Pirr ? vi berättade för min familj dagen efter plusset och för mannens familj en vecka senare. Bådadera var första gången vi träffade dem efter testet, för vi kände att vi ville dela med oss av glädjen med detsamma. Tålamod har heller aldrig varit min starkaste gren och något pokerface har jag inte, så det var lika bra att berätta med en gång!
I min familj blev alla jätteglada och tårarna rann på flera håll, med makens familj reagerade lite mera återhållsamt. Min svärmor är normalt sett en riktig känslomänniska så jag blev lite förvånad över att hon inte reagerade känslosammare, men hon har visat stort intresse för graviditeten under tiden som gått sedan dess, så det kanske bara var ett utslag av chock. Dessutom vet jag att hon hade två missfall, ett i v. 16 och ett i v. 8, innan hon fick sitt första barn, så hon kanske inte vågade bli riktigt glad; vad vet jag. Jag är i mitten av v. 10, så det går framåt; sakta men säkert.
Clownis ? tråkigt att höra att behandlingen av din man inte fungerade! Men jag säger som alla andra; alla känslor är OK här, positiva som negativa. Kram!
MSW ? grattis till plusset! Vilken julklapp!
Piggelin ? åh, jag förstår verkligen att det var härligt för dig att behöva gå till frisören! Så kul att ditt hår är på väg tillbaka igen nu.
Nattson ? har tyvärr inga bra råd angående hur man blir av med spindelfobi, för jag är själv paniskt rädd.
Kan inte ens se dem på TV eller på bild i en bok eller tidning, så jag förstår verkligen din rädsla. Det hjälper inte ett dugg med logiska resonemang om att de inte är farliga, utan det är helt och hållet ett psykiskt problem.
Lappis ? välkommen hem till Svedala igen!
Jag trodde att det var positivt att tanten var någon dag sen, men det var det kanske inte?
Är CvL-kliniken stängd även helgen efter, så att det blir problem också om tanten är typ en vecka sen?
Muggles ? jag har lagt till ditt boktips till den lista av böcker jag tänkt införskaffa. Skönt att inte alla kostar skjortan!