• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Tinga

Junilejon - usch, det verkar inte lätt att vara förälder till en 17-åring! Är hon extra besvärlig mot dig för att du är hennes styvmamma? Ibland hör man ju om barn som verkligen testar sina styvföräldrar, och jag antar att det gäller att man verkligen är överens med den "riktige" föräldern om hur dessa problem ska hanteras. Jag menar, bor man i samma hushåll måste ju även styvföräldern ha "uppfostringsrättigheter" för barnet.

• Victory

Liten: Bananrecept finns det gott om här: www.familjeliv.se/Forum-5-72/m10192952.html

Grattis Izzie, till din nyårstös!

Tinga: jag känner igen det där med ökad aptit! Fastän jag bra är sugen på grovt bröd, gröt och husmanskost så lägger man ju på sig. Jag vill ju att det ska börja synas men inte pga maten. Än syns det inget på mig pga barnet men lite putmage har jag nog av all mat. Och det är lite jobbigt att dölja det på jobbet. Försöker ha kläder som inte sitter åt för mycket, för jag orkar inte hålla in magen.

• muggles

Jag har pratat med Bvc nu - ett jättebra samtal. Fick numret till deras psykolog som jag också ringde och lämnade meddelande hos. Jag tror jag behöver prata av mig lite om amning, mammaroll mm...

junilejon: låter som en person jag som jag skulle ha stört mig extremt mkt på. Kan ni inte villkora hennes presenter, dvs hon får endast dyra skor (tex) om hon skaffar sig ett jobb först?! Vad säger hennes far???

• muggles

Fick just veta att min jobbarkompis vars sambo väntade deras andra barn (BF i maj) har fått missfall. De var på rutinkoll (v18?) och då upptäcktes det. Fy farao, jag saknar ord. Jag vet ju att det händer men just när det är ngn som man känner. Jag träffade henne på julmiddagen med jobbet den 20/12 och då syntes magen redan...

• Telemarkgrrl

Stort GRATTIS, Izzie!! Tycker att det var coolt att hon föddes på nyårsafton, jag skulle nog hellre vara jämt yngst i klassen än jämt äldst.

Muggles, vad bra att du ringde Bvc! Att få prata ut med någon med erfarenhet kommer säkert att kännas jätteskönt!

Lycka till Mrs B, hoppas att du får världens lättaste förlossning, det är du värd efter din graviditet!

Och så lite jämnt spridda kramar till dom som behöver!

(Frejis, Nenne - var äääääär ni?! Lämna inte mig och Lappis ensamma här inne bland alla frögurkor! )

• Telemarkgrrl
    muggles skrev 2008-01-04 10:05:02 följande:
    Fick just veta att min jobbarkompis vars sambo väntade deras andra barn (BF i maj) har fått missfall. De var på rutinkoll (v18?) och då upptäcktes det. Fy farao, jag saknar ord. Jag vet ju att det händer men just när det är ngn som man känner. Jag träffade henne på julmiddagen med jobbet den 20/12 och då syntes magen redan...
    Muggles, det där har jag också varit med om. En kompis som var tvungen att göra en sen abort (typ vecka 20) efter att ha varit på UL. Det är så fruktansvärt sorgligt!
  • Nattson

Izzie grattis till lilltjejen!

Page, välkommen tillbaka!!

Mugglan, jag har sagt det förr och säger det igen, jag tror att du är en jättebra mamma!!! Skönt att BM kunde komma med bra råd!

• Zozo

Telis: lugn i stormen - jag är här jag med!

Själv är jag född 15 december och för min del har det alltid fungerat suveränt. Det enda negativa är väl att man aldrig kan fira sin födelsedag utomhus som julikompisarna

• Tinga

Victory - nä, här är det definitiv "matmagen" och inte "bebismagen" som syns. Fast jag väntar gärna ett tag till med att bebismagen syns, för jag vill gärna hålla det hemligt på jobbet tills efter semestern. Hur resonerar du kring att berätta på jobbet?

Muggles - vad bra att du hittade kompetent personal att prata med! När du fått lätta på trycket kanske sömnproblemen också ger med sig? Hoppas på det! Kram!

Telis - kramar kan man aldrig få för många av! Skickar en till dig med!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag