• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Lillfoten!!!
    GRATTIS!!!!
    Visste inte att du plussat!

• Lapinette

Nu hänger jag inte med! Lillfoten - vad har hänt...pollinering??!!

• Lapinette

Apropå påbrå. Min väninna skulle vilja ha ett barn med negroida gener. Jäklans svårt då hennes make kommer från Jämtland och inte har några mörka drag alls. Och apropå rasim så har det hänt ett par gånger att jag fått något glåpord. Minns främst när en kille som gick i en "utvecklingsklass" kallade mig för jävla kines, själv var han korean .

• Lillfoten

Jooo.... jag har ju som sagt följt den här tråden på avstånd lääänge.... och så ville jag inte bli en av de här personerna som bara hoppar in och säger "Jag har plussat!!!" och sedan försvinna.

...och nu blir det något liknande ändå... eftersom jag har börjar interagera med tråden... så ja, det är en bebis på jäsning här!!

Jag har följt er med sånt intresse för att jag trodde att vi skulle ha svårt att bli gravida. Min cykel är lång och oregelbunden, ofta runt 36 dagar... men det tog ju ändå, med lite hjälp av ÄL-stickor och tur, tror jag.

• sweetstreet

Ang detta med uppfostring och könsroller, så känner jag inte alls att jag är så orolig som vissa verkar vara, typ min kompis då.

Jag förstår inte riktigt. Man känner sig själv och sin man. Man vet vilka värderingar man själv tycker är vikigt.
    Jag hoppas verkligen att man kan lyckas ge sitt barn sunda grundvärderingar som det kan ha med sig i livet. Sedan vet jag också att den stora påverkan som barnet kommer gå igenom under sin uppväxt lär ligga utanför hemmet. Dagis, skolam kompisar, TV, tidningar, film etc etc

Men någonstans så hoppas jag att jag kan ge ett barn förmågan att lita på sig själv, att kunna tänka kritiskt och ifrågasättande och att ha förmågan att bry sig om andra medmännsikor. För mig är nog det några av de viktigaste redskapen jag skulle vilja ge ett barn.

Sedan skiter jag faktiskt i ifall det är en kille som gillar att spela dataspel, köra moppe, spela fotboll och hockey... Eller en tjej som gillar att klä sig i rosa, sminkar sig och mest pratar killar.

Det är inte alls lika viktigt för mig. Någonstans tror jag de flesta barn och ungdomar går igenom olika faser i livet och om man bara ger dem rätt verktyg så kommer de att kunna utvecklas till fantastiska individer så småningom.

Jag känner att jag vill ge sunda värderingar, men samtidgit vill jag bejaka den individ som mitt barn är. Inte tvinga dem till att ädra sina personliga intressen eller så.
    Men att ha ett medvetet barn som inser att det finns olika sätt att tänka och agera tycker jag är viktigt.

• sweetstreet

Lillfoten,
    jättehärligt!
    Hur långt gången är du???

• Lillfoten

Sweetstreet - vi har hunnit till v.32 redan! Själv?

• Lapinette

Grattis Lillfoten - när upptäckte du detta och hur länge har ni försökt etc. Vill veta ALLT!

• Lapinette

Oj då, långt gånget men smart av dig att inte skriva VI HAR PLUSSAT! Vi pirayor här inne på tråden slänger oss gärna över dessa byten (tänker mest på när en tjej kom in och jublade och jag själv precis hade fått mens samma dag...ingen bra kombination). Men du är så välkommen!

• Lillfoten

... och TACK för grattis!!

ÄL-stickorna visade ägglossning flera dagar efter möjlighet till... umgänge med maken så det tycks vara en envis och livskraftig spermie som har fått fäste, eftersom det enligt stickorna dröjde innan ägget lossnade.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag