• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Vännerfan

För övrigt så testade vi den där New York super fudge B&J-glassen i helgen (som ni enl. omröstning tyckte jag skulle prova). Men det var lite antiklimat för vi insåg att vi köpt den en annan gång och att vi inte tyckte den var jättegod någon av oss... Så nåt B&J-fan blir jag nog inte. Eller så borde jag testa en annan sort.

• Nattson

Cicci, ha det så bra i Alperna! Härligt att åka iväg på lite semester!

September, Skönt att hjärtljuden lät bra och vad kul att ni ska titta på vagn nu! Själv känner jag mig allmänt förvirrad när det gäller vagn. Men känner att det är lite tidigt att börja titta på det nu.

Sweet - hoppas att du kryar på dig ordentligt och att du får svar på Nupp/KUB snart!

Själv är jag trött som tusan, drömmer bara mardrömmar på nätterna sen en vecka tillbaka och vaknar helt skräckslagen. Helt galet. Annars är det bra, mår inte illa så mycket längre och det är väldigt skönt!

• sweetstreet

Tack för alla krya-på-hälsningar!
    Jag känner mig ngt bättre idag men fortfarande känns mitt huvud sprängfyllt med sådant som inte ska vara där. Och jag är supermatt och blir anfådd för minsta lilla. Så jag är hemma idag med.

Nattson,
    vad skönt att du inte mår lika illa längre. Mitt illamående tror jag också är på dalande vilket är så skönt!! Kan komma någongång ibland fortfarande, men tycker ändå det är mer sällan. Peppar peppar.

Jag har även börjat bli sugen på godis, och andra onyttiga saker igen. Lite synd på sätt och vis, för det var väldigt skönt att bara inte vara sugen. Inte svårt att undvika onyttigheterna när bara anken på dem fick det att vända sig i magen på en. Men nu verkar det som om sötsuget är på gång igen. På gott och ont.

• sweetstreet

Vänner,
    angående B6J glass så finns det hur många smaker som helst. Vissa är väldigt mumnsiga (om man gillar sött) medan andra får en att storkna bara man läser på burken vad den ska innehålla!!!
    Vi fick vå frys fylld med B&J glass av ett par kompisar som vi lånade ut lägenheten till nu innan jul. Som tack för lånet. Jag har ännu inte ätit en enda av dem eftersom jag hittills inte varit så sugen på sött (men det har ju börjat komma tillbaka nu så kanske jag testar snart). Men maken sa att en av burkarna lät skitäcklig. Tror den innehöll "fudge-covered peanut butter filled with pretzels". Brrrrr!!!!
    Urk!

Pretzels och glass känns överhuvudtaget som en skitkonstig kombination!!!! Som att göra en glass med salta pinnar. I detta fallet sedan täcka dessa salta pinnar med jordnöstsmör och fudge!! Huuuuu!

• sweetstreet

Oj på tal om carmex och Koko så hann jag inte skicka det till dig Kokosen!!! Men jag ska skicka det härifrån istället!
    Har bara inte riktigt kommit mig för än eftersom jag mest suttit inne och försökt bli frisk. Men det kommer.

• sweetstreet

Telis,
    med tanke på hur onte det verkar vara om bra hantverkare i Stockhlm har jag fakitskt haft en seriös fundering på att skola om mig till t ex rörmokare eller elektriker om jag skulle komma tillbaks till Sverige och bli utan jobb. Jag gillar att jobba med händerna, och det knns som om man åtminstone skulle kunna slippa gå utan arbete om man har ett sådant yrke.

• Oms
    Vännerfan skrev 2008-01-10 10:09:36 följande:
    För övrigt så testade vi den där New York super fudge B&J-glassen i helgen (som ni enl. omröstning tyckte jag skulle prova). Men det var lite antiklimat för vi insåg att vi köpt den en annan gång och att vi inte tyckte den var jättegod någon av oss... Så nåt B&J-fan blir jag nog inte. Eller så borde jag testa en annan sort.
    Gillar inte heller superfudgen utan min favvo är helt klart cookie dough *svag som jag är för kaksmet* makens favorti är den m strawberry cheesecake i - pröva ngn av de istälet
  • fru AM

Då kan vi starta firma Sweet - har allvarligt funderat på att bli målare!

• Lapinette

Men det är ju SUPER! Snacka om att ni skulle bli anlitade av oss tjejer här inne!!! Vår badrumskille var just bara badrumskille men hans brorsa som var med och jobbade är elektriker. Bra kombination.

• Nattson

Skönt Sweet att ditt illamående också börjar dala lite! Men som du säger det kan komma attacker ibland.
    Hu den där glassen lät rent av läskig ha ha glass med salta pinnar i hm tveksamt. Jag är inte sugen på godis, men chips och bullar slinker ner lätt som en plätt

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag