• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • sweetstreet

Telis,
    på vilket sätt är du svårstimulerad??
    Har det med din endo att göra? Eller hormonnivåer i allmänhet??

• sweetstreet

Vickan,
    hur är det nu för dig? Nu när du fått nytt jobb gissar jag att bebisverksatden skjuts upp något??

• sweetstreet

Lappis och Zozo,

fyyy vilken jobbig start på året.
    Sådana saker gör verkligen att stämningen blir otroligt tung på ett företag. Hoppas att det kommer bättre tider igen. Skönt iallafall att ni får vara kvar båda två på era resp jobb.
    Kram!

• Tinga

Lappis - usch, vilket jobbigt sätt att inleda det nya arbetsåret på. Det där med uppsägningar är tycpiskt en sådan grej som leder till dubbla känslor; man är glad att man själv får stanna, samtidigt som man är ledsen för att andra får gå. Ungefär som att bli gravid; man blir glad för sin egen skull, men samtidigt ledsen när andra misslyckas. Kram till dig!

• viktualia
    sweetstreet skrev 2008-01-07 13:59:11 följande:
    Vickan,hur är det nu för dig? Nu när du fått nytt jobb gissar jag att bebisverksatden skjuts upp något??
    Det nya jobbet inleds med 6 månaders provanställning och jag vägrar "skjuta skarpt" förrän det halvåret är över.
  • Telemarkgrrl
    sweetstreet skrev 2008-01-07 13:58:35 följande:
    Telis,på vilket sätt är du svårstimulerad??Har det med din endo att göra? Eller hormonnivåer i allmänhet??
    Gamla trötta äggledare som bara vill bli lämnade i fred tror jag.
  • Lapinette

Vickan - håller med dig! Kör med regnrock fram tills sommaren. Ett halvår mer eller mindre spelar ju ingen roll.

Telis - kan man inte väcka dem?!!

• sweetstreet

Telis,
    men vad betyder det? att du ska få andra hormoner eller att du ska stimuleras längre??

• viktualia

Japp - det blir regnrock fram till sommaren nån gång, har sakta men säkert accepterat regnrockens medverkan i sänghalmen!

• sweetstreet

Vickan,

låter vettigt. Jag förstår dig precis!
    Ska du börja med p-piller igen eller har du tänkt köra med dykardräkten på?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag