Hej tjejer!
Hoppas ni alla haft det bra på jul och nyår, tantelände till trots! Ja, förutom MSW då, som man får lov att gratulera!
Själv hade vi det riktigt trevligt i jul, det funkade mycket bra att bo en vecka hos svärisarna, var riktigt trevligt! Hade det bra på nyår också. Värdinnan berättade att hon var gravid. En annan tjej hade beräknat datum på nyårsafton, vi var tre par med småttingar och så ett par som varken var gravida eller hade barn. Undrar om de hade lika trevigt... Men jag pratade iaf definitivt inte bara barn och graviditeter. Njöt av god mat och gott vin i stället och hade annat att diskutera. Men passade på att säga till hon som skulle ha när som helst att inte räkna med några himla-stormande känslor för barnet direkt när det kommit ut (om inte förlossningen skulle gå väldigt fort kanske) för det önskade jag att nån hade sagt till mig innan. Så det hoppas jag att ni som ska ha snart i tråden också vet för enligt den BM som förlöste mig är det ovanligt att man ligger där med glädje-tårar i ögonen! Så spännande att se vem av er som får först och vad ni får! Fast några vet ju det redan. Den här tjejen var lite orolig att hon skulle få på nyårsaftonen, hon ville hellre ha i början på det nya året och frågade mig hur lång min förlossning var. Och jag ?lugnade ? henne med att min ju var 37,5 timmar, så så sätt var det inget att oroa sig för
Piggan,
Måste också säga att jag blev så glad när jag läste om ditt frisörbesök!
Och gällande Ullareds-listan vet jag att de nu har Bambino-skedar också. Inget man behöver i början, men tiden går rasande fort så jag är glad att jag köpte sånt också. Och haklappar m.m. De har samlat allt på en och samma avdelning nu, ja förutom bh-inlägg och sånt till mamman. Så det är nog bara att spana in det de har. Spjälskyddet hade för få band att fästa upp det med och lakanen var hårda. Jag är på jakt efter nya lakan nu, så om nån har nåt rea-tips eller så tas det tacksamt emot? Badbaljan åkte ju vi och köpte efter att han fötts, tänkte också att att var onödigt först, men sen ville man plötsligt bara att allt skulle vara så smidigt som möjligt. Det tog dock bara 2 mån innan han vuxit ur den trots dess storlek och vi lämnade den hos svärisarna, men fram tills dess var den bra att ha! Ställning hade jag dock önskat att vi haft, för bättre arbetshöjd.
Träffade Cicci och Victor som planerat och det var jättetrevligt, TACK tjejen!! Hoppas vi ses snart igen! Man ser liksom en stad med lite annorlunda ögon när någon annan visar den för en. Eller som maken sa, jag behövde nog att en tjej visade mig runt? Berättade om det mysiga fiket vi var på. Han gillar inte att gå på café. Tycker inte man får nåt för pengarna och ingen av oss dricker ju kaffe, så därför blir det bara att jag går med kompisar, för jag tycker det är jättemysigt att fika! Även om jag kan erkänna att man iaf i Götet kan få betala lika mycket för en fika som för en lunch-buffé på ett schysst ställe.
Tinga,
Ser fram emot att träffa dig den 18:e!
Mugglan,
Om detta med enkla barn så tror jag att det slår tillbaka förr eller senare. Själva kvitterade vi ut en fin ?vinst? på nyårsafton när allt slit betalade sig. Vi la honom före 20 och kunde sitta hela middagen och hela festen och prinsen bara sov. (Visst, han vaknade till flera ggr då alla trodde att nu kommer han nog tas upp, men gick snabbt att lägga tillrätta igen) Och vi visste att han skulle göra det. Jag kunde glatt dricka vin och champagne utan att oroa mig för att ev. behöva mata innan morgonen. De andra barnen (en av de sov hela nätter av sig själv vid 3 mån) satt uppe hela middagen och över 12-slaget och vägrade sova. (De var nu 9,5 mån och 6 mån) De föräldrarna hade ju inga verktyg att ta till.
Kul att Moa-tjejen också blivit en hopp-fantast. Enda nackdelen är att prinsen nu tror att det är så man tar sig fram här i livet, både när han simmar som en liten groda och när man provgår med honom samt i gå-stolen. Alltid jämfota! Men det får man ta...
Igår kväll åt prinsen ordenligt med välling för första gången. Vi har försökt med det i en vecka, men han har först ammat. Igår vände vi på det så han drack vällingen först. Jag var orolig för att han inte skulle amma då, för jag ville inte bara sluta prompt så, men han åt mer än innan. Så det funkade jättebra. Nu känns det bara lite som att vi borde börjat med det ännu tidigare, men man är ju lite feg för förändringar med första barnet. Vet ju att det funkar som det är. Men det kan ju alltid bli bättre. Och inatt vaknade han bara en gång, så det var definitivt bättre.Är trött ändå, men det är pga sviterna på nyår och har inte med honom att göra(mer än indirekt).
Nu ska jag avsluta detta Maraton-inlägget med att önska alla en trevlig dag!