• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Telemarkgrrl

sweetstreet skrev 2008-01-08 17:08:22 följande:

Telis,vilka hormoner var det som du hade förhöjd nivå av??
    Sweet, jag har tagit så många olika prover men jag tror att det var FSH-värdet som indikerade att jag hade trötta äggstockar?!
  • Lillfoten

Tänk var man kan hamna på grund av kärleken... då är nog Uppsala rätt OK ändå

MrsD - gällande hur mensen kommer igång efter pillerstopp så är det nog väldigt individuellt. Jag skulle inte oroa mig för 4 månader, och dessutom har du ju ägglossning innan mensen kommer... så chansen att bli gravid finns ju där hela tiden, även innan man vet om det. För mig kom mensen tillbaka cirka 6 månader efter stopp med minipiller - STOR lättnad när den kom igång. Då kände man sig liksom "avgiftad"...

• viktualia
    Lillfoten skrev 2008-01-08 17:53:38 följande:
    Tänk var man kan hamna på grund av kärleken... då är nog Uppsala rätt OK ändå ..
    jaaaaaaaa *skrattar*
  • Lillfoten

BS - jag har samma tankar som du när jag läser i tex Ett barn blir till. Shit vad mycket som ska fungera - hur sjutton kan det ens bli några barn???! Och hur vet kroppsdelarna när de ska SLUTA växa? Fascinerande, och lite läskigt att tänka på.

• Lapinette

MrsD - vad bra att någon med erfarenhet (lillfoting) kunde svara. Själv så gick ju min mens igång precis som den skulle direkt efter pillerstoppet. Hade den trillskats och inte kommit så hade jag nog knatat till min läkare.

• viktualia

Hm... inser att jag har störttur... mina piller var kanske snälla.. men jag fick ju min första mens 28 dagar efter pillerstoppet och mens nr 2 ytterligare 28 dagar senare...

• Lapinette

Nästan som mig...bara att min trilskar lite och kommer mellan 28-31 dagar.

Nej, ska nu kast mig hem till maken!

• Frejis

Här är jag med mina trötta äggstockar, he he

Känner igen mig i Telis diagnostiska bild. Har också fått ett förhöjt FSH-värde och läkaren på SH gav mig 3-4 år. En lagom munter bild men bra för en person som jag som planerar allt, dvs. jobb, utbildning, karriär, i detalj. Nu kan jag fokusera på annat ett tag. Det tråkiga är att FSH-värdet har gått under året som har gått, vilket innebär att sjunkande fertilitet efter 35 stämmer bra på mig. Nåja...

Maken och jag har bestämt oss för att göra en ivf i februari och jag fick tid för genomgång av tidsschema mm på SH redan den 21 januari. Räknar med att köra igång i mitten av februari om jag inte fegar ut innan

Telis, hur ser ditt schema ut?

Lappis, när ska ni göra FET?

Nattson grattis till fina KUB-resultat!

Sweet, det går säkert bra med NUPP/KUB, jag håller tummarna! Hoppas att lillkatten mår bra efter "proceduren".

Nu ska vi ut på middag, maken och jag, och diskutera allt som händer. Hej så länge!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag