Även fuskandet! hihi!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag