• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Storasystern

Muggles - jag har mailat en bild till galleriet på vårt lilla troll till dig!

Igårkväll hade vi en skrikande bäbis i flera timmar. Undrar om det var avsaknad av minifom??? Jag håller egentligen med muggles bvc-tant, men det är ju jobbigt som det är nu med en skrikig bäbis, så det känns lite jobbigt att chansa och sluta med minifom, för tänk om det hjälpte??? En ännu skrikigare bäbis vill jag gärna slippa... Har precis bett mamma att komma hit på fredag och ta hand om bäbis så att jag får sova några timmar... Det är ju tur att han är så fantastiskt söt!!! Och att man vet att det går över såsmåningom...

• Lillfoten

Hej och tack för välkomnanden!! Härligt.

Jag är inte så lättskrämd Viktualia, men jag var tvungen att lämna över hemmadatorn till maken igår. Bankärenden går tydligtvis före BT-surfande, hmmm....

Är inflyttad Uppsalabo (som så många andra i den här staden!). Kommer du från Uppsala från början? Men har emigrerat? Jag har bott här i helt vansinniga 10 år nu i slutet av januari!!! Trivs väldigt bra. Maken är också inflyttad, båda för studiernas skulle, och sen träffades vi och.... ja, blev kvar i en egen liten kokong.

• viktualia

Lillfoten - det var det jag anade!! att du var inflyttad! hihi! Själv är jag en äkta Norbyunge som inte bott i Uppsala på snart 12 år.. hihi! Men HEMMA är alltid hemma och då alltså den västra delen av Norby!

Själv bor jag i en håla 22,5 mil väster om Uppsala, hamnade här pga kärleken och letar just nu hus. Hålans namn förknippas med en kanonfabrik med stor skandal på 1980-talet och möjligen med ett hockeylag och ett pinsamt dansband.

• jenba

Viktualia
    oj det lät intressant med en gåta på vilken stad du bor i.... hmm

jag behöver nog lite fler ledtrådar.... hihih

• viktualia

Jenba - det finns inga fler ledtrådar om den tråkiga hålan.. ha ha ha... mer än att den ligger i Örebro län men Värmlands landskap.... jooo möjligen att kanonfabriken har haft en ägare som förknippas med stora festligheter 10 december varje år.

• Lapinette

Jag vet! Jag vet!!!
    *liten kanin hoppar upp och ned*

• sweetstreet

Gomorron i tråden!
    Här har det just blivit ljust ute. Temperaturen är helt galen och det ska bli ca 16 grader varmt idag! Det är redan 12 fast klockan inte ens är halv åtta...! Skitkonstigt!!!!
    Jag har nog blivit mer eller mindre återställd efter min magvirus 8eller vad det nu var) men har nu åkt på värsta snorattacken...! Började knäppa i öronen redan i söndags vilket är ett tecken på att något gottar till sig i bihålorna. Sedan igår em fick jag huvudvärk och kände hur det började täppa till ordentligt i bihålorna. Bu! Idag är det täppt täppt täppt.... Från den ena sjukdomen in i nästa. Underbart!
    Fast om man ska vara lite postitiv så måste jag säga att trots att jag hatar näståppor så är det klart bättre med en rejäl förkylning än magsjuka!

• sweetstreet

Oms,
    tack för att du föklarade! Fast jag är inte säker på att jag fattar ändå...
    men skitsamma. jag är nog trögtänkt bara...

Ni verkar ha det himla fint du och lill-Matilda iallafall. Hur går det för din andra dotter? Tycker hon fortfarande att det är lika kul med en lillasyster??

• Nattson

Välkommen Lillfot!

Själv har jag precis kommit tillbaka till jobbet från KUB testet! Det gick jättebra och allt såg bra ut! Phu vad skönt! Den lill* viftade lite på armarna och rörde lite på sig. Men den var envis så BM fick putta lite så att den skulle flytta sig. Gick sådär, men tillslut kunde hon mäta.

Freijs, hoppas att dina äggisar vaknar till av pregotime!

• sweetstreet

Storasyrran,

låter fint att din mamam kan komma och avlösa dig på fredag. Men jag hoppas att du hinner sova lite mer innan dess ändå! Det är väl det som jag kan oroa mig för mest om jag tänker framåt till efter förlossningen (vilket jag gör väldigt lite just nu eftersom allt känns så avlägset och jag knappt ens känner mig gravid utan mer bara åksjuk... ). Att man ska få ett barn som skriker mycket, har kolik eller dyl. Särskilt som vi ju inte alls kommer ha några föräldrar eller annan familj i närheten som skulle kunna avlasta. Ens en kväll. Och också för att detta ju kan hålla i sig ett tag, och jag bävar lite för att man ska återgå till jobbet och försöka få ngt gjort där utan att ha sovit på natten...

Men man ska inte måla fan på väggen! Det blir säkert som det blir och det fixar sig nog hur det än blir. Det brukar ju vara så.

Just nu går vi mest bara och väntar på det där samtalet från gynekologen så att vi ska få vet våra resultat från NUPP/KUB testet. Usch. Jag försöker att inte tänka på det, men känner mig rätt nervös...
    Och det är bara tisdag vilket gör att det dröjer säkert minst 2-3 dagar till förutom idag. Blä!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag