• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Piggelin1

Jag igen - en sak till, tänkte på det precis när jag stod i duschen.
    Jag som är ganska mkt för symbolik - nu är både graviditet & förlossning ett avslutat kapitel på riktigt, både fysiskt (efterkontrollen idag & det faktum att jag är tillbaka på min matchvikt) & känslomässigt (skrivit av mig förlossningsberättelsen) - känns otroligt bra & skönt! Bra avstamp för framtiden liksom

Kram igen!

• sweetstreet

Heeeej tjejer!!!

Har försökt läsa ikapp lite, men bara de senast skrivna sidorna. Puh!

Vill gratta Izzie som jag förstått fått en liten tjej och MSW som har plussat!
    Härligt!

Och Piggelin, jag håller med Telis och Vickan om din berättelse. Jag fick också tårar i ögonen. Den kändes så himla stark! Fick nog lite av en känslomässig "tankeställare" också eftersom din förlossning verkade varit otroligt jobbig. Iallafall slutskedet. Nu sitter man ju här med en liten i magen som förhoppningsvis ska komma ut en dag. Och då känns det annorlunda när man läser om andras upplevelser av förlossningen.
    STORT TACK för att du delade med dig!!!!!
    Jag tycker du verkade superstark!!!!!

• sweetstreet

Såg även att Mrs B och Liten verkar ha något på gång!! ååååå vad spännande!!!!!

Önksar er båda all lycka till!!

• sweetstreet

Själv känner jag mig hängig. Blev sjuk dagen innan vi skulle resa tillbaks hem. Både maken och jag började känna oss hängiga, ömma i magen och illamående under vår sista dag i Sverige. Trist. Mådde inte särskilt bra på resedagen heller vilket resulterade i min första offentliga "spya"... på planet... Kan meddela att illamående och turbulens innan landning inte är någon bra kombination!

Men som tur var så var maken snabb att leta upp en påse när han såg att jag börjae se mer än lovligt blek ut och svetten började forsa fram i pannan på mig. Så trots att upplevelsen inte var så pleasant så blev det ändå ingen större katastrof. Även om det kändes lite småpinsamt.

Nu idag har jag mått illa till och från och är fortfarande öm i magen. Fast jag har svårt att avgöra ifall det beror på graviditetetn aller om jag fortfarande är "sjuk".
    Hoppas iallafall att det blir bättre snart. Men som tur var är det ju helg nu så jag hoppas att man mår ok till måndag när man ska till jobbet.

Var förresten på NUPP/KUB test idag. Det var coolt att se fostret nu när det verkligen ser ut som en männsika och ingen "blobb". Maken tyckte det kändes otroligt häftigt och han sa att det kändes verkligare nu när han sett.
    Tyvärr dämpades denna häftiga känsla en hel del av att jag mådde illa. Känns lite som om jag går runt i en dimma.

Nu tar det ca en vecka innan vi får resultaten. Jag hoppas verkligen att det är ok, men försöker ändå tänka att OM det skulle bli dåliga resultat så får man försöka "komma igen". Men visst skulle det kännas oerhört tungt.

• sweetstreet

Oj glömde säga att jag ju såg att Page är tillbaks!!!!
    jag blev bara såååå glad!!!!!1

Underbart tjejen! Jag vet inte ifall du redan berättat hur du mår tidigare, men jag gissar att livet börjar kännas bättre nu eftersom du orkar skriva i tråden igen. Stor KRAM till dig!!!!

• sweetstreet

Och Telis!
    Du håller på att förbereda dig för en IVF har jag förstått???
    Stort lycka till gumman!!!! jag håller tummarna!

Hur känner du dig? Känner du av hormonerna eller har du samma tur som Lappis när hon sprayade??

• sweetstreet

Lappis gumman,
    synd att vi inte kunde få till ngn träff när jag var hemma i Stockholm. Men mitt schema var väldigt uppbokat som vanligt. Samtidigt som jag mådde rätt dåligt till och från vilket gjorde att jag inte orkade fara runt så mycket som jag vanligtvis orkar.

När är det dags för din eskimå???????
    Jag tror verkligen att det ska gå denna gången!

• sweetstreet

Nä gott folk. Nu ska jag sluta för jag blir nästan illamående av att scrolla på skärmen... Helt otroligt!!!!

Jag förstår verkligen inte hur du Mrs B orkade med dina magkrämpor så länge som du hade dem. Själv börjar jag känna mig frustrerad, matt och hopplös efter bara ett par dagar med de här besvären.

Kram på er alla goingar!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag