• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Liten med Mindre

Tinga - jag tror att Östergötland gör två UL, fast i vecka 12 och 18. I alla fall enligt en kompis. Men det kanske inte är spritt utanför Linköping. Eller så var det bara de som fick så.

Nu börjar folk höra av sig och undra om det hänt något. Än så länge känns det rätt ok att få någon att prata, mejla, sms:a med. Men jag kan tänka mig att jag lackat ur rätt ordentligt om det tar 2 veckor till...

Är det förresten någon som har goda recept med banan i? Köpte billiga igår, men har inte så mycket mer inspirerande recept än banankaka, smoothies och bananmuffins(det senare finns redan i frysen). Chokladpudding, banan o grädde förstås...

Ämnet passar väl utmärkt efter att Tinga och Victory utryckt sina aversioner mot sötsaker, och majoriteten av världen kämpar med nyårslöften av smal karaktär.

• Tinga

Liten - det var min BM som sade att det bara är i Lund och Malmö man gör två, så jag har ingen bättre koll än så.

Bananrecept - du kan inte göra någon gryta med banan i? Jag vet att jag gjort en fläskfilégryta med mango chutney och banan. Om du är intresserad kan jag leta upp receptet hemma ikväll. Efterrätter och kakor är som sagt annars inte min grej just nu.

• Oms

Tinga - ja tänkt att FL kan var bra med! jag gillar en del forumtrådar riktigt skarpt då folk har en oerhörd erfarenhet är inne. men en del andra trådar är helt galna så man får använda sunt förnuft o sålla lite!

Ang försäkringar så ska du helt klart ha en! och du bör välja trygghansa eller länsförsäkringar (ny försäkring sen sept-07)dessa bolag är bäst när det gäller och det e det man ska titta på- inte premier och hur de marknadsför sina produkter. själv jobar jag på det ena och har mina försäkringar i det andr

Inga svenska bolag är dock dåliga, men en del är mindra bra så är det.

man kan teckna den första gratis gravförsäkringen online hos alla bolag sen tror jag att man måste få hem papper för den del man betalar för (oftast 900kr för en helskyddande grav försäkring som även täcker förlossningskador hos barnet och upp till 6 mån efter födseln)

• Liten med Mindre

Hmm...flygande jakob kanske vore något för morgondagens middag. Får kolla om de håller sig...

Annars blir det sötsaker, numer har jag inte problem med aversioner mot det.

• Tinga

Oms - tusen tack för ditt svar om försäkringar! Ska se till att maken och jag sätter oss ner i helgen och bestämmer oss för vilken vi ska välja. Det här med försäkringar känns som en djungel, tycker jag, så jag är väldigt tacksam för tips om vilka man huvudsakligen ska rikta in sig på. Tack igen!

Liten - en klassiker när det gäller banan är ju att skära en skåra i skalet som man stoppar ner chokladbitar i, och sen grilla bananen i ugn. Kanske inget alternativ för att göra av med _många_ bananer, men ett par stycken blir du ju av med om ni är två. Eller du kanske klämmer två själv!

• Lapinette

Oj, ser att ni har "bananproblem" här inne på tråden och inte vet vad ni ska göra av dem?! Hi, hi....ja vet!!!

• Nattson

Tinga - ja det där med hur BM räknar retar mig lite. Hon sa ja 28 dagar och så snurrade hon på snurran. Nej sa jag jag har 31dagar. Ja ja det är inte så noga.. men om du vill lägga till lite så säger vi den 15jul som BF. VA? Om jag vill lägga till lite? Det är ju så. För utom det så tyckte jag hon var bra så jag höll mig lugn

Vi ska på kub nästa vecka om jag undrar om någon vet hur lång tid själva ul:et tar och sedan hur länge man får vänta på resultaten?

Vicktory, jag har också varit deppig till och från. Just nu är det helt ok, fast mitt humör har förstärkts ganska mycket. Usch jag som redan har ett häftigt humör när jag väl blir arg. Idag blev jag så arg på en kollega att jag skakade i händerna. Jag höll igen mun så klart. Men fy f-n vad snabbt jag blir arg nu för tiden.

he he banan problem...

• Tinga

Nattson - jag gillar också min BM (har gått till henne i flera år för p-piller), så jag hetsade inte upp mig jag heller. Men det är ändå lite irriterande att de har så föråldrade metoder!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag