• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Nattson!
    Fick ni svaret direkt??
    Måste kännas otroligt skönt isåfall!

Här gör de ju blodprovet samtidigt som de gör ULet och därför måste man vänta in svaren i 5 arbetsdagar.

• Nattson

Sweet, japp vi fick svaret direkt. Tog blodprov för några veckor sedan. De mätte och sedan matade hon in alla resultat i datorn. Ja det känns verkligen otroligt skönt!!!
    Men det kommer att gå bra för dig också ska du se! Du kommer att få fin fina resultat!

• sweetstreet

Nattson,
    Tack vad gullig du är!
    Hur mycket mätte de när de gjorde ert UL?
    När vi gjorde vårt så tyckte jag hon mätte en massa saker som inte ens var själva fostret. Man såg en massa blurr och svart-grå fläckar hit och dit som hon mätte. Sedan såg vi iofs att hon mätte själva "nackspalten" också för den syntes väldigt tydligt. Men det var verkligen en massa andra saker hon verkade mäta också. Fast det kanske bara var för att göra upp ngn form av "skala" så man kan jämföra distansen man mäter vid nacken?

• Nattson

Sweet, ja hon mätte lite andra saker också något som för oss bara såg ut som en grå fläck och sedan själva huvudet. Nacken försökte hon med några ggr innan hon fick en bra bild.

• Nattson

Jag hade svårt att inte skratta, så fort barnet rörde sig så skrattade jag. Så jag blundade lite så att hon kunde få en bra bild utan att jag förstörde... he he

• Telemarkgrrl

Hej!

Jag fick så extremt mycket att göra idag och precis allt var panik panik panik (fnyyyys, på cheferna skulle man kunna tro att det är hjärnkirurgi vi håller på med - och det är det INTE), så jag har inte ens hunnit in på BT förrän nu!

Och nu är jag så snurrig så jag måste nog ta en kafferast. Eller lunch.

Men grattis till fina KUB och lycka till på dom som är kvar! Och kul att se Cicci och Storasystern!

Och Sweet, jag förstod inte heller hur det kan vara nån placeboeffekt på spädbarnsmedicin!

• BrudSommar2006

Jag har i alla fall förstått så mycket som att det är föräldrarna som känner av placebo-effekten och inte barnet av minifomen efter att ha läst ikapp nu!

Apropå 10:e december så har jag namnsdag då, fast det är mitt andranamn och det är någon mer här i tråden som också har namnsdag då!

Är det fortfarande ingen som hört av Nenne? Huset fick de ju inte så kvar att hoppas på var ett litet plus men det blev väl inget av det heller gissar jag. Nästa grej var väl provsvaren och jag har ju hunnit bli riktigt nyfiken hur det gick där!

MrsD, om du läser det här så tror jag att jag har läst att det kan ta upp till ett år att få igång mensen efter p-piller stopp utan att det är onormalt så det är nog bara att vänta så länge dessvärre.

MrsB, hur har det gått?! Såg igår att ni kommit hem. Fast du är väl säkert upptagen med annat än att titta in här gissar jag.

Sweet, när jag var gravid så hade jag uruselt immunförsvar kändes det som, jag åkte på varenda liten förkylning som gick, hade otäckt torra läppar med munsår och allt vad det nu var, jobbigt var det i alla fall. Det rättade ju hyfsat snabbt till sig efter förlossningen som tur var.

• BrudSommar2006

Sweet, i Sverige får man alltid komma dit och ta blodprov innan UL i samband med KUB-test. Utom vi då eftersom klant-BM inte klarade av att räkna ut rätt beräknat datum eftersom min ÄL inte passade ihop med hennes snurra så vi blev akutinkallade för UL så att det inte skulle vara för sent när det i själva verket var i tidigaste laget. Nåväl, jag borde verkligen sluta irritera mig på det varje gång jag tänker på det, långsint jag??...

Telis, vad händer när man har trötta äggstockar? Har du svarat på det redan kanske eller har Frejis svarat kanske. Har man sämre ÄL då eller sämre ägg eller färre ÄL eller var ligger problemet?

• viktualia

Brudsommar - det är JAG som har namnsdag 10/12 hihihi.. och komiskt nog heter min bästa kompis samma sak som du, men har samma namn som jag som tilltalsnamn!

• BrudSommar2006

Vickan, just det, jag tänkte att jag skulle skicka ett grattis på FB den 10:e december men jag fick aldrig chansen. Måste förresten ta reda på när Iris har namnsdag och skriva upp det annars missar jag väl det också.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag