• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Ja, här är det nog ännu svårare att hitta könsneutrala kläder till spädbarn...

Men hemma finns väl ändå en del ställen? Typ PoP?? Men man kanske tröttnar på randigt...!

Äsch, i börjhan känns det som om barnen växer ur sina kläder så snabbt att det kanske ändå inte spelar någon roll vad de har på sig?! Visa säger att de använder de första kläderna en till två gånger bara sedan är de för små!!

Och du den där nallen på sovpåsen. Kan du inte bara täcka över den med något annat???
    Typ sy dit en bit tyg bara som en lapp?????

• viktualia

Sweetan - Här hittar du lite "vettigare" barnkläder också www.lingonochblabar.se/

Koko - bra att du bjuder på den *skrattar* Hoppas att "leveransen" av Conny blir så skonsam som möjligt för alla inblandade!*kramar om*

• _koko_

sweet - Ah, där har vi ju andra problemet: sambon hatar randigt.
    Vi har mest lånat kläder i den minsta storleken, just för att de använder den så kort tid (om alls), så något jätteproblem är det ju inte.
    Bra tips om att sy över något faktiskt, ska se om jag inte kan fundera ut något!

Nu börjar jag få ont i ryggen och måste nog lämna er för den här gången.
    En bamsekram till alla raringar här, sköt om er!

• viktualia

Förresten - superintressant diskussion om kön och könskonstruktion... är dock för seg i kolan för att delta!

• sweetstreet

Koko!
    KRAAAAM och stort Lycka till ifall Conny börjar banka på ytterdörren innan vi hinner höars igen!

• sweetstreet

Vi fick med oss jättemycket barnkläder i små storlekar fån en av våra bästa vänner nu när vi var i Sverige. Jättebra! De har en tjej och en kille, men hade en del neutrala kläder och de fick vi. Bla jättetunna kläder som de hade till sin lilltjej i Thailand i våras när de var där. Suertunna vilket är bra eftersom vi kommer ha BF i slutet av juli vilket innebär värmebölja här i NY. Känns bra att ha en del kläder att börja med. Sedan får man väl se vad det blir.

• sweetstreet

Vickan,
    helt ok att vara seg i kolan när man jobbat sin sista dag på jobbet! Och det dessutom är fredag!!!

• viktualia

Sweetan - precis: Fredag, avsluta fyra års jobb och allmän seghet pga mörkret och skitvädret ute = seg i kolan och orkar inte skriva om genuskonstruktion och normativitet och annat skoj....

....orkar inte ens laga mat, så maken och jag ska glida iväg till hålans tapasställe nån gång när hungern slår till snart....

....för övrigt firar maken och jag 7 år tillsammans imorgon... HÖG romantikfaktor utlovas... hihi!

• Page

Är det redan dags för Conny att göra entré?! Hjälp, jag känner att jag har en nostalgitripp på g igen. Du låter förberedd så gott som det går Koko.

Vickan, jag är också seg i kolan, har tyvärr ingen bra förklaring på detta. Lathet kanske...

Sweet och Frejis, vad har ni för små hemmamarodörer? Min guldklimp fick för sig att bajsa på toagolvet i dag.

Frejis,hoppas att ni får en gratistid snart. Alla undansparade pengar är bra pengar.

• Page

Kände också för att delta i genusdiskussionen, men kom på att jag verkligen inte har något vettigt att tillägga.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag