• Lapinette

Ny tråd, ny månad och nya friska tag

Det är här vi samlas. Alla vi som har hängt med sen starten sommaren 2006 men även ni som har tillkommit med under vägen för att vi strävar mot samma gemensamma mål - att få ett plus på stickan, en bulle i ugnen, morot i karotten ...helt enkelt att bli gravida!

Under resans gång har vi fått trådbebisar, genomfört inseminationer, gråtit över den sabla tanten som kommit månad ut och månad in, någon har adopterat kanin och någon annan funderar på katt men vi ger inte upp i första taget utan kämpar här vidare tillsammans!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag
  • fru AM

Hej alla i tråden! God fortsättning!

MSW: det luktar plus! Kul!

Clownis: Stor kram. Så jobbigt för er med makens diagnos. Samtidigt hoppfullt med bebis.

Lappis!: Håller tummarna för att A. Tanten inte kommer, B. Om tanten ändå kommer - att hon väntar några dagar så att ni kan plocka embryo när CvL har öppet!!!

KRAM till alla

• Lapinette

MSW - vi vill helst ta ett från frysen och funkar inte det går vi på en full IVF direkt efteråt. Det är ju så smidigt att bara plocka ett embryo och då får jag ytterligare en månad utan hormoner då CvL gör FET i en normal cykel.

Har nu varit inne lite på FL och läst att det inte verkar så ovanligt att mensen är typ 5-7 dagar sen efter IVF. Kroppen är nog lite "pajko" efter alla hormoner.

• MSW

Lappis: Ok, ja det vore väl verkligen skönt att slippa "hormonkrånglet" lite till..
    Och tack..

Har ni något bra tips på hemmagjord vaniljglass? Och ananaspaj?
    Sitter och knåpar med nyårsmenyn...

• Piggelin1

MSW - GRATTIS!!! Vad roligt!!!

Clownis, gott att höra att Pyret & du mår bra, men vad tråkigt att de senaste behandlingen för din man inte funkat. Hoppas verkligen att nästa "kur" ska fungera bättre. Som vanligt, ös ur dig här, så mkt du vill

BS, angående Amandas sextimmarsskrik i förrgår, så tror jag inte att det är ngt jag ätit. Hittills har jag ju ätit i princip allt utan bekymmer & jag åt inget speciellt häromdagen som jag inte ätit innan. Tror att det kan vara en kombination av utvecklingssteget och att det blev alldeles för mkt intryck över julen. Mkt folk, annan miljö & prat i kubik (mao, mer än i "kvadrat" ). Igår var hon sitt vanliga jag igen, lite skrik på kvällen, men inte mer än vanligt & inget som inte gick att lugna ner. Mannen & jag drog lättnadens suck igår kväll

Ngt helt annat - om jag ska sprida lite positiva vibbar i tråden - lördagen före jul var jag hos frisören!! Låter ju inte som ngt konstigt i de flestas öron, men för mig som nu får tillbaka håret & att det nu var såpass "långt" att det gick att klippa en någorlunda frisyr av det - jiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Så otroligt underbart!!! Visst, det kan falla av igen, men just nu växer det så att det knakar Sällan har jag väl varit gladare att punga ut med drygt 700 spänn för klippning & fixning av ögonbrynen

• MSW

Piggelin! Tack! Och grattis själv till frisyren!!!!!!! Låter helt rätt att njuta av det helt och hållet.. Hoppas att det stannar kvar nu!!!

• Telemarkgrrl

GRATTIS MSW, det var ju det vi visste!! Tjohoooo!

• Telemarkgrrl

Och välkommen hem till Lapinette och grattis också till Piggelin, jag kan ana hur skönt det måste kännas!

• MSW

Telis: Tackar!! Var mer nervös för att det skulle visa minus än att det skulle visa plus..

• Nattson

MSW, Grattis!!!! Vad kul!

Lappis, då håller jag tummarna för er att tanten inte dyker upp eller om hon gör det att hon åtminstånde har vett att vänta ett par dagar så att ni kan göra ett försök i Januari!

Izzie, lycka till på förlossningen när du åker dit!! Tack migränen är borta nu! Bara bihålorna som spökar nu.

Något helt OT nu: Jag är så jäkla rädd för spindlar och vad tror ni vi har i tvättstugan?? Jo spindlar, det är inga små jäklar heller. Shit, den största jag sett här var som ett värmeljus med benen! Vi bor i ett hus som är delat i två hushåll så jag var tvungen att ringa grannen nu när jag stod och tog hand om tvätten. Men när han kom sprang dom jäklarna och gömde sig så han fick inte tag i dem. FY F-N vad jag hatar spindlar. Blir helt paralyserad och svettig osv.. Usch
    Någon som har tips på hur man blir av med dem eller av med sin fobi?

Svar på tråden Ny tråd, ny månad och nya friska tag