• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • viktualia

japp, jag ska träffa Page på onsdag! lovar att hälsa med en megakram från dig!

själv ska jag nog förpassa mig till sängen...
    Sleeping 7

Godnatt!Hug 3

• Tinga

Frejis - i mina öron låter det iallafall bra att du fått en typ av diagnos nu, så att ni fått något av en förklaring till varför det går så trögt att bli gravida. Jag tycker att det låter som en klok handlingsplan också, utifrån vad jag kan begripa. Men jag instämmer ändå med någon föregående talare (var det Sweet? ) som undrade lite mer exakt om vad som menas med trötta äggstockar. Hoppas att det blir sprutt på dem med Pergotime! Kram!

Muggles - härligt att läsa om en glad mamma och en glad Moa! (Även om du naturligtvis är lika välkommen när du är deppig. )

Själv drar jag imorgon bitti iväg på tre dagars konferens i Baltikum, så om någon skulle kunna tänkas undra var jag håller hus vet ni nu. På fredag lär jag vara tillbaka igen. Ska bli kul att läsa ikapp om vad som hänt, och så undrar jag så hur det går för Nenne? Nyfiken i en strut!

• sweetstreet

Tinga!
    Ha en bra resa!!!

Vickan
    hoppas du sover gott!

• sweetstreet

Jag undrar ocså hur det går för Nenne!!!!!
    Halllåååååå! Nenne-lainen från norra vårmarkerna! Var ääääär du?!?!?!??!!!

Sist jag såg ngt från dig var det hus på gång om jag minns rätt. hur gick det med det sedan?! Någon som vet?

• Oms

Sweet - ang miniform, ja det e framforskat att placeboeffekten är stor ( kommer int ihåg hur stor men mer än 50% iaf) och mn har alltså ahft olika försöksgrupper i olika omgångar som har fått palcebo istället för miniformen o de har då återgett hur barnet mår och då påtalat den oerhörda skillnaden - barnet är lugnare, skriker mkt mindre, mindre gaser i magen, sover bättre osv osv precis likadant som de barn som har fått miniformen...

det är därför som man på BVC säger att det hjälper om man tror på det men visst har det en medicinsk effekt oxå, medicinen gör ju att luftbublor löses upp i magenoch gör mindre ont för bebisen - detta bara om medicinen tas innan man ammar och att bebisen inte spyr eller dreglar ut den vilket den nästan alltid gör...

idag är det dag 2 för oss utan miniform till Mathilda och trots att jag vet vad jag vet (googla på det så vet du samma som mig jag har dock läst det i våra läkartidninar på jobbet, tror det var en svensk studie som kom kanske för 5 år sen, minns inte riktigt ) så påverkas jag ändå, är hon inte liiite extragnällig o gasig i magen idag éller....

• start september

Vilket utmärkt trådbabbel att läsa ikapp!!

Sweet, låter bra att du mår bättre och du har varit saknad i tråden!!

Muggles, jag är helt säker på att du är en bra mamma men jag tycker att det är klokt att du får lite hjälp att reda ut dina tankar och känslor. Det kräver mod och ärlighet att komma så långt att man bokar en tid - bra gjort!

• Lapinette

Det var länge sen det var sånt babbel kvällstid här på tråden. Märks att Sweet är tillbaka i US och på toppenhumör.

Frejis - trist med trötta äggisar men skönt att ni har fått en förklaring. Ska denna handlingsplan förverkligas under 2008?

Muggles - när du beskriver Moa så låter det som min guddotter. Hon såg också ut som en liten buddha (många sa så) när hon var liten. Idag är hon en bedårande vacker tjej!

Tinga - bra att du talar om vart du försvinner så vi slipper efterlysa dig här på tråden.

Annars...regn, mörker, halsont, trött och ensam på kontoret, beskriver nog min morgon "so far".

• muggles

Lappis: det låter sådär...

Jag ska snart ta tag i vår lunch så att Moa får sova runt 12-snåret.

Sept: till saken hör kanske att jag haft enorm hjälp av terapeut en gång förut (vid en familjekris) så jag är inte rädd för att söka hjälp, snarare tvärtom. Sedan får man hoppas att hon är bra - det vet man ju aldrig. Men man kan ju alltid försöka, verkar vara gratis också (iaf sa hon inget om kostnad).

Ang Minifom sa min Bvc-tant att "försök en vecka, ser du en förbättring, håll uppe några dagar, ser du en försämring, så funkar det antagligen". Tyckte jag var ett klokt råd.

Måste rusa till ledsen tjej...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag