• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • mrsD

Lapinette - nej jag har fortfarande inte haft en mens sen jag slutade med p-pillrena..
    Har alltid haft det när jag ätit p-piller men så bytte jag till minipiller och åt det ett år innan jag slutade och då upphörde mensen, o nu vill den inte komma tillbaka..

• Lapinette

Ibland kan det ta tid innan den kommer men 4 månader låter lite väl länge?! Har tyvärr ingen erfarenhet då min funkade precis som klockan direkt efter 17 års pillerätande. Fast vad hjälpte det?!

Har du kollat något på Familjeliv?

• mrsD

ska kolla på familjeliv oxå=)

usch, blir lite orolig nu.. man tänker inte på d, men nu när man inser att d har gått 4 månader så.. ja d e ganska lång tid..

• mrsD

o glömde ju.. jag håller tummarna för alla er här inne! både er me bebisar och för er som förhoppningsvis snart kommer få!

• Lapinette

mrs D - det är säkert ingen fara! Har för mig att en av tjejerna här inne hade samma problem men tillslut kom den. Kommer dock inte ihåg hur länge hon väntade.

• Frejis

Vi har idag varit på Sophiahemmet och det var bättre än väntat.
    De har i alla fall kunnat förklara varför det inte har fungerat för oss eller i alla fall varför det tar så lång tid och det beror på mina äggstockar som är lite trötta (och gamla, tänker nu på dig Telis Vi har i alla fall en plan som innehåller en kompletterande undersökning, en stimulerad insemination och en ivf. På ett sätt är det skönt att veta vad det hela har berott på, sedan känns ju tanken på barn mer avlägsen än vanligt.

Nu ska jag gå och träna, lite hoppande brukar skingra tankarna Trevlig kväll till alla och välkommen hit mrsD!

• sweetstreet

Mrs D,
    jag tror det kan variera rätt mycket i tid från p-piller stopp tills att mensen kommer igång som "vanligt". Tror inte du behöver oroa dig för dian 4 månader. Jag har slutat med piller 2 gånger, och första gången dröjde det nästan 4 måndare innan den kom igång. Andra gången ca 2 mån.

Men är du orolig kan du ju kontakta ngn barnmorska eller så för att höra efter om det är normalt med tanke på de piller du ätit.

• sweetstreet

Frejis,

det låter skönt att ni åtminstone fått ett svar på varför det varit trögt. Även om man känner sig kluven när man får ett besked så tyckte jag att det kändes lite lättare att veta att det faktiskt var något som inte var som det skulle. Det var lättare att tänka framåt då. Samtidigt kände man ju att det ju inte alls var någon självklarhet att det skulle lyckas ändå.

Jag håller iallafall tummarna nu och jag tycker det låter fint att ni verkar få så bra hjälp nu. Äntligen! Efter alla era turer fram och tillbaks.

• sweetstreet

Lappis!
    You go Girl!!!!
    FET vare' här!!!!

Låter kanon att personalen på CvL är så himla bra och stöttande!!!

• sweetstreet

Telis,
    jag hoppas iallafall att dina trötta äggisar ska pigga på sig med lite hormoner, rumpskakningar och annat!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag