• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • Lapinette

Det positiva med tantbesök är att vi nu borde hinna med ett FET om två veckor. OM nu tanten tänker återgå till sin normala cykeltur igen.

• junilejon

Neeej Lappis det som luktade plus ända hit!! Bra att du inte bryter ihop helt iallfall...
    Jag tror att om man väljer att adoptera oavsett orsak,så älskar man det barnet lika mycket som ett biologiskt barn...om inte kanske lite mer!
    Det är väl alla tårar och jobbiga beslut man måste ta innan som skiljer sig åt!!!

Hoppas att du mår bra trots tant...

• Lapinette

junilejon - mår skit pga att de känns som någon vrider om mina äggstockar och för mycket vin och skumpa igår. Har degat framför tv'n och sett vet inte hur många avsnitt av När och fjärran. Ska snart äta mitt första mål mat idag och titta på en dvd. Mer än så blir det inte idag.

Hjortron - grattis till plusset! Visst är det otroligt att det helt plötsligt en dag bara funkar. Väntar själv på det där magiska ögonblicket...blir dock mer och mer hårdhudad och krass.

• MSW

Lappis, vad tråkigt, att dessutom vara bakis är juh ingen jättehit! Vi får hoppas att tanten har hittat tillbaka så det kan passa med fet!!

Nu ska jag äta rester från igår, har bara ätit chips, macka och efterrätter hittills idag!

• Fru UH2

Hej, jag är en som mest smygläst sen sep-06, men har även varit borta från smygläsandet ett litet tag också pga att jag bara är så trött på allt det här. Hjortron igen, berätta, hade du massa symptom? var det efter en spolning som du blev gravid?

Själv har jag försökt sen aug 06, utredd nu under sommar/höst, inget fel på oss, spolad men ingen graviditet, nu väntar spraystart 20 jan. borde vara superglad för att vi ska ivf, men känner mig bara ledsen o bitter över att det inte funkar av sig självt.

Håller också särskilt tummarna för Lapinette!

Gott nytt år

• muggles

Lappis: fan inte nu heller Så jäkla tråkigt! Förstår att du börjar bli hårdhudad...

• BrudSommar2006

Muggles, då hoppas vi på begåvade barn!!! Det du skriver om Moa påminner väldigt mycket om hur det är med Iris.

Idag hade vi besök av en 6-månaders flicka från föräldragruppen, Iris är född i början av juni, den här tjejen i slutet, och oj vilken skillnad det är på dem! Iris har ju suttit i barnstol i köket sedan hon var fyra månader, den här tjejen kunde knappt sitta i en än! Då stödde vi ändå upp henne med filtar ordentligt och hon säckade ändå ihop efter en stund. Sedan är ju Iris väldigt ombytlig i humöret, hon är med och är vaken, skrattar och är otroligt klåfingrig och ska på allt när hon är vaken och sedan blir hon grinig på stört och så får man försöka amma och få henne att somna. Hon sov i två omgångar bara under den tid de var här och fikade och sedan var det dags igen så fort de åkt. Nu har hon precis vaknat från sovperiod fyra sedan lunch. Deras var tydligen vaken hela dagarna i princip men verkade ju mest sitta och stirra. Jag vet inte vad jag föredrar, deras verkade lättare att ha att göra med på dagarna även om hon verkade sova lika dåligt som Iris på nätterna fast var inte lika tidig i utvecklingen i övrigt som Iris. Antar att både och har sina för- och nackdelar och att det jämnar ut sig så småningom.

• BrudSommar2006

Moppy, jag kände som du och gör det egentligen fortfarande. Lite lättare har det ju blivit men mycket är lika knepigt fortfarande, Iris är en sån sort helt enkelt och man får gilla läget.

Frejis, det ska ta sex - åtta veckor att få sängen, jag hoppas verkligen att det blir skillnad mot våra usla ikea-sängar vi har nu som aldrig varit bra. Trist med tant men bra att ni nu kan komma igång med pergotime.

Lapinette, vad trist att tant och baksmälla kom samtidigt, hoppas i alla fall att nyårsafton var trevlig och värt det! Det verkar i alla fall hoppfullt med timingen nu då.

Hjortron, grattis, vad kul att det lyckades till sist!

Fru UH, det har ju blivit så för oss som hängt här i tråden länge nu att vissa har lyckats få till det där efterlängtade plusset och för andra har orättvisan fortfarande slagit till men de som har tröttnat på hela plusjakten eller av andra anledningar tagit en paus har fortsatt skriva ändå, man får ju vara helt OT här! Det är ju kul att följas åt ändå. Hoppas att det ordnar sig för er också till sist. Lycka till!

Liten och Mrs B, ni verkar vara med oss fortfarande men Izzie verkar ha fallit ifrån? Spännande, spännande, nu måste det väl ha kommit en liten en i alla fall!

• BrudSommar2006

Vi var borta på middag igår trots allt och det gick rätt bra faktiskt även om vi fick äta varmrätten i skift. Jag hade med mig min amningskudde och hon sov i omgångar på den så vi satt alla i vardagsrummet och pratade efter middagen och sedan gick vi ut en sväng vid tolvslaget och sedan åkte vi hem. Trevligt men lugnt, jag är ändå trött idag eftersom det blev sent innan vi kommit hem och kommit i säng. Det var ju så disigt och regnigt så det gick ju inte att se så mycket vi tolvslaget men det var trevligt med god middag tillsammans med vänner.

Så ikväll har vi ätit vår nyårsmiddag, pilgrimsmusslor, skaldjurspaté, hummer och så champagne. Levande ljus och så verkade Iris gilla tomtebloss! Sedan blev det liten kris när Iris bajsade ner sig totalt mitt under middagen och vi fick byta kläder och allt på henne men, men, det var ju tur att det skedde idag och inte igår!

Nu ska jag gå och duscha och så småningom gå och lägga mig med den lilla tröttisen!

God fortsättning alla!

• Telemarkgrrl

Åh, tråkigt med tanten, Lappis!! Men vad bra att hon kom nu så att ni inte missar FET:en!

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag