• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Haha!!! Ja en enda envis och livskraftig simmare är det som krävs ju!

Jag säger som Lappis,
    OJ då är det ju snart dags för BF!!!!

Vilket är ditt "due date"?

• Lillfoten

Lapinette - jag håller verkligen tummarna för dig och er andra här inne som har kämpat och längtat länge. Vi hann ju med bara några få månaders "ååh, nej, mens"-besvikelse, så jag kan inte riktigt föreställa mig hur tufft det är när det drar ut så på tiden med utredningar osv. Usch. det är därför den här tråden är så BRA med sin peppande stämning.

• Lapinette

Humöret går hela tiden upp och ned och just nu är jag inne i sen där förnekelsefas (Sweet vet vad jag talar om). Dessa faser är ganska så sköna för då bryr man sig liksom inte om (fast man gör det innerst inne) hur det går. Orkar inte byr sig helt enkelt!

Så när är BF?

• Lillfoten

Sweetsteet - due date är 7 mars *hjälp, snaaaart!!*

Hur långt har ni kommit?

Jag förtränger dock effektivt alla tankar på förlossningen... hittills. Det är dock dagsatt sätta sig in i det, smärtlindring etc - jag har ingen aning än! Men det är hög tid att sätta sig in i detta, så det blir en djuplodande diskussion med barnmorskan nästa vecka när vi ska dit.

• Lillfoten

Hur långt har ni kommit var förstås riktat till Sweet.

Lappis - var är ni i tankarna och planerna nu? Är det upptining av ett befruktat ägg som gäller, eller hur går ni vidare? (okunnig - vad är FET)

• _koko_

Passar på att kika in när mina favvisar skriver.

Grattis till Mrs B och Liten, har lyckats läsa mig till att det blivit en son och en dotter, finns det några förlossningsberättelser att gotta sig i?

Här är det lugna gatan, en del molvärk och sammandragningar, men minst en vecka till vill jag vara bara ledig, så conny får hålla sig på mattan tills nästa helg eller längre. Har jag bestämt.

• Lapinette

FET är just upptining (frozen embryo) och det blir förmodligen ett sådant i nästa vecka. Har 3 stycken i frysen och enligt CvL så brukar 80 % klara en upptining. Funkar inte detta så kör vi igång med en full IVF i februari (samtidigt som Frejis).

• Lillfoten

Lappis - fascinerande vad läkarna kan göra - helt otroligt egentligen. Stort, stort lycka till nästa vecka med den processen. Vad är oddsen för att en FET ska lyckas?

• Lillfoten

Nattsson - 7 mars.... och jag har förstått att du också är på jäsning Vad har ni för datum?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag