• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Page

Tack för sammanfattningen Tinga! Jag hänger kvar och ser om människor orkar att upprepa sig!

• Page

Ojoj, BT saggar som tusan. Vissa saker har tydligen inte förändrats. Jag kommer att uppdatera mig dagligen nu, så ni som orkar fylla i mina luckor får hemskt gärna skriva vad som har hänt, eller inte hänt.

I det Pageanska hemmet är det dags för matlagning! Tjing så länge!

Vickan, hör av dig när du har alla detaljer angående resan så får vi planera något!

• Mrs  B

Nyss hemkommen från BM, Maxi och mina föräldrar......

Allt såg bra ut hos BM. Alla värden var bra och nu smäller det när som helst enligt BM. Har fått en ny tid den 16 jan men BM trodde inte att jag skulle komma då. Igångsättning kommer att ske den 21 jan om inget händer innan dess. Spännande!!!!!!!!!!!!!!!

• Piggelin1

Page - vad roligt att se dig härinne igen! Du har varit saknad!

Izzie, STORT grattis till lilla tjejen!!!

Vänner & Oms - håller med om det där med frånvaron av himlastormande känslor ism förlossningen. Jag var dessutom så "borta" när hon kom ut att jag inte ens tänkte på att kolla om det var en tjej eller en kille..

Liten - inget utbrott 24 h innan, iaf inte vad jag kommer ihåg. Dessutom så satte det ju igång vid ett-halv två på natten, så 24 h innan dess, så sov jag antagligen min skönhetssömn

Pirr - en fördel med Bugaboon jämfört med UJ är att Bugaboon har vändbart handtag, vilket jag tycker är himla smidigt att ha. Min brorsa har också kört med Bugaboo (deras tjej är 1½ nu) & de har varit supernöjda hela tiden, de med. Det där med att barnet måste ha böjda knän i sittdelen har jag inte haft en tanke på, får väl se om det är ngt som stör så småningom. Inget som brorsan klagat över iaf.

BS - japp, här på västkusten friskar vindarna i riktigt ordentligt. Paraply är bara att glömma höst- & vintertid, blåser ut&in & går sönder direkt...

Ingen snöstorm här, dock några snöflingor innan idag.

Var på mitt årliga besök hos tandläkaren idag & jag har hört talas om att många åker på hål i tänderna under graviditeten (pga det ständiga småätandet/illamåendet), men allt var i finfint skick, inte ens tandsten! Så min tandläkare konsterade att jag förmodligen inte haft ngt överdrivna mat-/sötsaksutsvävningar under garviditeten

• Mrs  B

Grattis Izzie!!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas du snart tittar in igen och berättar lite mer.

Liten
    Med sonen fick jag värkar 24 h innan han föddes, innan dess kände jag ingenting. Denna gång har jag haft sammandragningar ett tag nu och en hel del värkar redan. Men så brukar det vara för omföderskor enligt BM.

• Vännerfan

OMs,
    Ja vi har Anna W som guru! Med lite eget blandat, men jag önskar att vi använt hennes metoder med hull och hår. Har t.ex. inte ramsat och inte kört så mkt med ensamlek. Men det ångrar jag nu. 3,5 timmars sömn låter superjobbigt!!!!!!!!

Måste ta upp pojken ur badet nu. När jag satte i honom kissade han ner hela min tröja, den luringen!!!

liten,
    Hade inget utbrott vad jag minns.

• muggles

Grattis Izzie - jättefint namn!

Aaaaah Page is back! Jag har saknat dig, din drama queen! Jag har känt mig som drama queen själv speciellt idag...

Vänner: jag tror jag behöver lite tips från dig. Har haft planer på att messa dig, kan vi fika nästa vecka? Vaddå ensamlek, det har jag missat. Jag har nästan blivit tokig på Moa idag, illtjuten är tillbaka. En väninna (hon med den lugna bebisen) tror att Moa ev blir värre (dvs vildare) pga att jag inte har mått så bra på sistone (dvs jag har varit lite nedstämd pga sömnproblemen) och en annan väninna (Miss X) tror att stresshormoner ev gått över till Moa via bröstmjölken och att det är därför som hon sover så lite på dagen och är så aktiv. Det känns som om det är mitt fel att det är såhär och då blir jag ledsen Maken sa att det ABSOLUT inte var mitt fel och att jag är fantastisk (Moa tjöt när han kom hem så han hörde själv) men jag känner mig verkligen inte fantastisk. Jag la iaf in ett inlägg på FL för jag började fundera på om Moa är normal och fick svar att så har det varit för fler också, så normalt är det tydligen. Ska ringa Bvc imorgon och höra om de har några tips.

• MSW

Grattis Izzie! Ser också fram emot mer läsning... (Det gäller er andras berättelser också )

Doktorn ringde faktiskt till slut, vid kl 15.. Och han började med och fråga ifall jag undrade varför han inte hade ringt kl 9. Och sen förklarade han att det hade fattats en siffra i telefonnumret, så till slut hade han gått och kollat på eniro efter det, och då blev det rätt..
    Problemet var att min lillakusin hade kommit då, så jag gick och låste in mig på toa för att få prata lite ostört..

Han sa iaf att "en graviditet alltid är något att glädja sig åt", och att han skulle smälta nyheten lite och prata med sina kollegor hur vi skulle gå vidare, men att han inte kände att det vore så bra med operation, så i morgon ska jag ringa till vaccinationsstället och avboka tiden och sen ska jag höra av mig till min doktor i slutet på nästa vecka. Han blev nästan lika förvånad som vi att det gick så fort.
    Han tyckte heller inte att vi skulle behandla mig på något sätt ännu så länge då jag ändå blöder förvånansvärt lite trots mitt låga värde. Också har jag varit och tagit blodprov idag för att han ville se hur jag ligger.

Så i morgon ringer jag barnmorska!

*Tassar ut igen efter detta ego inlägg*

• junilejon

Izzie...GRATTIS till lilla Matilda..ser fram emot en spännande läsning om förlossningen!!!!!

Page-vad kul att se dig igen...snälla kan du inte skicka din blogg till min mail igen? Har ny dator och då den andra krånglar så kommer jag inte in där
    bonnelykke1@hotmail.com
    Hoppas att du och din man mår bra trots omständigheterna....

MrsB...nu få det väl vara dax snart? Har min mob på hela tiden nu,vågar inte stänga av den så jag inte missar något viktigt mess

Min plastdotter fyller 17 år imorgon och är så jävla bortskämd....ingentingh duger längre,hon ska alltid ha mer och mer och mer. Nu i jul fick hon ett par convers skor(nu har hon nog 8 par convers) hon fick ett par Nike skor för 1200:- och ett par Lacoste skor för 1400:- och ungjävlen är inte nöjd!!! Har sån god lust att inte ge henne något i morgon....och jag har sån god lust att slänga ut henne!!!
    Vi har tjatat på hennne nu att hon ska hitta ett extra jobb så att hon kan tjäna lite extra pengar (sen börja vi bli trötta på att betala allt för hästen) Men hon orkar inte jobba...jag sa att hon kan ju söka på McD dem brukar ju ta in extrapersonal som har lite lustiga tider pga att dem gå i skolan...men hon ORKAR inte!!! Hon har blivit en trotsig,lat och bortskämd unge på 1 år...
    Förlåt jag var bara tvungen att kräka ur mig lite....vet inte vad jag ska ta mig till längre när det gäller henne...

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag