Zozo,
jag tror inte ni behöver vara särskilt "oroliga".
Vad spelar det för roll egentligen?! Rasism kan man råka ut för javisst, vilket är jädrigt trist och gör mig uppriktigt förbannad. Men jag tror inte man kan tänka så heller. Jag är själv adopterad och växte upp som enda "icke-helvita" barnet i mitt område. Och det var jag och en kille till på min skola som var adopterade, annars var alla andra "helsvenska". Men det har aldrig varit något problem. I tonåren bytte jag skola till en större (högstadiet) där fick jag en del frågor och kommentarer, men de var alla positiva eller bara "nyfikna". Jag har snarare gillat att "sticka ut" lite, eftersom det oftast gjort att man känner sig lite speciell!
Så sedan vi flyttade till NYC så har jag tappat det där lite eftersom här finns så många asiater att man inte alls känner sig speciell längre utan bara em i mängden....
Förresten gissar jag att din mans släkts gener inte kommer slå igenom så mycket med tanke på att det är hans farmor som är svart. Och om även du har en massa olika gener i din släkt från olika nationaliteter så är jag snarare helt säker på att det lär bli en jättefin mix!!!
Förresten kan man ju hoppas att några av hans "svarta gener" slår igenom! Dels för att jag tycker att barn med svart påbrå ofta är otorligt söta, men framförallt för att en lite bättre hudpigmentering aldrig är fel! Klart lägre risk för t ex hudcancer!!!