Godkväll alla!
Känner mig pigg och glad och så har det varit hela dagen vilket bara är att tacka och ta emot efter allt elände man har varit med om.
Malte bara sover och äter just nu, lite tråkigt faktiskt, men vi vet ju att det kommer att vända ju äldre han blir så det är bara att njuta av friden nu. Max har haft en pappadag idag, så honom har man inte heller sett röken av liksom maken.
Först åkte de skridskor och sen var de och badade i simhallen. Var inte hemma förrän halv fem. Det blir mycket pappa nu för Max men det behöver han eftersom maken har haft så mycket nu under hösten och knppt haft tid för Max. Nu tar de igen tiden med råge.
Vännerfan
Angående eftervärkar så kände jag av de rejält första dygnet. Fick ta 6 panodil under dygnet för att klara av det. Hade inget sådant med Max alls, men hörde av en kompis att hon hade känt av det rejält när hon fick sitt andra barn, så jag var lite förberedd på att det skulle komma.Kände en del 2:a och 3:e dygnet också men inte så att jag behövde ta tabletter. Nu känner jag mest av att livmodern drar ihop sig och spänner då och då.
Flytande alvedon på en tops gnuggande mot tanden som kommer gör susen för en ledsen bebis!
Nä, visst var det kul att inte veta VAR barnet är?
Blev visst lite fel skrivet. Snurrigt värre ibland!!!!!
Start September
Tack!
Känner mig i fin fin form. Det var längesedan jag kände mig så här bra.Har ju varit gravid i 1 1/2 år och med en hel del krämpor på slutet så detta är rena lyxlivet för mig plus att Malte sover och äter bra just nu, att Max är jättesnäll mot sin lillebror och att maken är hemma på pappadagar.
Förstår att det var skönt att få höra hjärtljuden. Det känns härligt.