• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Tack sötnosar för era snälla & omtänksamma ord

MSW, japp - det är helt klart lite av bearbetning att skriva av sig!
    Kände faktist att det dessutom lättade mer & mer allteftersom jag skrev faktist!

• viktualia

Piggelin - på något sätt är det som om alla de här förlossningsberättelserna i tråden tar en några steg närmare insikten om att även lilla jag skulle klara av sådana där urmoderliga krafter... hm... men längtan efter att genomgå det där.. mjaaaaa den är verkligen svag fortfarande!
    Hug 2 - nytt försök att skicka kramgubbar.. undrar om det funkar den här gången.. kram på dig hur som helst!!!

• Piggelin1

Tack för kramen Vickan - här kommer en tillbaka Jag kan inte göra såna där gubbar som du...

Telis, oj, gjorde jag dig tårögd, periodvis kände jag mig så "klinisk" när jag skrev här ovanför, men då var det väl inte det Var förresten & fikade med Muggles & min gemensamma kompis MissX idag - på samma ställe som vi var på när du var här! Vad KUL det var att träffa dig! OM DU VISSTE vad jag håller tummarna att er ivf ska gå vägen nu!

• Piggelin1

Skulle ju skicka en KRAM till dig också Telis - jag postade det för snabbt!!

...och dig med MSW

• Telemarkgrrl
    Piggelin1 skrev 2008-01-04 22:24:08 följande:
    Telis, oj, gjorde jag dig tårögd, periodvis kände jag mig så "klinisk" när jag skrev här ovanför, men då var det väl inte det Var förresten & fikade med Muggles & min gemensamma kompis MissX idag - på samma ställe som vi var på när du var här! Vad KUL det var att träffa dig! OM DU VISSTE vad jag håller tummarna att er ivf ska gå vägen nu!
    Nääee, nu blir jag tårögd IGEN!

Det var verkligen superkul att träffa er i Göteborg! Jag hoppas att ni gör den där stockholmsresan någon helg som ni pratade om så vi kan träffas igen. Jag vill ju se både Amanda och din nya frisyr!
  • viktualia

Apropå resor hit och dit... sista helgen i januari finns det risk/chans att det är Vickanvarning på stan i Götet....

• Telemarkgrrl

Jag tyckte förresten verkligen inte att din berättelse var klinisk, Piggelin! Det var ju så otroligt mycket känslor åt alla håll samtidigt. Så otroligt fascinerande att läsa, när man inte själv varit med om det är det så extremt coolt att ni ändå orkar på nåt sätt trots att det låter, och måste kännas ännu mera, överjävligt! Jag är grymt imponerad!

• Piggelin1

Vad KUL Vickan! Lova att flagga om du är på G, så kan vi boka in en fika!!

Japp, Telis - det ska absolut blir Sthlm framöver. Ska bara se till att lilla fröken växer till sig lite mera först!

Hmmm, kanske ska lägga in en bild i galleriet nu när jag har fått hår tillbaka Det ser fortfarande lite skumt ut på sidorna & jag har en fläck i nacken, men det tar sig för varje vecka! MissX konstaterade när vi fikade idag att hon var så glad att se mig fika ute bland folk UTAN sjalett! Hon är en av de få som sett mig utan detta (hemma), när det såg ut som värst - så jag blev verkligen glad över hennes kommentar!
    Mannen kallar mig numera för "Min långhåriga smygging!" Långhårig är väl att ta i, men jämfört med hur det såg ut innan, så har han ju rätt!

• viktualia

jag håller förresten med Telestubben om att din berättelse INTE var klinisk utan skriven med rejäl "inlevelse" (om man får vara så heeeemsk och förminska en förlossningsberättelse till inlevelse.. ehum... skrivaresset Vickan kommer inte på nåt bättre ord just nu...)

• Piggelin1

Näpp, nu ska jag ta min kvällsdusch & sen tror jag att det är en dam som definitivt kommer att vara väldigt hungrig väldigt snart

Tack igen Telis för dina komplimanger om min berättelse! Det värmer!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag