• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Mugglan,
    ja det är verkligen skit att först ha magsjuka (eller vad det nu var?) och sedan direkt åka på värsting-förkylningen.
    Min teori är att det är samma virus kanske??? Det kan ju ha vandrat från magregionen och uppåt???

Jag tror att orsaken till att vi åkte på sjuka både jag och maken är att vi träffade så otroligt mycket olk under vår Sverigesemester. Ofta blir man ju sjuk när man kommer till nytt land och träffar en massa folk som bär på baggar och virrar som man inte alls har blivit "utsatt" för själv.
    Och blir det inte värre än såhär får man väl vara tacksam ändå. Jag är i vilket fall helrre täppt i bihålorna än har magsjuka!

• sweetstreet

Lappis och Gosnosen,

kanske har de lite olika dosering av hormonet efter IVF:n just för att det inte är helt klarlagt om detta hormon (det är väl progesteron??) verkligen är viktigt eller ej??
    På vissa ställen kanske man resonerar att det är bra att ta det men att det inte krävs så hög dos? Och på andra ställen kasnke man vill ta i lite extra??

Förresten när ni pratar om 1-3 gånger per dag är det exakt samma dosering på de där kapslarna (eller vad det nu är ni tar) då? Annars kan det ju vara så att man har en högre dos på de kapslar man bara ska ta en gång ocm dagen jämfört med de kapslar man ska ta 3 gånger?? SÅ att slutresultatet ändå är ungefär den samma. Dos alltså.

• fru AM

Stackars dig Sweet, att du är sjuk. Jag åkte på samma sak i julas, fast i omvänd ordning. Först förkylning och sedan en konstig magåkomma som mer påminner om kraftig magkatarr ... blä!

Ok så du får svar senare på NUPPKUBB. Det där med näsbenet: Det var inte så att de mätte det direkt utan bara tittade på det (fast det verkar ju vara en godtycklig bedömning ... Vad vet jag, det kanske får poäng eller något). Det är tydligen vanligt med någon typ av hjärtfel också vid DS så därför sa hon att hon kollade på hjärtat. Jag tycker det låter bra att hon sa att det var en very beautiful baby!!! För det är det ju!

Hej Gosnosen och välkommen till tråden - fast du har varit här förut!

Lappis! När är det dags på CvL för er nu?

• gosnosen

tack AM!

Sweetstreet - vet faktiskt inte dosen på mina progesteron-vaggisar. tycker dock att det borde vara samma! men som sagt, de doserar ju andra hormoner individuellt och det kan ju också vara en förklaring.

• BrudSommar2006

Hej AM! Läste om Livias nya sovplan, hur går det? Jag sympatiserade verkligen med stackars Virvelvinden, jag känner likadant själv! Jag är en sådan mes att jag skämmer bort Iris och inte klarar att genomföra någon sömnteknik tycker maken. Han kanske har rätt men jag skjuter och skjuter på det, skönt att höra att fler inte börjat jättetidigt. Hur har hon somnat fram tills nu?

• Telemarkgrrl

Ang: dom där kladdiga sakerna som man kör upp - jag läste på FL att det finns en variant som är mycket mindre kladdig. Varför kör man inte enbart med den?!

• sweetstreet

Am,
    jo det är vanligt med hjärfel ho de flesta barn med koromsomsjukdomar. Fast jag vet inte ifall man verkligen kan se dessa vid ett så tidigt ultraljud som vid NUPP???
    Då ser man ju mest att hjärtat slår och kollar frekvensen etc. Men även ett hjärta med t ex "hål mellan kamrarna" slår ju?? Men som sagt, jag har ingen aning. Kanske kan de se att det slår svagare om det är fel på hjärtat? Eller att frekvensen är annorlunda??

Iallafall sa min gyn att när man ser hjärtat slå och man har avklarat första trimestern så är risken för MF väldigt låg ändå. Visst kan det hända senare (vilket det ju tyvärr gör för vissa) men risken är iallafall betydligt lägre, vilket kan kännas tryggt.

Vi hoppas få svar imorgon eller på fredag.

• sweetstreet

gosnosen,
    ja kanske är det individuell dosering då??
    Eller så är det bara lite olika "skolor" och man kör med lite olika doser för att man tror lite olika?

• sweetstreet

Telis,
    ingen aning.
    Varför är de kladdiga överhuvudtaget?? Är det så att själva vaggisarna "smälter" där inne och liksom vill "rinna ut"? Eller är det så att aktiverar mer sekretbildning så att man får superaladåber hela tiden???

• viktualia

Tjohoo!!

Supertrött Vickan ramlar in! Jag har varit på utflykt med egen hyrbil i tjänsten och åt en utsökt lunch hemma hos Page m make! Kan rapportera att Pages make är lika tjatig som jag i käften, att katten är rolig och att lägenheten var otroligt smakfullt inredd. Hur läget är med alla inblandade får Page själv välja att rapportera om, själv nöjer jag mig med detta och ett stort TACK till gooaaaa Page för att ni förgyllde min annars rätt trista tjänsteresa!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag