• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • FruCicci

Hejsan i tråden igen!

Har försökt läsa i kapp.
    WOW vilken förlossningsberättelse Piggelin, det var som att läsa en bok Kände igen mig i mycket, även om jag fick barn i racerfart i jämförelse med många andra. Men, resultatet vi alla får är beundransvärt!

Lappis o Frejs, förstår hur ni känner det. Tycker ni gör helt rätt i att tänka FRAMÅT och fundera på resor och annat, även om ni blandar in lite adoptionstankar och ivf mm mm. Jag har en fd kund som adopterade från Ryssland, och fick en flicka som dessutom var väldigt lik henne själv. frejs: förstår absolut att det är intressant för dig....

BS och andra som är intresserade: Victor sover INTE, men jag orkar verkligen inte engagera mig i varför och hitta metoder för att han ska sova. Jag har testat allt möjligt nu och det funkar inte. I går testade jag havregröt, han åt en full portion och somnade och vaknade lik förbannat 2 timmar senare, sen fortsätter det så hela natten. Någon gång har han sovit 3 timmar i rad, men det händer inte ofta.
    Känner mig som en napp, det känns som han har ett snuttbehov, hade han tagit nappen hade han säkert somnat om och varit nöjd, men nu vill han upp i min säng och sen kastar han sig efter bröstet fort som bara den... Ja ja ja och åter ja....
    han är en underbar liten kille på alla andra plan, så det får va som det är.
    Han äter det mesta, bara det inte är för stora bitar...
    Han väger prick 8kg, är 65,5 cm och 6 1/2 månad nu Tiden går så vansinnigt fort.
    Hur som, summa sumarum, så har jag bestämmt mig (redan innan) att jag ska vara positiv och inte haka upp mig på andras ungar eller annat. Jag kör mitt race och gör som jag själv tycker är bra. Jag är otroligt trygg i min mammaroll och tycker själv att jag är en bra mamma.
    Är jag trygg, glad, påhitig, harmonisk och lite halvgalen, så blir säkert Lille Victor detsamma

Julen var underbar. Massa ungar och väldigt annorlunda. Min bror har ju en dotter som just blivit 1 år och sen har svärmors man 2 barnbarn, så det blir lite plastkusiner till Victor. Underbart roligt med alla små barn och sen alla vuxna, en riktig Fanny & Alexander jul.
    Det tog 4 timmar (!!!!!!!) att öppna alla julklappar, crazy.
    Junior fick en hoppgunga redan innan jul, som jag hade när jag var liten, det är nog hittills det bästa vi har fått/ionförskaffat till honom, han ääääälskar sin gunga och det är en glädje att se honom tjuta av lycka när han studsar omkring i den!

Vännerfan: Det var ett rent nöje att få lotsa dig runt i min gamla hemstad och fantastiskt roligt att få se din nallebjörn, skit go liten kille

Annars sitter jag och planerar lite resor med, vill ju hinna med och göra massa roliga saker nu när man för en gångs skull slipper ta semester och bara kan dra!
    Nästa lördag, tar jag ett sista minuten plan till Frankrike, tar Victor med mig och vi ska till alperna. Sen blir det ev Thailand, det kostade lite mer än vad jag räknat med bara, så vi får se, hmmm, men Dubai blir det iaf, måste ju visa honom mitt "hem" land nr 2. Våren, eller vårterminen så att säga kommer gå fort som bara den känns det som.

Hoppas ni alla mår så bra som ni bara kan

Nu ska jag göra mig redo för NK's rea! Jag ska botanisera på barnavdelningen, har hittat massa jag vill ha redan. Var och kollade i veckan och såg vilka plagg som hade gula pluppar på sig, så nu ska han få en lite garderob med mitt favvomärke Ralphlauren, förhoppningsvis till 50% rabatt

Stor kram!
    //Cicci med Victor (junior fortfarande också)

• start september

God fortsättning på alla!

Tre bebisar - inte illa! Grattis Izzie, Mrs B och Liten!!

Jag håller stora tummar för Frejis, Lapinette och Telis för att det ska funka snart på ena eller andra sättet, men främst för att ni och era män ska fortsätta må bra och göra roliga saker. Lívskvalitet är faktiskt det vikigaste. Resor låter jättebra!

Piggelin, tack för att du delade med dig av förlossningsberättelsen. Jag har aldrig trott på det där rosenröda om att det är så enkelt och sen glömmer man ändå på två minuter, så det kändes skönt att få lite reality. Vilken prestation!

Cicci - kul att se dig här!

Hjortron - grattis!

Julen har varit lång och ledig för mig, men nu börjar allvaret snart igen, ska inte säga att jag längtar till jobbet direkt. Jag har gått upp en hel del under julen, och nu är magen ganska stor. Jag är flåsig som bara den i backar och trappor, det ska ju vara normalt men nu ska det bli lite mer ordning på mat och lite mer träning. Funderar på både på yoga och friskis gravidjympa. Jag lugnade ju ner mig efter UL:et men nu känns det lite fundersamt igen. Jag fick vet att moderkakan ligger så att det dröjer innan jag känner sparkar men ändå grubblar man. Jag ska till BM i veckan så kanske kan hon höra hjärtljud om nu inte moderkakan ligger ivägen.

• Tinga

Piggelin ? ojojoj, vilken förlossningsberättelse! (Och då menar jag inte längden? ) Shit, vad du var duktig och stark! Jätteimponerande! Eftersom jag inte fött själv har jag ingen aning om vilka smärtor det verkligen handlar om, men jag förstår att det verkligen är något i hästväg. Tycker att du ska vara stolt som klarade dig igenom alltihop, istället för att på något sätt känna dig misslyckad för att du ?tappade kontrollen?. Herregud; du födde barn! Stort tack för att du delade med dig! Kram!

Sweet ? vad kul att se att du är tillbaka igen! Låter inte som att ni fick någon vidare resa hem; illamående och magsjuka är verkligen det värsta som finns i kombination med flygresa. Skönt att ni ät tillbaka hemma igen nu. Hoppas också att ni får ett bra resultat från KUB/NUPP, men jag antar att allt såg bra ut på UL:et i alla fall? För egen del är det dags om knappt två veckor, och jag ser med spänning fram emot att få se fostret för första gången.

Liten ? åh, vad kul att du fått en liten tjej! Stort grattis! Ser fram emot att höra mer så småningom! Kram!

Mrs B ? jättegrattis till din son också! Så häftigt med alla bebisar som nu tittar ut till höger och vänster! Kram till dig med, och ser fram emot din berättelse också!

Frejis ? kul att se dig också här! Och jag hoppas att allt går bra på måndag, och att ni kommer fram till en fortsatt behandling som känns bra för dig. Spännande också att höra både dina och Lappis adoptionstankar. Någon bebis ska väl bli den första adopterade här i tråden också. Det låter ju bra för din del att det kan gå ganska fort om ni väljer att adoptera från ditt hemland så småningom; för 3-4 års väntetid måste vara grymt frustrerande att ta sig igenom, även om man inte har något att välja på. Kram!

Lappis ? vilken målande beskrivning du gjorde av ditt 2007! Det är verkligen ett maraton du är inne i, och jag kan tänka mig att det är tufft (och kanske inte helt hälsosamt) att ha 100% fokus hela tiden. Tycker att du är så otroligt sund i ditt sätt att tänka när du går in för att LEVA, snarare än att bara försöka uppnå resultat i bebisjakten. Samtidigt kan jag tänka mig att det är otroligt svårt också, men jag är imponerad av dig. Du är grym, tjejen! Kram till dig med!

• Tinga

Är det förresten någon mer som har sett på skidåkning idag? Shit vilken tjej Charlotte Kalla är! Verkligen fantastiskt att se henne åka, och jag satt med en klump i halsen en stor del av loppet. Hon är så härligt ung och oförstörd också, och svarar så ärligt på alla intervjufrågor. Verkligen en sådan person som man unnar stor framgång.

• Tinga

Cicci - vilken härlig "resevår" du har framför dig! Tycker att du gör helt rätt som sticker iväg nu när du inte behöver planera in ledighet från jobbet, och annat som kan sätta käppar i hjulet. Maken och jag (mest jag, om jag ska var ärlig ) har redan börjat fundera på hur vi på bästa sätt ska kunna utnyttja föräldraledigheten till att resa. Förhoppningen är att vi ska kunna överlappa två månaders ledighet när barnet är 1.5 år, och då göra en långresa tillsammans. Det är ju två år tills dess isåfall, men drömma och fundera måste man ju får göra.

• Telemarkgrrl

Tinga, klart man har tittat på skidåkningen! Ujujuj, jag säger som nån som hade mejlat in till tv - 6 januari och bragdguldet är redan klart.

• sweetstreet

Hejsan!
    Jag mår lite bättre idag än igår tror jag!! Kanske är jag på väg att bli frisk! jippie!!! Igår sov jag nog större delen av dagen. Ofta brukar det hjälpa mig att tillfriskna fortare så jag hoppas att det är så även nju.

Insåg att jag nog glömde gratta Hjorton...! .-o Sorry!!!! Vill passa på att göra det nu istället. Jag kommer också ihåg dig från "förr". Jättekul att det blev ett plus!!

Lappis, Telis och Frejis! Om ni bara visste hur hårt jag håller mina tummar för att det ska lyckas för er tjejer!!!!!!!! Shit! jag tror att de snart kommer lib blå o ramla av så hårt som jag håller....
    Tycker även det låter roligt att ni Lappis o Frejis har börjat fundera över adoption också. Inte fölr att det inte kommer fungera med IVF, men själv fungerar jag så att jag gillar att ha någon form av "back-up-plan". Och stå i kö skadar ju aldrig. Om det sedan fungerar på annat vis så gör det ju inget. Då är det ju bara att hoppa av kön.
    Jag följer förresten en blogg som skrivs av en tjej som adopterade en liten pojke. Hon skriver jättebra tycker jag. Om allt från fudneringar kring detta med sonen och hans bakgrund till sin egen mammaroll. Om ni känner för att läsa kan ni göra det på:
    helgasdagbok.blogspot.com

• sweetstreet

September
    kul att se dig här också! Mår du bra i övrigt? Förutom att deu känner att du börjar bli lite större. Vilket i-och-för-sig inte är något negativt det heller...

Själv tycker jag inte att det syns något alls på mig. Nu väntar jag verkligen på att jag ska gå upp lite i vikt och få lite mage. det enda som hänt ar att boobsen har växt något, men de är ännu inga Dolly-bazookas precis. Tror knappt att folk runtomkring mig ser någon skillnad.

Var hos gynekologen i fredags (hade en tid bokad där efter mitt NUPP/KUB test). Detta var edn gynekolog som min fertilitesgynekolog rekommenderade. Jag har ju slutat gå på den infertilitetskliniken nu och ska gå hos "vanlig" gyn för alla kontroller etc. Han var iallafall superbra tycker jag så det känns skönt!! trevlig, lättpratad och man fick förtroende för honom. Känns tryggt. Haha! han sa t o m att man faktiskt kan dricka "en och annan drink" under graviditeten utan att det är skadligt på något vis!!!! DET blev jag superförvånad av att han sa eftersom det vanliga här i NYC är att ALL alkoholförtäring är "a big no no". Så nu vet ni det tjejer! även maten sa han att man skulle använda sitt sunda förnuft och att man klarade sig långt med det! Helt klart en gynekolog i min smak!

Här verkar man förresten inte alls gå till barnmorska för kontrolller under graviditeten, utan det är gynekolog som gäller. Lite annorlunda mot Sverige.

Men som sagt det vore skoj om man växte lite snart tycker jag. Men hos gynekologen när de vägde mig insåg jag att jag vägde samma eller nästan mindre än jag gjorde innan jag blev gravid. Jättekonstigt. Fast de verkade inte oroliga så jag gissar att det var ok.

• sweetstreet

Tinga,
    det var jättehäftigt att se att det faktiskt var ett litet barn nu. Inte alls som mina supertidiga VUL när man bara sätt någon mörk blurrig fläck....
    Man kunde t o m se att det viftade med armarna! Coolt!!!

Jag tror vi får svar på NUPP/KUB testet i slutet av kommande vecka. Så det känns lite nervöst att vänta.
    Fick annars redan nytt UL inbokat till om ca 4 veckor och sedan ska man göra något som kallas "anatomy" i vecka 19-20. Jag gissar att det är någon form av 3D-UL eller så för att kolla organ etc. men vet inte riktigt.
    Nu försöker vi ta denna veckan i första hand. Tills vi vet hur det gått med kromosomtesten.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag