• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Nattson

Lappis låter strålande med sol och mycket snö! Perfekt skidväder!

• Victory

Grattis Mrs B till sonen!!! Måste kolla bakåt när detta hände...

Sweet: det du skrev hade kunnat vara mina ord! Allt mitt sötbegär försvann när jag blev gravid, bara tanken på slisk gjorde mig smått illamående. När jag ändå åt någon chokladbit nu under julen kunde jag tycka att det var gott men jag hade ingen som helst längtan efter det. Det jag suktade efter var råggröt, surdegsbröd och sånt! Och gör fortfarande! Men jag känner väl också att avsmaken för godis börjar avta nu när illamåendet avtar gradvis. Men jag hoppas att jag kan fortsätta äta knäckebröd och linfrön ett tag till innan godissuget kommer tillbaka.

Mer än så har jag inte läst ikapp än.

Vi har fått tid för UL den 7/2. Jag tycker ju att det är tidigt eftersom jag enligt mina egna beräkningar vara är i v. 16 då. Men de lyssnar ju inte på mig utan räknar på sitt vanliga sätt. Om barnet är för litet får jag väl komma tillbaka.

Illamåendet börjar som sagt ge med sig mer och mer, på söndag går jag in i v. 13 (än en gång enligt mina beräkningar). Jag tror minsann magen börjat växa lite och eftersom jag vill vänta ett tag till med att berätta på jobbet så är det lite jobbigt att dölja. Tänkte vänta två veckor till, men jag står nog inte ut mer än en vecka.

• Victory

Stort grattis till Liten också förstås och till lilla tjejen!

Läste piggelins förlossningsberättelse också. Du var verkligen jättestark och jag hoppas att du kan se det när du i framtiden ser tillbaka på händelsen.

• Zozo

Hehe Lapinette.. Jo, jag har alltid fatt höra att jag inte "beter mig som en svensk".. Hur nu en svensk ska bete sig.. I Frankrike ser man meddetsamma att jag inte hör hemma där (eftersom jag är typ 50cm lângre än de flesta fransyskor) men samtidigt tror ingen pa att jag är svensk (jag är ju inte blond; nähä?) Själv har jag ju finskt pabra fran mammas sida och lite "lappögon".. Stackars barn...
    Jag hade faktiskt bara tva invandrare i klassen när jag gick i skolan - en pojke som var adopterad fran indien och min bästis som var andra generationens invandrare. Nej men - tre var vi ju! Jag räknas precis lika mycket som andra generationens invandrare ju!
    Nu bor jag däremot i ett samhälle där det är en salig blandning av nationaliteter! I Luxemburg är bara 38% av befolkningen Luxemburgare!

Lapinette skrev 2008-01-11 11:13:05 följande:
    Zozo - när jag var liten så frågade folk (som inte kände min mor och far) lite titt som tätt varifrån mamma hade adopterat mig. Med alla mixar av nationaliteter som det är just nu så tror jag inte man reagerar längre, eller gör man det? Åtminstone skulle jag själv inte göra det då vi i min klass i skolan hade både mulatt, halvgrek, halvengelska, halvtysk, halvösterikiska, hel grek, halvschweizare, finne och så jag som är halvjapan. Och jag kommer inte från något invandrartätt område.
  • Lapinette

Zozo - pratar du numera Luxemborgoise? Hörde när makens kusin babblade i telefon men sin pojkvän i julas. När hon inte ville att vi skulle förstå gick hon skiftade hon språk och vi förstod verkligen inte ett ord (åtminstone inte jag)!

• Zozo

Hmmm.. mjae.. jag tar faktiskt en kurs just nu. Jag förstar det i skrift, eftersom det är baserat pa tyskan med inslag av franska. Fast när man hôr det later det mer som holländska. Jag är langt ifran flytande ännu

• Lapinette

I'm impressed för mig låter det mer som en salig röra, precis som du säger holländska.

• Lapinette

Angående kön så tror jag de flesta vill ha det kön som de själva mest kan relatera till - sitt eget. Sen så finns det självfallet undantag som t ex Frullan som var livrädd för en ligistdotter.

• Telemarkgrrl

Lapinette skrev 2008-01-11 13:25:35 följande:

Angående kön så tror jag de flesta vill ha det kön som de själva mest kan relatera till - sitt eget.
    Fniss, att min man vill ha en liten tjej då beror väl på att han inte är så macho.
  • Page

Vickan, tack för de snälla orden om vårt hem! Jag undrar dock vad du gillade bäst: snusdosan i fruktskålen eller den läckra gröna mattan i badrummet? Jag upptäckte också något när du hade åkt hem och det har gnagt lite i mitt huvud. Vet inte om du uppmärksammade den gigantiska dildon som stod vid datorn...hur som helst det är viktigt för mig att förtydliga att den inte tillhör våra "leksaker". Det var bara dildon Ernst, och jag glömde att presentera er för varandra. Han är en god festkamrat!

Tack för en supertrevlig eftermiddag. Jag hoppas att maken inte tjattrade för mycket. Herregud, jag kan i alla fall stänga av det, men jag förstår att det kanske inte var ett alternativ för dig. Jag tror att du slapp höra om diselpriserna, inte heller minns jag någon politisk diskussion...Är inte helt säker, jag blundade lite med örat.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag