• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

En firma med snickare, rörmokare, elektriker och målare skulle ju vara superbra!!

Vi funderar på att göra om lite hemma, men huset är byggt av betong rakt igenom så det blir lite svårare än att ta ner tex en gipsvägg.

• sweetstreet

AM,
    låter super!!
    Men vi lär nog måste utbilda oss först. Men som sagt en rörmokare ev elektriker och en målare är ingen dum kombo!

• sweetstreet

Nattson,
    ja salta saker har jag varit sugen på länge. Så chips och annat salt har slunkit ner. Det har mest varit sött som inte gått bra. Typ godis, efterrrätter och kaffebröd. Vilket kändes lite snopet i julas när det mesta är just sött...

Jag har även hört att salt ska vara bra mot illamående också! Så min mamma gav mig anjovis när jag var hemma. Vilket var gott! Och faktiskt hjälpte lite.

• sweetstreet

Oms,
    jag gillar normalt också cookie-dough-glassen!

• muggles

Nu ligger bilden på Max och Malte i galleriet!

Tack för tips på barnvakt - det lutar åt en Padwico 903 efter att ha läst lite olika testresultat. Insåg att man borde köpa bilbarnstol när man ändå utnyttjar rabatten - vilken djungel! Kroknade...

• sweetstreet

Jättekul att se!

Både Storasyrrans lille och nu även Max och nya Malte!

Ja, Storasyrrans nykomling hade onekligen mycket hår! Som Iris väl?? Hon hade väl också mycket hår när hon kom har jag för mig.

Jag tycker att bebisar med mycket hår ser ut som riktiga små dockor! Min kollegas dotter (som hon fick i november i år) hade också mycket alldeles kolsvart hår och ögonbryn och ögonfransar! Så himla söt!!! Såg verkligen ut som en docka! Hennes föräldrar är båda från Indien så hon hade dessutom en sådan där fin nougatig färg också. Inte så röd som de flesta nyfödda annars brukar vara.
    Jag tycker ju annars inte att helt nykomna barn är så där supersöta faktiskt. Men det gör rätt mycket om de har en annan etnicitet med lite mer pigment och mer hår... Haha!!
    Men som tur var brukar ju alla barn bli sötare med tiden!

• Mrs  B

Godkväll alla!

Känner mig pigg och glad och så har det varit hela dagen vilket bara är att tacka och ta emot efter allt elände man har varit med om.

Malte bara sover och äter just nu, lite tråkigt faktiskt, men vi vet ju att det kommer att vända ju äldre han blir så det är bara att njuta av friden nu. Max har haft en pappadag idag, så honom har man inte heller sett röken av liksom maken.
    Först åkte de skridskor och sen var de och badade i simhallen. Var inte hemma förrän halv fem. Det blir mycket pappa nu för Max men det behöver han eftersom maken har haft så mycket nu under hösten och knppt haft tid för Max. Nu tar de igen tiden med råge.

Vännerfan
    Angående eftervärkar så kände jag av de rejält första dygnet. Fick ta 6 panodil under dygnet för att klara av det. Hade inget sådant med Max alls, men hörde av en kompis att hon hade känt av det rejält när hon fick sitt andra barn, så jag var lite förberedd på att det skulle komma.Kände en del 2:a och 3:e dygnet också men inte så att jag behövde ta tabletter. Nu känner jag mest av att livmodern drar ihop sig och spänner då och då.

Flytande alvedon på en tops gnuggande mot tanden som kommer gör susen för en ledsen bebis!

Nä, visst var det kul att inte veta VAR barnet är?
    Blev visst lite fel skrivet. Snurrigt värre ibland!!!!!

Start September
    Tack!
    Känner mig i fin fin form. Det var längesedan jag kände mig så här bra.Har ju varit gravid i 1 1/2 år och med en hel del krämpor på slutet så detta är rena lyxlivet för mig plus att Malte sover och äter bra just nu, att Max är jättesnäll mot sin lillebror och att maken är hemma på pappadagar.

Förstår att det var skönt att få höra hjärtljuden. Det känns härligt.

• sweetstreet

Tjohooooo!!!!!

Ville bara säga att gynekologen ringde ikväll och berättade att resultaten från NUPP/KUB testet var finfina!!!!!

Det känns så otroligt skönt!

Jag vet att man inte är helt "safe" trots detta, men det känns ändå som om att man verkligen kan börja tänka på att denna graviditet kommer gå vägen trots allt!

Nu kommer jag att börja berätta här också. För vänner och även på jobbet.
    Känns bra det med, för jag har tyckt att det varit jobbigt att "smyga".

• Lapinette

Vad skönt Sweet!!!!

Ska gå in och kika på den nya fotona i bildgalleriet. Har inget övrigt att tillägga (som inte är OT) mer än att jag skulle ha börjat "kissing on the stick" idag men är lite busig och börjar imorgon istället. Har hittills aldrig (oj nu ljög jag, förutom IVF'n) fått min mens tidigare än dag 28.

• Telemarkgrrl

Grattis Sweet!!!

Lappis, när är det tänkt att du ska få böj? Har ni fått sexförbud eller kan ni få tvåäggstvillingar om allt går vägen?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag