Gott Nytt År tjejer!
Ville bara kika in lite i favvistråden. Har haft fullt upp med pyret de senaste veckorna, och har knappt haft någon egentid, därav min frånvaro från tråden. Det är verkligen mysigt med barn på många sätt men också mycket mer jobb än jag kunde tänka mig. Just nu är maken hemma eftersom det är jul, men jag bävar för nästa måndag då jag är själv med allt jobb. Utan att verka gnällig, måste jag säga att jag faktiskt ser fram emot att han blir lite större så det inte bara är amning, blöjbyte och tröstning som gäller, utan att man kan få lite mer utbyte än så.... Hoppas det inte låter negativt, men till alla er som kämpar i tråden, man ska vara medveten att det verkligen inte är rosenrött alla gånger att ha hand om en bebis 24 timmar om dygnet. Jag kan nästan längta tillbaka lite tiden innan bebisen, då man kunde sova länge på morgonen, läsa tidningen, gå på stan och museer på helgerna.....mmmmm..... Ja, ja nu är det slutklagat från min sida!
Ikväll är jag ensam ett par timmar med pyret eftersom paret vi skulle på fest hos var krassliga och jag inte ville riskera att bebben åker på RS virus eller liknande. Har redan haft en släng av magsjuka förra veckan, och det var inte kul (som tur var klarade sig bebisen). Min man åkte dit för att äta middag men kommer hem nu vid 10-11 så att vi kan fira 12 slaget ihop i alla fall. Har dock myst med bebisen i kväll (han har varit så snäll!) och käkat lite hummer i min ensamhet. Faktiskt ganska mysigt, eftersom det varit lugnare och skönare här hemma än på många veckor.
Anyway, jag ser att Liten och co inte fött ännu, jag håller tummarna för er och hoppas allt går bra!
Kram och ta hand om er i nyårsnatten!