• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Frejis

Visst var det tanten som kom, men vi skall försöka tillverka en Pergotimebebis kring Trettonhelgen

MSW, grattis till plusset!

Lappis, jag ska inte säga för mycket, men det vore trevligt att börja det nya året med ett plus. Minns jag rätt att Frullan plussade första januari förra året? Det är kanske trådstartarens tur, vem vet.

Brudsommar, hur lång tid tar det att tillverka sängarna? Själva mätprocessen låter avancerat, tycker jag och hoppas att det blir skönt att ligga i dem sedan.

Muggles, mammalivet låter ganska trevligt när du beskrev det sist. Kul att läsa om goa Moas utveckling.

Riktigt Gott Nytt År till alla!

• Hjortron igen

Vet inte om ni gamla kommer ihåg mig "Hjortron". Jag har rört mig här lite sporadiskt de senaste två 1,5 åren. Följt tråden för jämnan men skrivit för sällan. Minns att jag berättade om att jag började med apiforce i somras efter att ha försökt bli gravid i ett år. Jag blev inte gravid med dom men däremot kom mensvärken tillbaka och ÄL-flytningar som jag tidigare aldrig sett. Jag tror att min kropp vaknade upp helt enkelt efter ca 10 år med p-piller. i augusti anmälde vi oss till utredning och fick komma först efter 3 månader. Både jag och mannen fick lämna prover som vi sedan fick mycket positiva svar på. Andra besöket var fredag innan julafton då jag fick göra VUL, även det såg bra ut, inga cystor t ex.Läkaren gick igenom våren med oss, jag fick recept på pergotime med hem och i augusti tidigast skulle IVF ske. Skönt med en plan helt enkelt. Döm om min förvåning när jag i torsdags efter 1,5 års försök, ÄL-testande, falska gravsymptom, gravtestande, tvivlande osv testar positivt. Först med ett gammalt gratistest där jag inte ens visste om jag kissat på rätt sida av stickan, och sedan med ett gammalt CB som visade plus. För att övertyga för oss inhandlades även ett sånt gravid eller inte gravid-test och visst stod det gravid klart och tydligt i rutan.

Jag har följt er alla så länge och framför allt Lapinette. Dig håller jag tummarna extra hårt för. När man minst anar det så händer det. Lycka till alla ni andra också som kämpar. Jag forstätter att följa tråden då och då och hoppas såklart att min lilla ärta stannar kvar.

Kram på er alla och gott nytt år!

• Moppy1

Gott Nytt År tjejer!

Ville bara kika in lite i favvistråden. Har haft fullt upp med pyret de senaste veckorna, och har knappt haft någon egentid, därav min frånvaro från tråden. Det är verkligen mysigt med barn på många sätt men också mycket mer jobb än jag kunde tänka mig. Just nu är maken hemma eftersom det är jul, men jag bävar för nästa måndag då jag är själv med allt jobb. Utan att verka gnällig, måste jag säga att jag faktiskt ser fram emot att han blir lite större så det inte bara är amning, blöjbyte och tröstning som gäller, utan att man kan få lite mer utbyte än så.... Hoppas det inte låter negativt, men till alla er som kämpar i tråden, man ska vara medveten att det verkligen inte är rosenrött alla gånger att ha hand om en bebis 24 timmar om dygnet. Jag kan nästan längta tillbaka lite tiden innan bebisen, då man kunde sova länge på morgonen, läsa tidningen, gå på stan och museer på helgerna.....mmmmm..... Ja, ja nu är det slutklagat från min sida!

Ikväll är jag ensam ett par timmar med pyret eftersom paret vi skulle på fest hos var krassliga och jag inte ville riskera att bebben åker på RS virus eller liknande. Har redan haft en släng av magsjuka förra veckan, och det var inte kul (som tur var klarade sig bebisen). Min man åkte dit för att äta middag men kommer hem nu vid 10-11 så att vi kan fira 12 slaget ihop i alla fall. Har dock myst med bebisen i kväll (han har varit så snäll!) och käkat lite hummer i min ensamhet. Faktiskt ganska mysigt, eftersom det varit lugnare och skönare här hemma än på många veckor.

Anyway, jag ser att Liten och co inte fött ännu, jag håller tummarna för er och hoppas allt går bra!

Kram och ta hand om er i nyårsnatten!

• Telemarkgrrl

GOTT NYTT ÅR!

Idag är man trött i mössan men vid gott mod (även om det är dags för jobbet redan imorgon )

Och idag ska Lappis testa, det är olidligt spännande, det är ju en hel vecka efter BIM!! Håller alla tummar och tår jag har!!!

• muggles

Kikar inte för att se hur det gått för Lappis - du håller oss på sträckbänken!

Hjortron igen: vad roligt att du testat positivt! Grattis! Jag kommer iaf ihåg ditt nick.

Moppy: jag håller helt med dig om de första veckornas slit. Men som både jag och Vänner tycker: det blir bättre när de är runt v6 (kanske inte är så med alla barn men för oss var det så). Runt v4-5 kommer det första leendet (inte alltid riktat mot mamma tyvärr ) och sedan blir det mer respons. Jag tycker inte alls att du klagar, bara skönt med ngn som inte skönmålar. Sedan är det förmodligen olika med olika barn; har man ett barn som bara äter och sover så kan det ju vara jätteskönt för då får man egentid. Men så har inte jag haft det...

Igår hade vi vänner på middag som har en dotter som är 7v yngre än Moa. Herregud vad olika de barnen är!!! Deras dotter sover 7h i sträck på natten oftast och det gör Moa med men det är bara att Moa lägger sig 19.30 och deras dotter runt halv tolv. Så de får ju nästan en hel natts sömn... För att "trösta" oss har jag och maken suttit och sagt att "men det är ju skönt med en kväll bara för oss, lugnt och skönt". Det är bara det att deras dotter var ju vaken igår när vi åt middag men hon låg så lugnt i sin babysitter hela kvällen utan minsta protest. Det hade Moa aldrig accepterat mer än högst 15 min. Och så fort hon pep det minsta fick hon mat och sedan ner i babysittern igen och där låg hon helt lugnt och sov emellanåt, tittade emellanåt på ingenting!! De har ju det superlätt!!! Och så kommentaren "jo vi har fått en väldigt snäll bebis". Jaha, innebär det att Moa inte är snäll då eller?!

Sedan kan jag tänka mig att folk tänker att vi inte ska ta upp henne med en gång när hon protesterar för att hon har tråkigt utan lära henne att hon får vänta och ibland ligga en stund för sig själv. Jag kan säga att jag har testat det ett antal gånger... Det resulterar bara i en ännu ledsnare bebis. Hon tröttnar väldigt fort på saker och kräver stimulans nästan hela tiden. Och så är hon väldigt social och vill vara med. Jag tror det är därför hon sover så lite på dagen, hon är nyfiken och vill inte missa ngt kul. Det märks när hon är trött att hon kämpar emot och försöker spärra upp ögonen fast de går i kors.

Barn är helt klart olika lätta att ha och göra med! Jag vill inte byta bort Moa för allt i världen men måste vissa få en gräddfil med allt?! Avundsjuk, ja jag erkänner...

• Liten med Mindre

Gott nytt år alla!

Hoppas att ni har fått fira och mysa, kanske plussa på något håll?

Mindre blir i alla fall en 08:a, på fler än ett sätt. Skönt att bebben höll sig inne igår, nu känns det ok om den tittar ut vilken dag som helst. (Att-göra-listan är förvisso fortfarande lång.)

Vi hade en lugn och skön nyår med ett par kompisar. Det passade min kroppsform, mentala status och förkylning utmärkt. Snuvan vägrar ge sig och det är ju lite tröttande för stackars magen att "fräsa" så ofta. Idag har vi börjat året bra med storstädningen som länge krävts, så att bebisen inte flyr fältet pga alla dammråttor.

Frejis, beklagar tanten, men jag hoppas att ni får en rolig helg framöver.

Moppy, lite ensligt lät det ju med middag på egen hand, men det kan ju vara mysigt med när man inte känner sig på topp (kan tänka mig att jag kommer känna mig lite sliten efter de första veckorna). Du ska se att lillkillen snart är med på noterna!

Muggles - Moa är visst snäll o go! Gissar att ordet de borde använd på sin bebis är "enkel". Snäll har inget med aktivitetsnivå att göra.

Hjortron - gratulerar till den oväntade presenten! Härligt när det kommer en överraskning så där. Njut av plusset och hoppas att allt går bra för er.

Lappis - hur har det gått?

• MSW

Så liten, du klarade tolv slaget..
    Hur har det gått för Izzie och MrsB då??

Lappis.. Är nyfiken här!! *håller tummarna för possitivt*

• Mrs  B

God fortsättning alla!!!!!!!!!!!!!

Ingen bebis här heller än, så det blir deffinitivt en 08:a. Skönt!

Har som vanligt sammandragningar, strålningar och värk i kroppen så man vet ju inte. Maken vill att det ska ske imorgon, men det är jag tveksam till. Den som lever får se.

Hoppas Izzie är på väg i alla fall......

Gårdagen blev lugn. Maken lagade tre rätters middag som var hur gott som helst, ett kompispar var här (som väntar barn i slutet av mars) och sonen var på bra humör och gick inte och la sig förrän halv ett.

Imorgon börjar maken jobba igen och sonen ska vara hemma hos mig, får väl se hur vi ska fördriva tiden.......

• junilejon

MrsB håller tummarna för dig så att alltgå bra när det väl är dax...

Lappis trodde att jag skulle få läsa om din BIM rapport...det börjar bli olidligt spännande nu.....

Här är allt lugnt och skönt..har mest legat i soffan hela dagen och läst en bok, då gästerna nu åkt och vi få äntligen lugn och ro efter över en veckas besök! Är ju ledig hela veckan (tog ledigt) och maken börja jobba imorgon..så nu ska jag bara ro om mig själv och lilla kotten!!

• Lapinette

Hello girls,

Sitter här efter en otroligt dålig natt, superbakis och tantjäkel . Hoppas resten av året blir bättre än denna dag! Som jag trodde kom tanten smygande lagom tills vi skulle iväg på nyårsmiddag. Blev inte speciellt ledsen eller förvånad utan mer så där som jag tar saker och ting numera ...jaha och så en axelryckning.

Innan middagen blev det en hel del IVF och adoptionssnack med min bror bästa kompisar. Hon gick igenom 5 IVF och 3 missfall varav det ena var efter vecka 12. Snacka om knäckande. Nu har de en liten tjej från Ryssland som är 4,5 år. Frågade henne om hon nu med facit i hand ångrar alla sina IVF'er. Hon sa då att det var viktigt att sörja klart innan man går vidare. Visst hade hon vetat att det inte skulle ge något så hade det varit skönt att slippa alla besvikelser men nu har de ju verkligen försökt, gråtit ut och gått vidare. De är jätteglada över sin lilla tjej som de älskar mer än allt annat, precis som sitt eget.

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag