Hejsan i tråden igen!
Har försökt läsa i kapp.
WOW vilken förlossningsberättelse Piggelin, det var som att läsa en bok
Kände igen mig i mycket, även om jag fick barn i racerfart i jämförelse med många andra. Men, resultatet vi alla får är beundransvärt!
Lappis o Frejs, förstår hur ni känner det. Tycker ni gör helt rätt i att tänka FRAMÅT och fundera på resor och annat, även om ni blandar in lite adoptionstankar och ivf mm mm. Jag har en fd kund som adopterade från Ryssland, och fick en flicka som dessutom var väldigt lik henne själv. frejs: förstår absolut att det är intressant för dig....
BS och andra som är intresserade: Victor sover INTE, men jag orkar verkligen inte engagera mig i varför och hitta metoder för att han ska sova. Jag har testat allt möjligt nu och det funkar inte. I går testade jag havregröt, han åt en full portion och somnade och vaknade lik förbannat 2 timmar senare, sen fortsätter det så hela natten. Någon gång har han sovit 3 timmar i rad, men det händer inte ofta.
Känner mig som en napp, det känns som han har ett snuttbehov, hade han tagit nappen hade han säkert somnat om och varit nöjd, men nu vill han upp i min säng och sen kastar han sig efter bröstet fort som bara den... Ja ja ja och åter ja....
han är en underbar liten kille på alla andra plan, så det får va som det är.
Han äter det mesta, bara det inte är för stora bitar...
Han väger prick 8kg, är 65,5 cm och 6 1/2 månad nu
Tiden går så vansinnigt fort.
Hur som, summa sumarum, så har jag bestämmt mig (redan innan) att jag ska vara positiv och inte haka upp mig på andras ungar eller annat. Jag kör mitt race och gör som jag själv tycker är bra. Jag är otroligt trygg i min mammaroll och tycker själv att jag är en bra mamma.
Är jag trygg, glad, påhitig, harmonisk och lite halvgalen, så blir säkert Lille Victor detsamma
Julen var underbar. Massa ungar och väldigt annorlunda. Min bror har ju en dotter som just blivit 1 år och sen har svärmors man 2 barnbarn, så det blir lite plastkusiner till Victor. Underbart roligt med alla små barn och sen alla vuxna, en riktig Fanny & Alexander jul.
Det tog 4 timmar (!!!!!!!) att öppna alla julklappar, crazy.
Junior fick en hoppgunga redan innan jul, som jag hade när jag var liten, det är nog hittills det bästa vi har fått/ionförskaffat till honom, han ääääälskar sin gunga och det är en glädje att se honom tjuta av lycka när han studsar omkring i den!
Vännerfan: Det var ett rent nöje att få lotsa dig runt i min gamla hemstad och fantastiskt roligt att få se din nallebjörn, skit go liten kille
Annars sitter jag och planerar lite resor med, vill ju hinna med och göra massa roliga saker nu när man för en gångs skull slipper ta semester och bara kan dra!
Nästa lördag, tar jag ett sista minuten plan till Frankrike, tar Victor med mig och vi ska till alperna. Sen blir det ev Thailand, det kostade lite mer än vad jag räknat med bara, så vi får se, hmmm, men Dubai blir det iaf, måste ju visa honom mitt "hem" land nr 2. Våren, eller vårterminen så att säga kommer gå fort som bara den känns det som.
Hoppas ni alla mår så bra som ni bara kan
Nu ska jag göra mig redo för NK's rea! Jag ska botanisera på barnavdelningen, har hittat massa jag vill ha redan. Var och kollade i veckan och såg vilka plagg som hade gula pluppar på sig, så nu ska han få en lite garderob med mitt favvomärke Ralphlauren, förhoppningsvis till 50% rabatt
Stor kram!
//Cicci med Victor (junior fortfarande också)