• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Oms

Liten - när jag fick stora dottern så tog det 2 v innan jag knde ngt i över huvud taget för henne... hemskt men så var det,innan var hon bara anledningen till att jag hade så ont och mådde så dåligt (man tänker inte logiskt när man inte mår bra) sen när hon var ca 1 månad var hon det bästa som hänt mig - lustigt hur det kan vända det där!

dotter nr 2 var det helt annorlunda med, där kom det faktiskt en glädjetår när de lyft upp henne och visat henne innan de gick iväg o gav henne syrgas. Hennes pappa gav mig en kyss o såg så lycklig ut och då kändes det bara så fantastiskt så det trillade ned ngn tår...*förlossningsberättelse kommer jag lovar*

• Oms

Nattson - när du gör kub får du resultatet på en gång (om du har tagit blodprov tidigare), de matar in uppgifterna i datorn när du är där, själva Ul'et tar ca 15 min och du får med dig bilder på bebis

• Nattson

Oms - tack för svaret ang KUB! Jag har tagit blodprov redan. Skönt att få svaret så snabbt!

• Zozo

Hmmm.. bara en liten fraga sisadär.. Hur vet ni sa exakt hur lang cykeln är och vilken dag i cykeln ÄL är?

• Lapinette

Hur lång den är märker man ju efter ett tag, jag menar från mens till mens sen själva Äl är det ju enklast att testa med ÄL-sticka så man är säker. Har men regelbunden mens så vet man ju då när ÄLperioden är och när tanten ska dyka upp. Eller missförstod jag frågan Zozo?

• Lapinette

Jag har sen jag slutade med mina piller för 1,5 år sedan haft en cykel på 28-31 dagar dvs min Äl ligger på dag 14-16.

• Tinga

Zozo - ägglossningstest är nyckeln när det gäller koll på när ÄL infaller. För egen del har jag haft oregelbunden mens, så när ÄL (och sedan BIM) har inträffat har varierat från månad till månad. Mellan 35 och 45 dagars cykel har jag.

• Lapinette

Fast du cyklar fasen så mycket bättre än mig!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag