• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Frejis

Grattis till de fina resultat Sweet!

Lappis, det vore ju en bra bonus efter alla dessa försök.

• Nattson

Sweet! Grattis till fina resultat! Jag sa ju att det skulle bli bra!

Lappis, spännande med en ny start!

• Nattson

MrsB, vad kul att höra att du mår så bra och att det går bra med lilla Malte!

• Lapinette

Telis - OM allt är normalt igen (vilket jag inte har en aning om) så borde böj infinna sig någon gång mellan lördag - måndag. Har den inte dykt upp senast tisdag så är det kört med FET denna månad för vår del. Faktum är att jag inte har tänkt alls på detta och i princip så går mitt liv vidare som vanligt utan en tanke på Uppsala. Har bokat in saker och ska i helgen ut och festa. Känner att jag inte orkar med att tänka på det riktigt än. Blir nog lite mer seriös igen när det är dags för en full IVF.

Angående sexförbud så stod det inget om det på lappen vi fick från Uppsala så vi började "träna" igår.

• Zozo

Hmmm.. vi diskuterade bla a det där med kön pa barn häromdagen och kom väl fram till att om vi blir gravida sa är det vilket som. Sadär rakt av skulle kanske maken ha en preferens för en pojke och jag för en flicka, men vilket som friskt barn skulle vara underbart. Navâl, i diskussionen kom det fram att maken är orolig för att ett ev. barn skulle födas färgat. (Till historien: maken är 4e dels svart, quarteron som det heter pa franska. Det syns knappt eftersom han är blaögd och ganska blek, utom pa sommaren och om han later haret växa (*fniss*). Hans pappa är lite mörkare och hans underbara farmor är svart som natten. ) Det är nagot jag aldrig ens funderat pa. Men visst, ett barn kan ju ta upp gener fran föregaende generationer och inte bara en blandning av föräldrarnas, eller hur man ska säga. Maken menar att han är rädd för den racism barnet skulle behöva växa upp med i Frankrike.. men vad sjutton.. skulle barnet bli rödharigt eller magert eller langfotat eller nagot sa kan det ju bli retat för det i skolan..

• fru AM

Hej tjejer

Ni har väl noterat Sweets tydliga cravings ... vilket enligt min teori tyder på en POJKE! Sweet: grattis till bra nupp/kubb-resultat för den lilla POJKEN!

• Telemarkgrrl

Lappis, låter som en strålande taktik!

Zozo, wow! Jag har ju sett din man på foto och kunde inte tänka mig att han hade sånt påbrå. Men jag tror att du har helt rätt, barn kan ju mobbas för att dom har glasögon eller fula skor också. Dessutom borde det väl inte vara så troligt att barnet skulle kunna födas helt färgat när det bara har en åttondels svart påbrå, eller?

Undrar vad personalen på BB skulle tänka om det gjorde det.

• Telemarkgrrl

Självklart är det viktigast med ett friskt barn, oavsett sort, men om man kunde välja så skulle både maken och jag helst vilja ha en tjej. Som tycker om att läsa böcker. Vi har därför skojat om att vi antagligen kommer att få (om det nu blir någon överhuvudtaget ) en hyperaktiv kille som bara vill spela fotboll. Men vi skulle definitivt överleva och bli glada för en sån också.

• Tinga

Hej på er; nu är jag hemma igen efter konferensen. Jösses, vilken skruttfärja vi åkte med mellan Stockholm och Riga; ingen vidare upplevelse. Spahotellet i Jurmala utanför Riga var desto trevligare. Maten var dock ingen höjdare någonstans, så jag har i alla fall inte gått upp något i vikt. Jag drack ju ingen alkohol heller, så alla de kalorierna missade jag ju också. Jag var lite orolig för att bli avslöjad, och det var en kvinna som frågade mig om det var någon särskild anledning till att jag inte drack vin, men hon smög fram till mig och viskade frågan rakt i örat, så ingen annan hörde, så det var OK, även om hon naturligtvis inte alls hade med saken att göra. Följaktligen skyllde jag på förkylningen jag åkt på (bläh), för eftersom jag inte berättat för min chef än vill jag inte att någon annan heller ska veta. Planen är att berätta på jobbet efter semestern, i mitten av februari, om allt går bra med NUPP osv. tills dess. Alla prov på inskrivningen hos BM var i alla fall bra.

Frejis ? häftigt att höra att ni ska göra ivf redan i februari! Det är ju nära! J*klar vad jag ska hålla tummarna för dig då!

Mrs B ? vad kul att se dig tillbaka i tråden igen, och återigen grattis till Malte!

Sweet ? grattis till fint resultat på NUPP/KUB! Vi ska på NUPP i nästa vecka, och eftersom jag ska göra det i Göteborg blir det till att ta blodprov samtidigt, för att slippa åka till Götet två gånger. Därmed blir det samma sak för oss som för er; dvs vi får vänta ett tag på resultatet. Förhoppningsvis kan de dock snabba på analysen av blodprovet något, för testet görs på fredagen och på onsdagen åker vi på 2.5 veckors semester, så jag hoppas att vi får svaret innan dess. Enligt Barnmorskegruppen skulle det inte var omöjligt i alla fall.

Vänner ? japp, ni ska prova en annan B&J-glass, nämligen Cookie Dough! Blir ni inte frälsta då heller kan ni lika gärna ge upp!

• Lapinette

Telis - något helt OT - det snöar i Canazei!!!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag