• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Lillfoten,
    Jag är i vekca 13 nu, så det är en lång bit kvar...

Lappis,
    Jag håller mina tummar så hårt så hårt ska du veta!!!!!!!
    Och ja, förnekelsefasen känner jag så väl till. Jag önkar bara att det ska lyckas för er nu så att du ska slippa denna berg-o-dalbana!

• Lapinette

Lillfoten - de påstår att chanserna är lika höga som under en IVF...eller en normal graviditet, typ runt 30 %.

• sweetstreet

Kokosen!!!

Å tänk att det snart är dags för Conny att titta ut!!!!
    Hur känner du inför förlossningen. Lugn? Förberedd?

Jag har inte skickat de där carmexen än. Fyyyyyy på mig! Glömde bort de i all villervalla när vi var i Sverige, men har ju din adress så jag har tänkt skicka dem till dig härifrån istället.
    Men så blev jag ju sjuk så jag det har inte blivit av än. Usch!
    Men kanske kan jag få iväg dem i helgen?

• sweetstreet

Lappis, vad står FET för egentligen
    "Frozen Embryo Transfer" eller vad??

• Lillfoten

Sweetstreet - men då är du ju förbi den allra mest kritiska, inledande tiden... och på god väg, vad kul!

Önskar er alla en riktigt trevlig helg!

Och Lappis, jag är tydligen blind, du skrev ju att 80% av de frysta äggen klarar en upptining. Innebär det rätt OK odds då?

• Lillfoten

Sweetstreet - då är du ju förbi den allra mest kritiska, inledande tiden... och på god väg, vad kul!

Önskar er alla en riktigt trevlig helg!

Och Lappis, jag är tydligen blind, du skrev ju att 80% av de frysta äggen klarar en upptining. Innebär det rätt OK odds då?

• Nattson

Lillfoten, BF 14jul än så länge, vi får se vad de säger efter nästa UL.

Kokos, ifall jag inte hinner säga lycka till innan Conny tittar ut så säger jag det nu! Lycka till!!!

Lappis, nästa vecka är tummarna dina!!!

Trevlig helg!

• Lapinette

Kokisen - såg inte ditt inlägg! Kram på dig och snart är det din tur! Vad spännande!!! Känns som det var igår du plussade (på min födelsedag)!

Sweet - helt korrekt frozen embryo transfer = FET

Lillfoten - oddsen verkar vara väldigt olika från fall till fall har jag läst. Vissa klarar sig alla ägg och vissa är det sämre. Vi får helt enkelt se!

• Lapinette

Jag hoppas på att få "ploppa" in ett embryo i slutet på nästa vecka och sen sticka iväg på semster! Två flugor i en smäll...eller hur det nu blir??

• _koko_

Skit, blev av med ett långt inlägg...

Lappis - Tänker på dig så mycket och kommer att hålla tummarna stenhårt nästa vecka för att ni bara behöver tina ett embryo!

sweet - det känns bra för det mesta, men jag är orolig för att jag har obearbetade känslor sen jag var sjuk som kan bubbla upp och få mig att tappa kontrollen. Har skrivit om det i förlossningsbrevet och pratat med sambon så han kan hjälpa mig om det behövs. känns som att jag har gjort allt jag kan för att förbereda mig, nu är det bara att hoppas att min kropp och mitt psyke är på min sida när det är dags.

ang carmexarna - du är ju för söt! Det är ingen brådska, ta det när du får möjlighet.

Tänk att du är i v13 redan...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag