Cicci: kram till dig med! Jag har inte märkt ngn skillnad alls när det gäller kaffe på Moa, jag testade det med då i början (dvs att vara helt utan kaffe för att hon skulle sova på dagen) men inte f-n hjälpte det
Vänner: min mamma kommer och tar hand om Moa (det är tidigt på morgonen) men tack för erbjudandet!
Och det där med att se samband (om att det ska vara lika när de somnar som när de vaknar) får jag nog inte ta åt mig äran av - det står i alla råd som man ger om sömnproblem
Återigen en grej jag läst...
Telis: det kanske går att adoptera dalmasar?? (Apropå Gunde-faiblessen)
Vickan: när får man se dig här i stan då?
Frejis: vad innebär "trötta" äggstockar? Producerar de ovanligt få ägg? (El släpper fram el hur det nu funkar för äggen finns väl där redan när man föds?) Men du blev ju gravid en gång så det måste gå igen!
Lappis: förstår att det känns tungt. Men jag hade gjort som du, jag hade testat allt. Sedan kan man säga till sig själv att man verkligen försökt.
StoraSyrran: jag känner en tjej som fick riktig receptbelagd medicin mot kolik (till slut efter att ha testat allt inkl mjölkfri diet). Du kan ju fråga på Bvc? Vet inte om den är ny för jag har aldrig hört talas om medicin mot kolik förut.
Vi har varit på vårt första babysim idag och det gick jättebra. Först var Moa lite skeptisk men efter bara några minuter kom det ett indiantjut av lycka
Hon var den enda av bebisarna som tjöt och det ekade i hela bassängen - japp, det är vår tjej det! Hon har blivit rejält rund och go (min mamma som är väldigt intresserad av Asien kallar henne "lilla buddha") med rejäla veck på låren, om man jämför med andra bebisar. Jag förstår eg inte hur hon kan bli så rund för hon äter inte supermkt mat (80-130 ml per gång och normalt för hennes storlek är 160-200 ml per gång). Nåja, hon bajsar ju inte speciellt ofta så hon har väl ngt supereffektiv matsmältningssystem som suger upp allt.
Idag har jag verkligen känt mig som en BRA mamma! Hon har fått gröt till frukost och en annan smakportion till lunch, hon har sovit och hon har fått stimulans. Hon var ganska trött ikväll, det märktes att det var mkt intryck för henne med babysimmet och jag ville inte att hon skulle leka så hon blev alldeles uppspelt (som hon tex blir i hoppgungan) så vi satt och hade sångstund med den första Barnkammarboken (en massa visor och ramsor). Och sedan fick jag henne att somna i tid utan napp helt och hållet (hon har fått ha napp tills hon nästan har somnat in men jag håller på och jobbar bort även det - är så rädd att hamna i "nappfällan"). Förut har jag (vi) stannat kvar i rummet tills hon somnat helt och hållet men nu "ramsade" jag mig ut ur rummet (Anna W-metod). Hon är en duktig tjej tycker jag som somnar i egen säng, i eget rum, utan föräldrarna och utan napp!!
Som ni hör är jag "1" idag... fniss
Iaf, jag har fått en psykologtid för jag vill ändå prata igenom det som varit under hösten, jag vill ha ett avslut på det jobbiga och kunna se framåt. Jag vill INTE bli nedstämd och deppig igen (inte utan orsak som det har varit nu).
Nä nu är det fruktsallad framför tv:n som gäller.