• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Mrs B
    Tack! Jag har legat i soffan idag och sovit hela eftermiddagen med katten som halsvärmare!
    Känner fortfarande av bihålorna i skallen vilket är jobbigt, men hoppas jag är på bättringsvägen ändå.

Cicci,
    ha det super nu i Alperna! Och bryt inga ben!
    Det låter helt underbart med skidåkning!!!!!! Det var typ 2 år sedan jag åkte skidor sist.

Och ja, Conny väntar vi verkligen på! Haha! Stackarn, han har inte den minsta aning om hur många som ser fram emot hans ankomst!
    Inte född ännu och redan kändis! Han blir väl förresten vår första IVF-trådbebis också väl?!?

Ja jag ligger ungefär ett år efter dig. Rätt otroligt egentligen!

• sweetstreet

Vickan,
    vad roligt att du hade en sådan bra lunchdate med Page!!! *avis*

Men något annat hade jag aldrig trott. Page, ska du inte göra slag i saken och ta en tripp hit och hälsa på!?! Som du så fint skrev i min blogg en gång för länge sedan??? Jag vet att det inte var allvarligt menat, men kanske finns en liten chans ändå?

• fru AM

Hej Cicci! Ha det skönt i Alperna!

Brudsommar: Nej, Livia somnade inte själv innan. Någon av oss var tvungen att ligga brevid i vår säng, alternativt sitta brevid hennes spjälsäng och buffa henne på rumpan. Dessutom somnade hon alltid för sent eftersom ingen av oss kom ifrån hushållsarbete och Virvelvindssamvaro före 21 för att lägga henne på det sättet. Men nu får hon somna själv mellan 19 och 19.30 beroende på dagsform.

• Telemarkgrrl

Cicci, ditt lilla lyllos!! Jag vill också åka till alperna på lördag. Vart är det du ska någonstans? Hoppas att ni får det riktigt riktigt mysigt! Och tack för IVF-lyckönskningarna!

Sweet, hoppas att du kryar på dig ordentligt, det låter verkligen hemskt med magsjuka, förkylning, ont i bihålorna och annat.

• Lapinette

Cissi - har för mig att ni skulle ned till Frankrike och skida. Stämmer det? Vi sticker veckan efter dig ned till Italien, fast det har du nog redan läst då jag tjatar om det hela tiden . Ha de så skönt och don't break a leg!

Sweet och Telis - jag tror faktiskt det är samma dosering, åtminstone för Falun och CvL. Det är helt enkelt olika skolor. Man vet inte hur mycket dessa hormoner påverkar så vissa säkrar upp och ger lite mer men vanligast (vad jag har uppfattat på FL) är att man tar en gång per dag. Sen så har jag för mig att min variant är den "mindre kladdiga". Det är ju så att den "smälter" inne i kroppen och så rinner viss del ut (sorry for the details). Egentligen inte så farligt och det gör ju inte alls ont men jag tyckte det var jobbigt då man på något sätt mentalt kände att IVF-processen skulle vara över så fort ägget var på plats.

Fru AM - jag vet inte när jag ska till CvL utan det beror på när jag får böj på ÄL-stickan (3 dagar efter böj) men förhoppningsvis någon gång i nästa vecka.

Det var ett tag sen Kokisen var inne här och förresten någon som vet hur det är med Frullan??

• fru AM

Då säger jag många LYCKA TILL och skickar hållatummarnakramar till Telis och Lappis inför resp. behandling!

Telis: Hur gick det förresten med badrummet? Fick du tag i Dådermann?

• Telemarkgrrl

AM - tack! Nix, dom svarar inte i telefon.

• Telemarkgrrl

Lappis, vi har försökt få tag på någon som kan göra det i ett år nu men det är helt omöjligt.

• Lapinette

Trist att du inte sa till tidigare för våra killar var/är superbra men jag vet att de är väldigt uppbokade. De gjorde ju vårt badrum i somras på sin semester.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag